• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Moet ik nog van andere reclame kanalen gebruik maken? Of kan ik beter eerst proberen om de huidige bezoekers om te zetten in ‘kopers’?

Of mijn adwords campagne stopzetten en dat geld gebruiken voor een andere manier van reclame (print? Beurzen? ) of de website ptimaliseren (kan altijd nog iets verbeterd worden).

 

15 euro per dag is bijzonder weinig voor een AdWords campagne in jouw branche. Ik begrijp dat het ook nog het nodige bezoek opleverd. Dat zou impliceren dat je het aardig goed doet. Ook gezien je hoge CTR. De vraag is even hoe lang de campagne al loopt. Historie is een heel belangrijke component in de ranking die je advertenties krijgen op de verschillende woorden.

 

Alleen een campagne beoordelen op conversie werkt niet. Je wilt ook iets opbouwen. Je geeft bijvoorbeeld aan dat je ook nieuwsbriefaanmeldingen krijgt. Hiermee werf je een doelgroep van potentiele klanten. Dat is aardig wat waard.

 

Natuurlijk moet je de optimalisatie van de website verbeteren. Als dat kan en je doet het niet dan laat je gewoon kansen liggen.

 

Adverteren in andere media en beursdeelname is natuurlijk een optie als je aan branding wilt gaan doen. Gezien je huidige budget voor AdWords lijkt het mij dat je in eerste instantie veel beter daar je (extra) geld in kunt steken.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 2

Via google Analystics staat bij zoekwoorden Content Targeting... wat houd dit precies in (en mijn engels is niet super).

 

De Nederlandse vertaling door Google van 'Content Targetting' is 'Inhouds Netwerk'.

 

Het zijn dus bezoekers die uit het Inhouds Netwerk van Google AdWords komen.

 

Zie hier voor meer informatie over het inhoudsnetwerk bij Google

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Via google Analystics staat bij zoekwoorden Content Targeting... wat houd dit precies in (en mijn engels is niet super).

 

De Nederlandse vertaling door Google van 'Content Targetting' is 'Inhouds Netwerk'.

 

Het zijn dus bezoekers die uit het Inhouds Netwerk van Google AdWords komen.

 

Zie hier voor meer informatie over het inhoudsnetwerk bij Google

 

Dankje voor je uitleg :)

Link naar reactie
  • 0

15 euro per dag is bijzonder weinig voor een AdWords campagne in jouw branche. Ik begrijp dat het ook nog het nodige bezoek opleverd. Dat zou impliceren dat je het aardig goed doet. Ook gezien je hoge CTR. De vraag is even hoe lang de campagne al loopt. Historie is een heel belangrijke component in de ranking die je advertenties krijgen op de verschillende woorden.

 

Naja, weinig...400 EUR per maand is voor MIJ veel geld. Ik ben maar een 1-vrouw-business 8)

 

Ik ben 23 september met de AdWords Campagne begonnen.

 

Wat ik ook vreemd vind is dat Google eerst zei “u mist 30%... verhoog uw budget..”. Nu staat er ‘u mist 16%....”. Ik heb mijn budget niet verhoogd, dus waarom wordt er nu meer getoond? Heeft dat dus iets met ranking te maken?

 

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik eigenlijk niet meer veel naar mijn AdWords Campagne kijk. Mijn advertenties zijn duidelijk (als je op zoek bent naar appels zie je in mijn advertentie tekst dat je bij mij appels kunt kopen en niets anders).

 

De visit length is ook redelijk – vind ik (kan uiteraard altijd beter):

30 sec – 5 min = 32,4%

5 min – 20 min = 31,7%

20 min – 1 uur = 8,3%

langer dan 1 uur = 14,8%

 

 

Natuurlijk moet je de optimalisatie van de website verbeteren. Als dat kan en je doet het niet dan laat je gewoon kansen liggen.

 

Adverteren in andere media en beursdeelname is natuurlijk een optie als je aan branding wilt gaan doen. Gezien je huidige budget voor AdWords lijkt het mij dat je in eerste instantie veel beter daar je (extra) geld in kunt steken.

 

 

In combinatie met AdWords en mijn webstatistiek programma ga ik een aantal nieuwe sub-pagina’s aanmaken waar ik in de url wat zoekwoorden verwerk. Ik hoop dat ik dan uiteindelijk op een paar belangrijke zoekwoorden via de natuurlijke zoekresultaten gevonden wordt en dat gedeelte in mij AdWords kan uitschakelen..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@kena Ik bedoel natuurlijk niet dat € 15,00 weinig geld is, maar in jouw business is het relatief weinig.

 

Het verschil in budget kan met ranking te maken hebben. Doordat je hele goede CTR hebt is misschien je CPC gedaald. Nog waarschijnlijker is dat het bij jou gewoon seizoensinvloeden zijn. In bepaalde periodes zal er veel meer gezocht worden dan in andere. Het budget wordt berekend over de afgelopen 15 dagen.

 

Je zegt dat je niet veel meer naar je AdWords campagne kijkt. Wel doen! Steeds blijven proberen (niet te veel dingen tegelijk) en kijken wat de effecten van je wijzigingen zijn (even de tijd geven) Je zal er van verbaasd staan wat er uit te halen is.

 

Visit lenght ziet er goed uit. Heb je je eigen IP adres uit de bezoekers gefilterd? Zelf vind ik het wegeringspercentage erg belangrijk en het aantal pageviews (per woord als het om AdWords of optimalisatie gaat) zegt ook aardig wat.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

@kena Ik bedoel natuurlijk niet dat € 15,00 weinig geld is, maar in jouw business is het relatief weinig.

nee, snap ik :) Maar helaas heb ik niet het budget van een grote aanbieder (die ook mijn niche ontdekt hebben).

Vandaar ook mijn vraag hoe lang je moet doorgaan met AdWords? hoe doen andere dat, doorgaan tot oneindig met AdWords??

 

Heb je je eigen IP adres uit de bezoekers gefilterd? Zelf vind ik het wegeringspercentage erg belangrijk en het aantal pageviews (per woord als het om AdWords of optimalisatie gaat) zegt ook aardig wat.

Ja, mijn IP adres is geblokeerd. Ik werk met statcounters, dus ik zie niet direct een weigeringspercentage. Maar volg natuurlijk het 'visitor path'. 99,9% van mijn bezoekers klikt op alle items in het navigatiemenu en gaat ook uitgebreid door het aanbod 'bladeren'. Maar ja, dan nog boeken... ;)

 

(Soms zijn bezoekers een half uur aan het rondneuzen en gaan dan weer :( Dan zou ik ze willen vragen waarom ze nou niks geboekt hebben... ik dacht er al aan om zo'n klein popup formuliertje te (laten) maken met wat korte vraagjes (zo van "heeft u niet kunnen vinden wat u zoek? Heeft u liever zus of zo?"). Maar ja, volgens mij zijn zulke popups bij het verlaten van een site ook mega irritant :-\

Link naar reactie
  • 0

Concreet het inhoudsnetwerk

Bevat enorme hoeveelheid websites in Nederland waarvan de beheerder heeft besloten om Google (een deel van) de advertentieruimte te laten vullen. Herkenbaar aan kleine blokjes tekst met daarbij meestal de tekst 'Ads by Google'. De site eigenaar krijgt een deel van het geld dat de adverteerder aan Google betaald.

 

Is er iets bekend hoe 'waaardevol' de kliks uit het inhoudsnetwerk zijn? Ik zit er nu aan te denken om dit gedeelte in mijn AdWords campagne uit te schakelen.

Het gaat hier toch om bezoekers die voor een bepaalde reden op een site zijn en toevallig jouw advertentie zien staan? Degene die bij maar een beetje 'rondneuzen' komen meestal uit het inhoudsnetwerk.

Kun je het dan niet beter hebben van bezoekers die heel concreet naar jouw product/dienst zoeken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Degene die bij maar een beetje 'rondneuzen' komen meestal uit het inhoudsnetwerk.

Kun je het dan niet beter hebben van bezoekers die heel concreet naar jouw product/dienst zoeken?

 

Je beantwoord je vraag al voor een deel. Je moet inderdaad kijken naar het gedrag en natuurlijk de conversies. Soms kun je uitstekende resultaten uit het inhoudsnetwerk halen. Wij hebben in speciale gevallen wel eens campagnes uitsluitend op het inhoudsnetwerk gedaan ;D

 

Je kunt apart bieden op het inhoudsnetwerk. Dit zou je eerst kunnen proberen. Als dat niet helpt is uitschakelen waarschijnlijk het beste.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Werking van de CPM / instellen

 

Wie kan mij nu concreet vertellen HOE ik de CPM moet instellen

en hoe het eigenlijk werkt ?

 

WAAR zie ik mijn advertenties ?

1000 x dezelfde op dezelfde site of kiest google zelf op random basis (dan weer deze add op deze relevante site, daarna weer anders...)?

 

Kan ik ook ZELF sites selecteren uit dat grote inhoudsnetwerk ? Ik wil dat mijn add op die site komt, 1000 x, en zet deze URL in de instellingen van mijn campagne ?

Voor mij blijft dat inhoudsnetwerk zo vaag...

 

Wie kan mij een voorbeeld geven ? Het helpcentrum heeft het steeds over de verschillen tussen CPC en CPM en koppelt dit voortdurend aan de term positionering. Ik heb steeds niet het gevoel dat men bij "het begin begint"....

 

Bedankt, Joris.

 

Groetjes Joris.

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Ook ik heb een vraag hierover en zoek eigenlijk wat bevestiging.

 

Ik zit er al een tijdje over te denken om een google adwords campagne op te laten zetten maar kamp ondanks dit topic nog met een aantal vragen.

 

Is het wel rendabel wanneer je alleen B2B behartigt? Met particulieren bereik je natuurlijk veel en veel meer mensen.

 

Ik begrijp het “klik gebeuren” niet helemaal maar er is me al gewezen op de vele concurrentie die in mijn branche zit, ( waar ik natuurlijk al van op de hoogte was) maar houdt dan in dat ik op een minimaal bedrag vlugger door mijn kliks heen ben?

 

Ik ben startend, we doen best veel aan marktbewerking en hebben hier al een aantal klanten uit. Echter ik wil lang mee blijven doen, vandaar dat ik denk dat je overal zichtbaar moet zijn.

Toch twijfel ik ( ook gezien een aantal reacties binnen dit topic) of ik zo n campagne moet laten opzetten. Om het goed te doen, ben je gauw minimaal 400€ kwijt alleen al voor het opzetten.

 

Wie kan me overtuigen deze campagne toch te laten doen en op basis van welke criteria?

 

 

Alvast bedankt voor uw reactie

 

mvgr Ronny van den Bosch

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Gewoon uitproberen, je hebt veel codes dat je gratis voor € 50,00 mag uitproberen bij een nieuw google adwords account.

Ga spelenderwijs leren. Bedenk een advertentie tekst en zoekwoorden.

Google Adwords heeft vele duidelijke gebruikshandleidingen.

Bij het opzetten kom je er zelf achter wat je concurrenten ongeveer bieden. (als je bv. € 0,50 per klik bied, en al je concurrenten staan boven je, weet je dat je hoger moet bieden). Bied niet op plaats 1 of 2 mag gerust 4 / 5 / 6 zijn.

Micht je hulp nodig hebben, stuur dan even een privebericht. Ik heb ook nog een code voor € 50,00 tegoed. Mag je gratis hebben (mijn acoount bestaat al 4 jaar dus kan hem niet meer gebruiken).

Link naar reactie
  • 0

Ik ga mijn vraag hier maar bij aan plakken, na meerdere malen een poging te hebben gedaan Google zelf te kunnen berichten, en maar geen antwoord te krijgen, lijkt het mij zinvol de vraag hier neer te leggen voor de mensen die wat meer ervaring hebben met Google Adwords.

 

Ik heb namelijk een aantal domeinextenties geregistreerd; bgpzzp.nl, bgpzzp.be en bgpzzp.eu. In mijn adwordscampagne waar ik de url bgpzzp.nl gebruik, wil hij de campagne wel accepteren. Echter als ik een campagne opzet voor puur belgië, dus met het domein bgpzzp.be wil Google deze niet accepteren, tenminste, word ik daarover teruggefloten dat het niet de juiste URL is... Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
  • 0

Wij maken al maanden gebruik van Google Adwords. Voor onze trainingbusiness hanteren wij zo'n 30 zoekwoorden die daarmee te maken hebben. In het begin kwam ons bedrijf bovenaan te staan. Gemiddeld betaalden wij per klik hiervoor zo'n € 3,-. Inmiddels zitten wij voor dezelfde zoekwoorden op gemiddeld € 7,- om bovenaan te eindigen. Het is niet zo dat er allerlei nieuwe bedrijven bijgekomen zijn. Is het systeem zo slim dat men de huidige concurrenten tegen elkaar laat opbieden?

 

Wie heeft hier ook ervaring mee?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.