• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt helemaal gelijk wat de CRT betreft. Wij hanteren 2 stelregels bij het opzetten van een Adwords Campagne:

 

1) Conversie is alles

2) CTR is bijna alles

 

Waarmee ik wil zeggen dat het in de eerste plaats niet om aantallen bezoekers gaat, maar om het resultaat dat je met die bezoekers bereikt.

 

Ten tweede is de belangrijkste focus als je begint met een Adwordscampagne de CTR en nog niet het aantal woorden, adgroups, CPC en clciks.

 

Er is eigenlijk maar één manier om dat te realiseren: proberen en meten, proberen en meten, proberen en meten.... Je kunt verschillende teksten op één advertentiegroep instellen die dan automatisch geroteerd worden. Je ziet dan vrij snel welke teksten de hoogste CTR hebben. Overigens laat Google dan vanzelf na verloop van tijd de best scorende tekst het meeste zien.

 

Uiteindelijk zul je hier wel een lijn in ontdekken en je volgende advertenties direct optimaal gaan schrijven.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Planet Multimedia heeft trouwens een aardig stuk over de mindere kanten van Adwords en Adsense :

 

http://www.planet.nl/planet/show/id=118880/contentid=565956/sc=c03026

 

Heb dit artikel, plus deel 1 van dat artikel doorgelezen en ik moet zeggen dat ik het echt een zeer slecht en subjectief artikel. Omdat het hem niet lukt om het goed werkend te krijgen en er geld mee te verdienen of de juiste tools te gebruiken om zijn statistieken te meten kraakt hij het helemaal af!

 

beetje jammer en zeer gekleurd artikel!

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat het wel meevalt. Tuurlijk is de man gefrustreerd, maar wat ik zo aardig aan het stuk vond is dat dit de eerste keer is dat ik las dat Google het wel heeel makkelijk heeft omdat het zowel de ene kant van de eigen markt als de andere kant van de eigen markt beheerst.

 

En dus kan doen en laten wat het zelf wil - toch iets waar je aan moet denken als je met Adwords/Adsense in zee gaat.

 

 

 

(edit : Om de kennis over Adwords centraal & up to date te houden heb ik van deze discussie "Google Adwords"- verzameltopic gemaakt)

Link naar reactie
  • 0

Goed idee om er een verzameltopic van te maken Ewout.

 

Ben het met je eens dat Google het heel makkelijk heeft. Ik zei het vandaag nog tijdens een presentatiet "kijk mij nou, ik ben een full time vertgenwoordiger van Google en ze hoeven mij geen cent te betalen!"

 

Het artikel is slecht. Ongefundeerd en ongenuanceerd, gebaseerd op foutieve aannames. Maar je hebt wel helemaal gelijk: Google kan doen en laten wat ze willen en hun macht groeit griezelig snel...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een vraag over het bepalen van het juiste prijsniveau , de maximale kosten per klik Maxcpc op google adwords. Ik besef dat dit een subjectieve aangelegenheid is echter ik kan niet ontdekken hoe ik inzicht in de "markt" kan krijgen. Anders gezegd is het mogelijk om een gemiddelde max cpc per zoekwoord op te vragen of te genereren anders dan in de standaard overzichten wordt getoond aangezien daar niet wordt vermeld waar die gemiddelde Max cpc op wordt gebaseerd. (is het de gemiddelde cpc die ik als gebruiker betaald heb? En zo niet over welke periode wordt dat gemidddelde dan berekend? Ik zou graag een historie willen kunnen opvragen van de gemiddelde kosten van een zoekwoord bij een bepaalde positie. Is dit mogelijk? Zo niet kan iemand mij dan vertellen hoe je je max kosten het beste kunt bepalen en hoe je dat dan eenvoudig kunt bijhouden in de tijd?

 

Een heleboel vragen maar ik hoop dat iemand mij iets wijzer kan maken want via de google ondersteuning krijg ik alleen standaardberichten

Link naar reactie
  • 0

Inzicht krijgen in de ranking is bijzonder moeilijk. In het algemeen is het antwoord op je vraag gewoon 'nee'.

 

De ranking en daarmee sterk samenhangende CPC is een bijzonder dynamisch iets met een heleboel variabelen. Een belangrijke invleod is b.v. hoe groot de budgetten zijn van je concurrenten. Hoe vaak worden hun ads getoond t.o.v. de jouwe. Hun biedingen kunnen dan wel veel hoger zijn, maar als ze een kleiner budget hebben worden ze minder vaak getoond. Dus de variabelen liggen niet alleen bij Google en jou maar ook bij je concurrentie.

 

Duidelijk is wel dat de ranking formule Ranking = CTRxCPC niet voor 100% de ranking bepaald. Ik heb iemand van Google Nederland eens horen verklaren dat zelfs de prestaties op account niveau in de totale mix meetellen. Duidelijk is wel dat de koningen van de algoritmes ze ook toepassen op Adwords.

 

Goed beschouwd is er maar één goede methode om uit te vinden wat de beste biedingen zijn en dat is veel uitproberen en meten. Op zich zijn er voldoende rapporten en tools beschikbaar, maar het blijft een tijdsinspanning.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reaktie. Het klopt inderdaad dat eea afhangt van wat google zo mooi noemt "de kwaliteitsscore" waarvan men niet aangeeft waar die dan van afhankelijk is (oa van de inhoud van je advertentie) Ik snap ook wel dat je niet de biedingen van anderen kunt en zou mogen beinvloeden maar als ik een aandeel op de beurs koop weet ik wel hoeveel mensen een bepaald bod doen, uiteraard veranderd dat ook in de loop van de tijd maar je kunt dan limieten instellen (dat kan bij google ook via de cpcmax) Ik heb nu echter geen inzicht in , laten we zeggen het koersverloop (kosten van een woord om op een bepaalde positie getoond te worden) Dat zou google toch moeten kunnen laten zien? Of kan dat ook?

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Die 'kwaliteitsscore' is nog eigenlijk een ander verhaal. Daarmee bepalen ze je minimum bieding. Ik heb hier eigenlijk het meeste moeite mee momenteel, zeker ook omdat ze je geen enkel inzicht geven in de criteria hiervoor en ook omdat ik er nog steeds geen enkele logica in kan ontdekken. Ik had eerlijk gezegd liever de oude regel van minimum een CTR van 0,5% bij de eerste 1000 vertoningen. Dit is veel moeilijker aan je klanten uit te leggen.

 

Als je biedt op een beurs dan bied je, maar hier heb je behalve biedingen ook nog te maken met budgetten. Dus soms wel een bieding en soms niet. Als je mazzel hebt dan bieden meerdere van je concurrenten even niet als jij wel biedt. Maar ook daar zal wel een algoritme op los gelaten worden.

 

Maar het probleem van inzicht in de biedingen is volgens mij niet zo groot als je het doet lijken. Enerzijds heb je de tools waarmee Google een voorspelling doet over je gemiddelde positie (waar je overigens niet echt wat kunt m.i.) Anderzijds zie je heel snel wat het resultaat van een bieding is door de bijna 'real time' rapportages. Je hebt hier dan wel te maken met een damping factor natuurlijk. En hoe groot die is en wat daar de criteria van zijn....... ::)

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Laat je niet gek maken door die minimale CPC prijs. Ik heb voor de promotie van één van mijn websites als test wel eens CPC prijzen van 5 (!) euro ingezet met nog steeds een nummer 'tig' positie op dat ene woord. En die website bevatte Adsense advertenties, met prijzen van hooguit 30 cent...snel gestopt daarmee dus...

 

Ik heb nu een andere manier, en dat gaat stukken beter, ik zal proberen het zo duidelijk mogelijk samen te vatten:

 

Voor iedere verschillend soort product/dienst dat je op je website noemt moet je een aparte, goed aansluitende tekstadvertentie maken en deze direct naar deze pagina te linken. Het spreekt denk ik voor zich dat je website ook voldoende gerelateerde content dient te bevatten.

 

Voorbeeld: je hebt een winkel in Lutjebroek en verkoopt schoenen, sokken en broekriemen en je website bevat overeenkomstige pagina's. (Als regionaal/lokaal gericht leverancier zijnde is het trouwens handig als je plaatsnaam/regio/wijk ook op al je webpagina's wordt genoemd).

 

Voor je pagina 'schoenen' maak je een tekstadvertentie die helemaal over schoenen gaat en linkt deze naar de URL /jouwsite/schoenen

Voor deze pagina ga je bieden op alle 'schoen' gerelateerde zoekwoorden.

 

Voor je pagina 'sokken' maak je een tekstadvertentie die helemaal over sokken gaat en linkt deze naar de URL /jouwsite/sokken

Voor deze pagina ga je bieden op alle 'sokken' gerelateerde zoekwoorden.

 

Voor je pagina 'broekriemen' maak je een tekstadvertentie die helemaal over broekriemen gaat en linkt deze naar de URL /jouwsite/broekriemen

Voor deze pagina ga je bieden op alle 'broekriemen' gerelateerde zoekwoorden.

 

Deze setjes met advertenties kun je eventueel nog uitbreiden met de merken die je levert.

 

Verder is het vaak efficienter om te bieden op een combinatie van 2 of 3 zoekwoorden. Als je schoenwinkel dus in Lutjebroek bent gevestigd en je schoenen zijn van de merken Huk, Slog, Zoop dan bied je voor je 'schoenenadvertentie' bijvoorbeeld je op de teksten:

 

schoenen lutjebroek

schoenwinkel lutjebroek

huk lutjebroek

slog lutjebroek

zoop lutjebroek

huk schoenen lutjebroek

slog schoenen lutjebroek

zoop schoenen lutjebroek

huk schoenwinkel lutjebroek

slog schoenwinkel lutjebroek

zoop schoenwinkel lutje

huk schoentjes lutjebroek

slog schoentjes lutjebroek

zoop schoentjes lutjebroek

kinderschoenen...en alle mogelijke varianten, desnoods met omringende plaatsnamen of de naam van de regio.

 

Zorg dat die plaatsnaam ook in je tekstadvertentie wordt genoemd.

 

Mocht je in een grote stad zijn gevestigd kun je ook de straatnaam en/of naam van de wijk er in betrekken, dus bijvoorbeeld:

 

schoenen rivierenbuurt utrecht

schoenwinkel rivierenbuurt utrecht

 

Er zijn diverse tags (net als bij het zoeken) beschikbaar om bepaalde termen uit te sluiten of aan elkaar te 'koppelen'. Google biedt daarin uitleg genoeg.

 

Kortom: een optimale CTR bereik je door zowel (het bewuste deel van) je website, je tekstadvertentie en de zoektermen zo goed mogelijk bij elkaar aan te laten sluiten. En als Google jouw campagne zo 'hoger' inschat zou je advertentie, ondanks het feit dat je klikprijs niet de allerhoogste is, toch op een fatsoenlijke positie moeten staan zonder dat je heel hoog moet bieden.

 

Als je zo voor ieder product advertenties maakt heeft dat een bijkomend voordeel: je kan de tekst beter voor op product kan focussen waardoor er eerder op geklikt wordt (of zou moeten worden..).

 

Als een bezoeker iets over 'schoenen in Utrecht' zoekt zul hij eerder op een advertentie klikken die puur over een schoenwinkel in Utrecht gaat dan op eentje die over schoenen, sokken en riemen in Utrecht gaat. En een hogere CTR wordt door Google als ik het goed heb beloond door een hogere positie.

 

Biedt trouwens niet op (merk)namen van je concurrenten, daar kun je problemen mee krijgen.

 

Sinds kort kun je de maximum CPC voor het 'zoeknetwerk' (dus de advertenties op Google zelf, en de getoonde advertenties die iemand via een Adsense zoekopdracht worden getoond scheiden van de maximum CPC voor advertenties op het 'inhoudsnetwerk' (de Adsense advertenties van diverse uitgevers etc).

 

Ja, en het blijft verder proberen, veranderen, weer proberen. En ook kijken naar de advertenties op hetzelfde zoekwoord die hoger scoren, want dat hoeft dus niet altijd aan de geboden CPC te liggen maar ook aan de tekst en de content. Na een paar maanden proberen weet je zo heel veel meer. Die Optimiser van Google gebruik ik voorlopig bewust niet omdat ik dan door de bomen het bos niet meer zie.

 

Als ik de plank (volledig, of een beetje) missla: zeg het maar.

 

Het zou leuk zijn als we onze kennis en ervaring op dit gebied hier op HL zouden kunnen bundelen tot één Adwords tutorial of handboek. Mijn medewerking is hierbij toegezegd.

 

Een interessant forum over Adwords is trouwens dat van Digital Point op http://forums.digitalpoint.com/forumdisplay.php?f=35.

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0

Dit kreeg ik net van een klant van ons (actief in de particuliere bouw):

 

De campagne heeft wel degelijk resultaat geboekt en heeft ons meer opgeleverd dan wij ooit konden voorzien. Echter om onze klanten ook tijdens het verdere traject na oplevering naar behoren te kunnen helpen is het noodzakelijk dat de rust enigszins wederkeert zodat wij orde op zaken kunnen stellen. Wij zien dan ook geen andere mogelijkheid dan de link op Google (evt. tijdelijk) stop te zetten.

 

Adwords werken dus wel degelijk in een aantal branches!

 

(Disclaimer: mijn bedrijf doet géén Adwords-campagnes, dit accountje opzetten was een eenmalige actie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraagje over Adwords. Zie eerst het onderstaande:

 

Zoekwoord: xxxx

Gem. Positie: 1,0

Klikken/dag: < 0,1

Kosten/dag: €0,00

Gem. CPC: €0,09

Status: Actief

 

Google laat hier zien dat ik 0,1 bezoekers per dag zal krijgen op mijn website als men het woord xxxx zoekt. Ik heb niet zo veel verstand van Adwords, maar betekent dit dat het geen nut heeft om te adverteren met dit woord omdat er toch geen mensen zijn die erop klikken? Er zijn namelijk nog geen advertenties bij dat woord.

Maar op Overture kan ik bijv. wel zien dat er in December 2005 183 mensen op dat woord hebben gezocht. En in Google zal dan wel een stuk meer zijn.

 

Kan ik ergens zien hoe vaak een op een woord wordt gezocht in Google?

 

Link naar reactie
  • 0

De inschattingstool van Google zou ik gewoon negeren. Er is geen enkele reden om niet op dat woord te adverteren. Het kost per slot van rekening niets om het er in te zetten.

 

Je weet het pas als je het er een tijdje in hebt staan. Als Overture aangeeft wel zoekvolume te hebben, kun je er min of meer vanuit gaan dat het er bij Google ook is.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Bij Google zijn een aantal dingen zeer belangrijk:

 

Allereerst is de clickthrough ratio gekoppeld aan de biedingen. Als je bijvoorbeeld 45 cent biedt voor een bepaald woord en je hebt een hoge clickthrough ratio dan kan het best zijn dat je "slechts" 26 cent betaald.

 

Hoe je een hogere clickthrough ratio kan krijgen? Maak een zeer pakkende tekst ( hoe moeilijk dat ook kan lijken met slechts 2 regels tekst ).

 

Ten tweede is het belangrijk dat woorden waarop je biedt ook zoveel mogelijk overeen komen met de content van de advertentie. Meerdere advertenties maken voor meerdere artikelen is ook een zeer goed idee.

 

Uiteraard is deeplinken naar de juiste pagina's of landingspage ook een goed plan.

 

Hoe succesvol een campagne is is ook grotendeels afhankelijk van hoe je zelf de campagne beheert/ laat beheren.

 

Ten derde de volgende tip: Biedt niet altijd op dezelfde woorden als je concollega's... Waarom zou je een euro per woord betalen als je 20 keer zoveel traffic kunt krijgen met andere woorden voor datzelfde bedrag. Ik heb een aantal campagnes lopen waar ik met een "mager" budget van 8 euro per dag ( waarvan ongeveer 6.50 wordt gebruikt ) gemiddeld 8 cent per click kwijt ben. Dat is toch iets heel anders dan de grote bedragen die ik hier soms hoor.

 

 

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

ik adverteer voor mijn presentatietrainingen op google. Dat werkt, maar vreet ook geld. Het gaat namelijk om een dubbele conversie.

1 Naar mijn http://www.speechen.nl

Daarvoor moet ik betalen.

2 Van bezoekers naar kopers.

Stel dat ik per maand tien mensen op een training wil krijgen.

1 % van de site bezoekers schrijft in, dan heb ik 1000 bezoekers per maand nodig. Dat is 50 per werkdag.

Gemiddeld prijs voor het zoekwoord presentatietraining is € 3,-

Dat is € 150 per werkdag en € 300 per inschrijving. Dat kan natuurlijk niet uit.

Proberen is leren geldt hier en misschien kan het nog een stuk slimmer?

 

Vriendelijke groet

Roeland Schweitzer

 

http://www.schworks.nl

communicatie, presentatie, meditatie

Link naar reactie
  • 0

Hai Robert,

 

Als je in deze draad verder terug leest, zal je zien dat er veel aan gedaan kan worden. Google Adwords kan je bijv woorden suggereren die misschien niet zo obvious zijn als presentatie training, maar voor die andere woorden betaal je niet zo'n hoofdprijs als € 3,=

 

Een voorbeeld : veel SEO-bedrijven merken op dat mensen steeds meer woorden tegelijkertijd gebruiken bij het zoeken. Dan is het weer aantrekkelijker om bijv. je geld te zetten op "training goed presenteren" of "presentatie verbeteren".

 

Daarnaast kan je verschillende soorten woorden gebruiken en kijken hoe deze scoren. De combinatie die het meeste effect sorteert tegen de minste kosten (of beperkte kosten) zijn dan meer geschikt voor je dan je eerste keuze.

Link naar reactie
  • 0

Howdy! Als nieuwkomer ben ik benieuwd naar ervaringen met andere zaken dan Google Adwords. Sinds begin dit jaar ben ik met mijn bedrijfje een nieuwe internetformule begonnen voor woningverkopers(www.makelaarinhuis.nl). Veel voorbereiding, en nu hoop ik oogsten! Ik krijg met Adwords aardig wat bezoekers, de statistieken gaan goed omhoog. Maar ik vroeg me eigenlijk af of er alternatieve mogelijkheden zijn welke ook goed scoren (adverteren op Funda kan inderdaad, maar da's van een andere orde). Of moet ik me gewoon concentreren op Google, aangezien 85% toch via Google zoekt. Iemand alternatieve ervaringen en/of ideeen??

Was getekend,

 

Makelaarinhuis.nl

Link naar reactie
  • 0

Howdy! Als nieuwkomer ben ik benieuwd naar ervaringen met andere zaken dan Google Adwords. Sinds begin dit jaar ben ik met mijn bedrijfje een nieuwe internetformule begonnen voor woningverkopers(www.makelaarinhuis.nl). Veel voorbereiding, en nu hoop ik oogsten! Ik krijg met Adwords aardig wat bezoekers, de statistieken gaan goed omhoog. Maar ik vroeg me eigenlijk af of er alternatieve mogelijkheden zijn welke ook goed scoren (adverteren op Funda kan inderdaad, maar da's van een andere orde). Of moet ik me gewoon concentreren op Google, aangezien 85% toch via Google zoekt. Iemand alternatieve ervaringen en/of ideeen??

Kun je aangeven wat je CTR (click-through-rate) en gemiddelde positie momenteel bij Google AdWords is? Vaak is het mogelijk om je kosten te verlagen en meer bezoekers te krijgen door het optimaliseren van je Google AdWords campagnes. Op de website van Google AdWords vind je hier meer informatie over terug.

 

Naast Google AdWords heb je ook Yahoo! Search Marketing welke soortgelijke diensten als Google AdWords aanbiedt. Bij Yahoo! Search Marketing betaal je echter wel minimaal 25,- euro per maand. Voordeel van Yahoo! Search Marketing is wel dat de gemiddelde kosten per klik lager zijn en het systeem een stuk eenvoudiger is.

 

Beide partijen bieden ook de mogelijkheid om op websites met gerelateerde content te adverteren. Bij Google AdWords heet dit 'Inhoudsnetwerk' en bij Yahoo! Search Marketing heet dit 'Content Match'.

 

Overture is de Adwords van Yahoo, kijk daar eens naar: http://www.content.overture.com/d/

Overture heet sinds 27 februari Yahoo! Search Marketing.

Link naar reactie
  • 0

Click-fraude, da's nieuw voor me. denk je echt dat er mensen (concurrenten bv) zijn die voor de lol maar een uurtje gaan clicken zodat bij mij de kosten oplopen ?

 

Clickfraude is het volgende: iemand plaatst google ads op zijn site, en laat dan via sites van derden kunstmatige clicks genereren. Die tellen wel voor de betaling (de adverteerder betaalt) maar leveren geen echt bezoek op je site op. Wij zien in onze weblogs redelijk wat sites met vreemde url's, en als je dan gaat kijken dan blijkt het helemaal geen echte site, alleen een verzameling google banners. Op die site wordt je dan op magische wijze ineens doorgeklikt naar een van de adverteerders.

Er zijn ook bedrijfjes die je uitbetalen per klik als jij je computer beschikbaar wilt stellen voor deze kunstkliks. Dan heb jij een scriptje op je werkstation dat iedere dag een paar duizend banners aanklikt. De site hoster vangt geld van Google, jij vangt een percentage, en de adverteerder betaalt voor niets. Dit is geen hypothese, wij hebben met informatie uit onze log files een aantal van dergelijke scams geidentificeerd.

 

Ik heb de Google ads nu op een laag pitje gezet, ik heb geen zin om oplichters te betalen. Met "site targeting" loop je minder risico.

 

Overigens geldt dit alles niet alleen voor Google, het geldt voor alle ad sites.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.