• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

Via google Analystics staat bij zoekwoorden Content Targeting... wat houd dit precies in (en mijn engels is niet super).

 

De Nederlandse vertaling door Google van 'Content Targetting' is 'Inhouds Netwerk'.

 

Het zijn dus bezoekers die uit het Inhouds Netwerk van Google AdWords komen.

 

Zie hier voor meer informatie over het inhoudsnetwerk bij Google

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 1
Nou ik vraag me bijvoorbeeld af hoe lang het duurt voordat Google besluit om advertenties te laten zakken wegens een te laag CTR.

 

Ik denk niet dat het een kwestie is van een tijdje hoog plaatsen, gevolgd door het besluit om hem te laten zakken. Adwords is een zeer dynamisch systeem, dat per advertentie, per zoekvraag, per website etc. voortdurend advertenties selecteert en sorteert.

 

Mijn campagne loopt sinds zaterdag, dus misschien is het nog te vroeg om te oordelen, maar als het de bedoeling is dat je al binnen enkele dagen een gemiddelde CTR haalt dan heb ik dus een probleem.

 

Ik zou niet weten waarom. Het gaat niet om een absoluut aantal kliks, maar om het aantal kliks ten opzichte van het aantal vertoningen. En dat is een statistische factor die niet verandert in de loop der tijd (tenzij je voor een evenement adverteert o.i.d.).

 

er zullen genoeg slimme marketing mensen zijn die wel meteen een hoge CTR bereiken.

 

Om een hogere CTR te krijgen moet je:

- op specifiekere zoekvragen adverteren

- op die zoekvragen toegespitste advertenties maken

- creatief zijn en advertenties bedenken waarop mensen geneigd zijn te klikken

- experimenteren met veel verschillende advertenties, van tijd tot tijd de ctr bekijken en van de verschillen leren

Link naar reactie
  • 1

 

Ik waag een gokje: een goed uitgedachte combinatie van offline en online marketing waarbij de online marketing niet wordt beperkt tot google adwords maar er tevens aandacht wordt besteed aan het gehele web 2.0 verhaal.

 

En ben ik door voor de wasmachine......? (ehh de boor) ;D

 

Bijna ;)

 

Web 2.0 is voor mij namelijk een zelfde paradox. Ik zal proberen uitteleggen;

 

Je hebt binnen online marketing volgens mijn theorie een aantal niveaus namelijk:

 

- Response (puur gericht op directe sales)

- Lead generatie (gericht op een langere termijn relatie met een klant of prospect)

- Branding (slechts één doel, namelijk naamsbekendheid opbouwen)

 

Er bestaan ook grofweg drie afreken modellen op internet;

 

- CPA (cost per action)

- CPC (cost per click)

- CPM (cost per mile)

 

Als je product of dienst begint te verkopen moet je ervoor zorgen dat je online bestedingen voornamelijk bestaan uit CPA, immers op deze manier kun je in je kostprijs uitgaan van vaste kosten (de CPA vergoeding)

 

Je kunt hiebij denken aan bijvoorbeeld één van de affiliate netwerken zoals M4N, Tradetracker of Daisycon.

 

Zodra je weet wat de zgn ECPC (effectieve cpc) is via deze netwerken (de totale kosten die je kwijt bent gedeeld door het aantal clicks wat de netwerken aan jou hebben aangeleverd) kun je een niveau bijschakelen namelijk CPC.

 

Dit kan eventueel adwords zijn wat je hiervoor inschakeld maar dit hoeft niet. Er zijn partijen zoals Clickdistrict waar je op basis van CPC op Nederlands grootste websites kunt adverteren met een banner (denk aan Telegraaf.nl, Nu.nl, Marktplaats.nl) Zaak is om de CPC op deze netwerken nooit hoger te laten zijn dan de ECPC uit de affiliate netwerken.

 

Pas op het moment dat je een grote branding campagne gaat voeren is het interresant om te gaan adverteren op basis van CPM. Hierbij is het niet duidelijk in geld uit te drukken wat een impressie of signaal van bestaan die je afgeeft aan een consument of prospect moet kosten.

 

Nu ik mijn verhaal teruglees kan ik mezelf voorstellen dat het kan overkomen als abracadabra maar ik probeer ermee aantegeven dat ook de uitvoering van online marketing net zoals offline marketing moet uitgaan van het doel en niet het middel.

 

Vragen? Dan hoor ik het graag ;)

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link naar reactie
  • 1

Twee vragen:

 

[*]voor welke bedrijfsdoelstellingen leent adwords zich het beste?

 

[*]wanneer en in welke vorm is adwords een geschikt middel voor het opbouwen van naamsbekendheid?

 

Zou jij toch eigenlijk moeten weten, als ik naar je bedrijf kijk ;)

Link naar reactie
  • 1

 

Er bestaan ook grofweg drie afreken modellen op internet;

- CPA (cost per action)

- CPC (cost per click)

- CPM (cost per mile)

 

Als je product of dienst begint te verkopen moet je ervoor zorgen dat je online bestedingen voornamelijk bestaan uit CPA, immers op deze manier kun je in je kostprijs uitgaan van vaste kosten (de CPA vergoeding) Je kunt hiebij denken aan bijvoorbeeld één van de affiliate netwerken zoals M4N, Tradetracker of Daisycon.

 

Zodra je weet wat de zgn ECPC (effectieve cpc) is via deze netwerken (de totale kosten die je kwijt bent gedeeld door het aantal clicks wat de netwerken aan jou hebben aangeleverd) kun je een niveau bijschakelen namelijk CPC.

 

Dit kan eventueel adwords zijn wat je hiervoor inschakeld maar dit hoeft niet. Er zijn partijen zoals Clickdistrict waar je op basis van CPC op Nederlands grootste websites kunt adverteren met een banner (denk aan Telegraaf.nl, Nu.nl, Marktplaats.nl) Zaak is om de CPC op deze netwerken nooit hoger te laten zijn dan de ECPC uit de affiliate netwerken.

 

 

 

Beste Dellamar,

 

Interessante aanpak om de maximale kosten van een nieuwe klant via een Google AdWords campagne te bepalen.

 

Waar wij in praktijk vaak tegenaan lopen, is dat veel webwinkels eigenlijk geen goed idee hebben wat een nieuwe klant via AdWords nu echt waard is voor hen (= hetgeen ze maximaal kunnen betalen voor een nieuwe klant om er winst op te maken). Hieronder een aantal veel voorkomende fouten:

 

Geen onderscheid naar product

Wij krijgen regelmatig de opdracht om klanten bij webwinkels aan te brengen voor een vaste prijs, zeg maximaal 15 euro per klant. Hierbij wordt er volledig aan voorbij gegaan dat sommige producten veel meer marge opleveren dan andere. Zeker met een gevarieerd assortiment is het daarom van groot belang om verschillende CPA-bedragen per product te hanteren (of een percentage van de orderwaarde).

 

Focus op productwaarde i.p.v. klantwaarde

Veel webwinkels gaan bij het bepalen van hun CPA-bedrag alleen uit van de directe omzet/winst die een verkocht product hen oplevert. Men houdt geen rekening met cross-sell en terugkerende klanten. Hierdoor kan een te lage waarde aan een nieuwe klant toegekend worden. Als de concurrentie dit wel correct doet, kan men onnodig overboden worden in AdWords. Om dit te voorkomen, is het van belang om de totale lifetime value van een nieuwe klant te kennen.

 

Wel/niet adverteren op bedrijfsnaam

Het maakt een groot verschil of wel of niet geadverteerd wordt op de naam van de webwinkel. Iemand die de naam van de webwinkel in Google intoetst, was met of zonder advertentie veelal toch wel op de site van de winkel terechtgekomen. Daar bovenop is de kans dat deze persoon een transactie doet vele malen groter dan iemand die alleen op een generieke productnaam zocht. Het is daarom verstandig om een (veel) lager CPA-bedrag toe te kennen aan transacties op bedrijfsnaam-zoekwoorden.

 

Geen onderscheid naar geografie

Voor webwinkels met zware producten en een eigen bezorgdienst, maakt de locatie van de koper vaak nogal wat uit. Als er geen bezorgkosten in rekening gebracht worden, leveren klanten uit de eigen regio meer op dan klanten van verder weg. Als bezorgkosten wel doorberekend worden, zullen bezoekers van verder weg minder snel een transactie doen. Met behulp van geo targetting in AdWords kunnen verschillende campagnes ingericht worden voor verschillende regio's met verschillende CPA-bedragen.

 

Ik hoop dat ik hiermee heb kunnen laten zien dat een succesvolle CPA campagne altijd een combinatie is van goede marketing en (financieel) inzicht in uw klanten.

 

Veel succes,

 

Robbert

Expand Online

 

 

Expand Online - bereik meer met online marketing

http://www.expandonline.nl

Link naar reactie
  • 1

Iemand?

 

Met je Adwords account kan je verschillende campagne's maken.

 

Fictief voorbeeld:

Ik heb deze zoekwoorden:

 

- Fruit Eindhoven

- Fruitmand Eindhoven

- Fruit online kopen Eindhoven

- Fruit online bestellen Eindhoven

 

Maar ik zou in nog 10 andere steden dezelfde zoekwoorden willen maken, maar dan ipv Eindhoven, Amsterdam.

 

Is het aangewezen dat ik per stad een aparte campagne ga maken?

 

Op deze manier ga ik mijn tekst wel kunnen aanpassen aan de stad. Bijvoorbeeld:

 

Fruit.nl

Online fruit bestellen vanuit Eindhoven

 

Is dit dan de beste manier om dit te doen?

 

Mvg

 

 

Ja is een goed plan.

 

Je maakt per product een campagne aan bv fruitmand. Dan per stad/plaats een advertentiegroep met de zoekwoorden zinsdeel en broad match bv "fruitmand amsterdam" en +fruitmand +Amsterdam deze woorden ook in de advertentie en landingspagina.

 

Campagnes kun je instellen op taal en gebied. Je kunt er maar 25 aanmaken. Wil je er meer dan moet je dat zelf aan Google vragen. Advertentie groepen kun je tot (ik dacht 100 gaan per campagne).

 

Lees je een beetje in hoe het werkt met zinsdeel en exact/broad match. En hoe de advertenties op te stellen. Lees je ook in over de kwaliteit score in adwords. Dan gaat het goed komen.

 

Is veel werk maar kan je goedkope en de juiste klikken opleveren.

 

Succes

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 1

Bij Groupon momenteel een aanbieding...

 

http://www.groupon.nl/deals/eindhoven/lifestyle-google-adwords-training-voor-optimale-bedrijfsresultaten-bij-search-im/286186

 

€ 139 ipv € 295 voor een training....lijkt jullie dit wat? Ik zit zelf enorm te twijfelen.

 

Geloof hier niet zo in, mede doordat ik er zeker van ben dat je er vrij weinig aan hebt en het meer basiskennis is wat men aanbiedt. Beter kom je naar het seminar van onze spaanse vriend hier op het forum wat 2 volle dagen duurt en waar je ook documentatie mee naar huis krijgt etc. Daar heb je naar mijn inziens veel meer aan.

Link naar reactie
  • 0

Beste Zaphod,

 

Zo te lezen heb je al enig vooronderzoek gedaan. Je weet dan ongetwijfeld ook het belang van de zoekwoorden. Google Adwords is een mooie marketingtool, mits goed afgesteld.

 

Het aantal bezoekers wat naar jou site komt via google adwords is exact te meten. Belangrijkers is te weten of de bezoekers ook echt geintresseerde bezoekers zijn! Het scherp afstellen van de zoekwoorden is dan ook erg belangrijk (en moeilijk).

 

De kosten kan je erg goed in de hand houden. Geef een max. bedrag per klik op en per dag kan je het ook nog eens begrenzen. Je weet hierdoor precies wat de maximale kosten zijn.

 

Zelf ben ik er ook nog mee aan het stoeien. Mijn product is niet iets van een momentopname, dus grote kans dat de geintresseerde over een tijdje weer terug komen. De kosten vallen reuze mee, zeker als je die afzet tegen een papieren advertentie (of online ergens anders).

 

Ik weet dat dit niet de antwoorden zijn op je vragen, maar ik ben bang dat niemand je die kan geven. Het beste is zelf gaan experimenteren met de mogelijkheden en probeer de zoekwoorden zo scherp mogelijk te houden. Kijk ook eens wat dezelfde zoekwoorden opleverd, je krijgt dan inzicht in de zoekwoorden die je concurrenten gebruiken!

 

Succes

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Enorm slechte zoektermen :)

 

Bedenk je waar men écht op zoekt als men jou wil vinden. Geen enkele mkb'er typt in zijn zoekopdracht 'mkb'. De vraag die je moet beantwoorden is wat de behoefte is van klant op het moment dat men jouw producten zoekt. Als je die behoefte hebt, kun je de lijn naar de zoektermen eenvoudig doortrekken.

 

Bedenk je ook het volgende met betrekking tot de zoektermen: met minnetjes (-) kun je je trefwoord verder specificeren, dat vergt wat denkwerk maar levert wel zeer nauwkeurige resultaten op.

 

Maak werk van de landingspagina's en test die, en pas met dynamische tekst op je landingspagina je content aan aan de zoekopdracht waarop je gevonden bent. Zorg voor gerichte, aktiematige landingspagina's. Alles om de bezoeker het idee te geven 'dat is nu echt precíés wat ik zoek!'

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je met 'landingspagina' een deeplink? Dat je dus ziets krijgt als www.pingwings.nl/mkbserver/ ? En dat dat dan verwijst naar een specifiek artikel? Hmmm, wel slim inderdaad.

 

Kun je iets meer uitleggen wat je bedoelt met die minnetjes? Je zegt dat mijn zoektermen belabberd zijn (en dat kan goed kloppen hoor ;)), heb je slimme suggesties?

 

Thanx!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Decorum bedoelt met de landingspagina, de pagina waar je de mensen heen stuurt die op de link / advertentie klikken. Je kan iedere advertentie naar een aparte landingspagina toesturen en zo de tekst op de pagina afstemmen op de tekst van je advertentie.

 

Een mooi bijkomend voordeel is dat je kan meten hoe vaak die pagina bekeken / opgevraagd is. Als je een statistiekenpakket erachter heb hangen, kan je ook het klikpad van die bezoeker volgen. Daarmee kan je de advertenties nog scherper afstellen op de doelgroep.

 

De plussen en minnen zijn standaard in een zoekmachine. Zo ook voor Google Adwords. Gebruik een plus als het woord voor moet komen en een min als het er juist niet in voor mag komen.

 

+mkb +linux -gratis", wordt alleen zichtbaar bij mensen die zoeken op mkb en linux, maar niet de mensen die speciaal op zoek waren iets wat gratis is!

 

"linux voor het mkb", de advertentie verschijnt alleen bij mensen die exact deze woorden intikten. Zo kan je bepaalde woorden bij elkaar houden of een vraag opnemen als zoekcriteria.

 

Over de zoektermen zelf kan ik niet zoveel zeggen. Ik ben er zelf nog mee aan het stoeien! Zoals decorum al aangeeft: probeer je in te leven in de potentiele bezoeker. Wat zou hij/zij intikken om jou site te vinden?

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

De plussen en minnen zijn standaard in een zoekmachine. Zo ook voor Google Adwords. Gebruik een plus als het woord voor moet komen en een min als het er juist niet in voor mag komen.

 

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde: stel je wilt het woord 'pensioen' claimen omdat je pensioenscursussen aan de man wilt brengen (ik noem maar wat). Dan heb je dus niets aan mensen die zich zorgen maken over hun pensioengat. Het woord 'gat' of 'pensioengat' kun je dus met een minnetje ervoor uitsluiten van de resultatenpagina's. Ze zijn immers toch niet interessant voor je. Zo komt je doorklikratio hoger te liggen - je target beter, dus meer mensen klikken door (wat door Google erg gewaardeerd wordt).

 

Bij de landingspagina's kun je nog verder gaan dan wat Persoon zegt: door de url te bekijken van de mensen die vanaf Google doorklikken, kun je waardevolle informatie krijgen van waar men exact op zocht. Je zou die info uit die url kunnen halen, en creatief kunnen verwerken op je landingspagina. Zo valt je tekst direct meer op, omdat je inspeelt op wat de bezoeker zojuist daadwerkelijk gezocht heeft.

 

(Clickpaden traceren zijn van groot belang trouwens, alleen zo weet je of de bezoekers iets opleveren (alleen de clickratio is leuk, maar enkel de doorklikhoeveelheid is niet zo interessant).)

Link naar reactie
  • 0

Het google systeem is mits je het begrijpt en het op de juiste manier inzet (naar mijn mening) de beste online ad methode. Wel ben ik van mening dat het nog veel belangrijker is eerst te zorgen dat je eigen website en de teksten/content erop aansluiten op de doelgroep(en) en compleet/volledig zijn.

 

Puur bedoeld als opbouwende kritiek zou ik persoonlijk eerst gaan zorgen dat je website geheel klaar is en er goede teksten staan die potentiele klanten een prikkel geven contact met je optenemen en hopelijk vervolgens gebruik gaan maken van je diensten.

 

Mijn visie is zo! Dat het geen zin heeft reclame te gaan maken als dat geen waar je reclame voor maakt naar de klant toe niet helemaal op de rails lijkt te staan ;) Dat is tenminste denk ik wat de potentiele klant denkt als deze betreffende website bezoekt.

 

Wij zijn zelf vorige week pas begonnen met onze eigen eerste webad (kleine campagne) Ik ben van mening dat je diensten aanbod en de manier waarop je het presenteerd eerst op een bepaald nivo moet zitten voor je actief reclame gaat maken. Op die manier is uiteindelijk meestal het rendament een stuk hoger! Aldus de ervaring van mensen binnen ons netwerk.

 

Om te starten vind ik het google systeem wel een goede ;)

Net Collective heeft Kickstart website! De snelle start voor uw bedrijf op internet.
Link naar reactie
  • 0

Puur bedoeld als opbouwende kritiek zou ik persoonlijk eerst gaan zorgen dat je website geheel klaar is en er goede teksten staan die potentiele klanten een prikkel geven contact met je optenemen en hopelijk vervolgens gebruik gaan maken van je diensten.

Klopt, heb je helemaal gelijk in! Gaat dus zeer binnenkort ook aan begonen worden.

 

Gelukkig heb ik twee hyper-intelligente vrienden, en die gaan komende zaterdag proberen het wereldrecord CMS implementatie te vestigen ;). Nee, zonder gekheid, we gaan een eerste stap zetten richting een goeie site met veel content.

 

Als ik het hierboven zo lees is Google Adwords dus erg goed, mits goed ingezet, met de goeie 'hit' words.

 

Wat ik nog niet zo heb gehoord en toch wel benieuwd naar ben, wat is nou jullie succesrate? Of is dat bedrijfsgeheim 8). Dus, hoeveel klanten haal je binnen op 1000 doorclicks vanaf Google (ik noem maar wat).

 

Pim

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 0

Het doorklik ratio is heel erg afhankelijk van welke producten je aanbied volgens mij. Zelf ben ik nu 3 maanden aan de gang en ik zit bijvoorbeeld op de zoekterm "website statistieken" boven de 2,5% doorklikken. Teller is echter het meeste gebruikte woord in mijn geval, daar is het klikratio echter wel weer lager.

 

Alhoewel ik een betaalde statistiekendienst heb, heb ik er overigens bewust voor gekozen niet het woord "gratis" te blokken. Ik wil mijn naamsbekendheid vergroten en ook die mensen wil ik laten weten dat ik besta. Het kan namelijk altijd zo zijn dat ze later wel willen betalen voor een betere dienst ;)

 

Het is echter gewoon een kwestie van proberen en net wat Persoon al gezegd heeft, je kunt een maximum bedrag instellen mocht je bang zijn voor te hoge kosten.

 

Bij mij zijn er al klanten en dealers blijven hangen die van Google afkwamen, het heeft zijn geld dus RUIM opgeleverd!

Daarom ben ik nu bezig met QualiGo, de dienst die onder andere de reclame voor Ilse verzorgt. Misschien dat je daar ook wat aan hebt.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat veel experimenteren met verschillende teksten en verschillende zoekwoorden lonend zijn. In mijn geval leverde kleine wijzigingen in de tekst soms meer dan dubbele click througs op. Uiteindelijk gebruik ik voor bijna 1000 verschillende zoektermen dezelfde tekst in de advertentie. In jouw geval zul je heel goed kunnen meten wat de bezoekers die afkomstig zijn van Google doen en wat de conversie is. Belangrijk is, en dat is hier al eerder gezegd meen ik, dat bezoekers eerst de informatie lezen en misschien later terug komen en er dan een conversie plaatsvind. Naamsbekendheid is natuurlijk ook best wel wat waard. Via Google lukt dat al snel voor 10-20 cent per bezoeker. Daar kan in de verste verte geen ander medium tegen op.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bericht uit zibb.nl

 

Klanten binnentrekken via zoekmachines

Gericht en goedkoop adverteren op internet

 

Adverteren via zoekmachines zou wel eens kunnen uitgroeien tot dé manier van online adverteren voor kleine en middelgrote bedrijven. Het is betaalbaar, u kunt gericht adverteren en er wordt veel vaker naar uw site doorgeklikt.

 

Lees verder >>> In dit artikel staan ook een aantal tips uit de praktijk !

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Kan ik een hele zoekzin als zoekopdracht gebruiken dat alleen onderstaande zin wordt ingetikt als zoekopdracht.

 

Bijv.: Zakelijke marktplaats

of Partijenhandel aanbieden

 

Wat voor zoekopdrachten(voor naar mijn website) zou ik nog meer kunnen invoegen voor Adwords, wie heeft er tips?

 

Bij Ilse is het tarief vanaf 20c per klik, best veel eigenlijk?

Wie weet het tarief van Google?

Zijn er nog meer van dit zoekmachines die dit soort adverteerders programma's hebben?

 

www.zaken-en-transacties.nu - Marktplaats voor bedrijvig Nederland.

Link naar reactie
  • 0

Kan ik een hele zoekzin als zoekopdracht gebruiken dat alleen onderstaande zin wordt ingetikt als zoekopdracht.

 

Bij Ilse is het tarief vanaf 20c per klik, best veel eigenlijk?

Wie weet het tarief van Google?

Zijn er nog meer van dit zoekmachines die dit soort adverteerders programma's hebben?

 

Een heleboel van je vragen zijn al beantwoord, of staan in de Google Adwords FAQ. Hoeveel het kost is afhankelijk van wat je wilt betalen. Meerdere woorden combineren is mogelijk. Andere zoekmachines die met gesponsorde zoekopdrachten werken zijn bijvoorbeeld Overture, FindWhat en Search123.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ten overvloede, de kunst is gewoon volop experimenteren. Het kost niets als het je geen bezoekers oplevert... ;D

De FAQ is inderdaad redelijk duidelijk. Zinsnedes en uitzonderingen kunnen gewoon gemaakt worden. Kosten bij Google vanaf 5 cent. Kunst is je op creatieve wijze te verplaatsen in de situatie van je prospects. Steeds meer zoekers worden wijzer en gaan specifieker zoeken en meer woorden gebruiken. Ga zelf eens op een hoop woorden zoeken en kijk wat je concurrenten doen. Partijenhandel aanbieden is volgens mij best een goede. Maar gebruik vooral veel woorden van producten die op je site aangeboden worden. Hiermee trek je klanten voor je aanbieders en maak je je marktplaats meteen bekend onder bezoekers. Gewoon proberen. Succes! :P

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd. Ik ben er nu een jaar actief mee en besteed maandelijks enkele uurtjes aan analyse en finetuning. Weet nog elke maand het antaal kliks met een aantal procenten te verhogen. Zag trouwens wel een aantal (spel) fouten in teksten op je site. M.i. is dat dodelijk......

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.