Jump to content
Zaphod
Verberg

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)


www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Dat er het meest op gezocht wordt is logisch, het is een vrij algemeen woord.

Je moet je afvragen of het of het ook het woord is waarop je gevonden wilt worden.

 

Iemand die polycarbonaat zoekt kan ook alleen maar info zoeken voer de chemische samenstelling, of een volledig ander product waarbij jouw advertentie wordt weergegeven omdat een deel van hun zoekterm het woord polycarbonaat bevat

 

Als je denkt dat je voor mensen die polycarbonaat zoeken een juiste leverancier bent dan zou ik de pagina aanpassen of de landingspagina veranderen, want nu vind niemand dit iig een goede pagina voor het woord polycarbonaat.

 

Een voorbeeldje van mezelf.

 

Ik verkoop metalen stellingen.

 

het zoekwoord 'stellingen' geeft een hele hoge bouncerate dus slechte resultaten.

Waarom? omdat mensen ook stellingen zoeken als in 'militaire verdedigingswerken' of stellingen van de dag of stellingen van pythagoras.

 

hetzelfde geldt voor 'rekken' als synoniem voor stellingen.

 

Door te adverteren op 'metalen stellingen' krijg ik weliswaar minder kliks, maar de waarde van de kliks is hoger en het kost me minder.

 

Analoog hieraan zal dit voor polycarbonaat ook opgaan denk ik

 

Frans

Link to post
Share on other sites
  • 0

Als ik op Thermoplastic klik kom ik wel op een site met Polycarbonaat.

Maar ik zit dan wel buiten je site op de site van je leverancier.

 

Ik weet niet of dat zo handig is.. je weet niet of ze bij je terugkomen

én ik zou als eerste bij de betreffende leverancier mijn aanvraag doen.

Bij de andere leveranciers gebeurt dat ook.

 

Voor m'n gevoel fungeert je site nu meer als doorgeefluik..

contact met ADB comp lijkt niet meer nodig.

 

Is het niet handigere de ADB site wat uit te breiden ?

 

Cor

 


http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link to post
Share on other sites
  • 0

Wat was de begeleidende tekst bij je advertentie?

 

Wanneer je op polycarbonaat zoekt zijn de meeste resultaten voor polycarbonaat veranda platen.

(ik heb daar zelf ook een keer naar gezocht) Wanneer je begeleidende tekst niet duidelijk maakt dat het om behuizingen gaat ipv platen krijg je een hoop onnodige kliks.

 

Ook ga je daarna (zoals al eerder vermeld) meteen door naar je leveranciers' site. Is ook niet bevoordelijk voor terugkoppeling.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste Swieks,

 

Zoals Frans Sijtsma ook al aangeeft: Probeer specifieker te zijn met je zoekwoorden. Wat je ook zou kunnen proberen is in je advertentie een duidelijkere omschrijving van je product te zetten. Ik heb even snel gekeken op je site en Electronica producten van polycarbonaat lijkt mij bijvoorbeeld een hele duidelijke omschrijving voor je advertentie. Je zult zien dat het aantal kliks omlaag gaat maar dat je daarin tegen wel publiek aantrekt dat ook echt geinteresseerd is in je product. (Bovendien scheelt het een hoop centen, weet niet wat je max cpc was voor het zoekwoord polycarbonaat?)

 

Probeer je te verplaatsen in je klant, als je in zijn schoenen zou staan en je bent op zoek naar een polycarbonaat warteltje wat tik je dan in in google? Alleen polycarbonaat??

 

Groeten Rick

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste Swieks,

 

Ik ben het helemaal eens met Rick. De advertentietekst is belangrijk, maar ook de landingspagina is van belang. Als ik nu op je link klik zie ik alleen maar foto's en geen informatie. Voor het trefwoord Polycarbonaat zou nu zelfs je indexpagina een betere pagina zijn, omdat die wel meer informatie geeft, al gaat dit niet specifiek over polycarbonaat.

 

De conclusie is dat je eens goed naar je trefwoorden, gecombineerd met de advertentietekst moet kijken en dat je de content op je website drastisch moet verhogen, zodat je ook laat zien dat je de bezoeker iets te bieden hebt.

 

Veel succes,

Groeten Peter

Link to post
Share on other sites
  • 0

Maar...er wordt nooit contact opgenomen met ADBComp. Men komt op de site, maar verder onderneemt men niks. :-(

 

Kun je dit ook onderbouwen dan? Maak je gebruik van conversie codes? Maak je gebruik van Google Analytics? Staat er een apart nummer op de website? Vraag je hoe mensen je kennen?

 

Groeten

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste swieks,

 

Kan je zien of de bezoekers die binnenkomen via de Adwords door de website bladeren of direct weggaan? Als ze direct weggaan dan zijn er drie mogelijkheden:

 

1. Met de zoekwoorden trek je geen relevante bezoekers. Je zoekwoord is te algemeen, wordt meer specifiek of ga regionaal.

2. Je trekt wel relevante bezoekers alleen de landingspagina voldoet niet aan hetgeen de bezoeker verwachten. Als je zegt boek, moet er ook een boek op de landingspagina staan. Bevestig dat de bezoeker op de goede website is beland.

3. De website voldoet niet aan de basis eisen qua vormgeving, opmaak, buttons of straalt geen professionaliteit uit.

 

Blijkt uit je statistieken dat bezoeker wel door de website bladeren maar geen contact opnemen, dan is het probleem dat ze niet overtuigd worden van het feit dat je de correcte dienst of producten biedt. Andere mogelijkheid is dat je de klant niet genoeg aanzet om actie te ondernemen. Kan de bezoeker makkelijk contact met je opnemen? Staat in de pagina een call-to-action: "Neem nu contact op voor een vrijblijvende offerte".

 

Hoe je nu doorlinkt naar de website van schmittneumann zou ik afraden. Bezoeker zijn weg van je site en verliezen het verband tussen je website en deze website. Open de pagina in een iframe in je pagina zodat bezoekers in je website blijven. Plaats hiernaast een tekst "officieel importeur" of "Vraag nu gratis brochure aan" zodat mensen op basis van de info op schmittneumann ook direct aan de slag kunnen gaan.

 

Je website is een verkoper en dient ook zo ingericht te worden.


Martsmedia - Website analyse, Internet Strategie & Marketing voor het MKB
Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik ben het met alle commentaren eens volgens mij :)

Ik zou alleen nog even toe willen voegen dat de adwords site van google een behoorlijke berg aan informatie en tools geeft om je campagnes te verbeteren. Goede regels zijn:

 

1. lever wat je beloofd (verras je bezoeker niet met een pagina die hij/zij niet verwacht)

2. zorg dat je alle obstakels weg haalt voor bezoekers om contact met je op te nemen (ieder onnodige stap jaagt conversies weg)

3. experimenteer met kleine verschillen (zelfs kleuren hebben vaak effect op je conversie ratio)

4. als je geen zin/tijd/mogelijkheid hebt om er echt tijd aan te besteden loont het zich al snel om dit werk door een extern bedrijf te laten doen (zorg wel dat je zeer streng selecteerd op bedrijven die goed begrijpen wat je doet en wat je wilt).


HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mmm..grappig eigenlijk. Deze draad heette eerst "Google Adwords"-ervaring, maar werd daardoor vrijwel onvindbaar voor onze eigen zoekmachine. Daarom de haakjes er maar afgehaald. Ik ga het onderwerp tijdelijk sticky maken, omdat ik nu overal Adwords-onderwerpen de kop zie steken. Misschien laat ik het daarna weer los.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Leuk om te zien dat 't topic dat ik ooit ben gestart nog zo actief is! Terwijl ik veeeel te lang niet op HL ben geweest...

Ondertussen zelf ook weer bezig met Adwords... Als ik meer ervaringen heb ermee.. dan horen jullie het! (staat pas een dag aan die campagne).


www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link to post
Share on other sites
  • 0

Wij gebruiken Google Adwords nu ruim een jaar en ik moet zeggen dat dit ons veel heeft opgeleverd.

 

Het probleem de laatste maanden is echter dat een aantal grote bedrijven adverteren op zoekwoorden die voor hun helemaal niet relevant zijn. Daardoor worden de kosten per klik steeds hoger. De zoekwoorden waarop deze adverteren zijn een deel van ons zoekwoord, bijvoorbeeld auto en wij adverteren op autowasstraat. Ik noem maar iets.

 

Als je dus zoekt op autowasstraat zie je bovenaan de advertentie van het grote bedrijf staan die zijn nieuwe Audi A6 wil verkopen. Dit terwijn ik autowasstraat in Google heb ingetikt. Totaal geen relevantie dus.

 

Dit maakt het wel lastiger omdat de gemiddelde kosten per klik omhoog gaan.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Beste Dave,

 

Ik heb last van hetzelfde probleem. Ik heb een bedrijf dat websites maakt voor bedrijven we hebben hierin een goed product met een goede naam weten op te bouwen. Echter is het erg lastig om met Google adwords te werken op het moment dat er veel affiliate programma's draaien. Je hoeft bijvoorbeeld niet te proberen om een website te maken over hypotheken.

 

Naar aanleiding van dit topic heb ik het gebrobeerd maar de website is niet te vinden in de zoek resultaten. Dit komt puur omdat te veel mensen in deze markt adverteren. Het voordeel is wel dat je zelf ook hoge vergoedingen krijgt op het moment dat je advertenties gaat plaatsen. Binnen Google soms wel 2 dollar via andere programmas € 60,- voor een ingevuld formulier.

 

Om dit op te lossen kiezen wij onze zoektermen beter of maken we een website speciaal voor dit ene onderwerp. We hopen hiermee meer succes te halen dan met Google Adwords.

 

Ik hou jullie op de hoogte!

 

P.S. Het test domein is : EDIT MOD: GEEN SPAM SVP


www.windsoft.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hai Michiel, ik heb de uitgebreidere Adwords nog niet onder de loep genomen. Kan je vertellen wat er beter aan is dan de standaard/oudere versie ? Wat werkt nu beter dan vroeger ?

 

Mocht je hier ook ervaring mee hebben : ik hoor graag wat je ervaring is met de geautomatiseerde service van Adowords, die voor jou bepaalt wanneer je advertentie wordt getoond: wat vind je heirvan ?

Link to post
Share on other sites
  • 0
Guest Verwijderd account

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

Ik werk bij een bedrijfje wat zich specialiseerd in google adwords. De eigenaar is ook een Google adwords qualified. Het is een specialisatie op zich. Allereerst moet je in de schoenen van de personen gaan staan die jouw bedrijf zoeken en dan zoekwoorden bedenken die daar het beste bijpassen. Ze mogen niet te ruim zijn, want dan ga je snel teveel betalen. Bijvoorbeeld, je verkoopt een soort rattenval. Kies je dan voor het woord rat, Dan wordt je advertentie veel getoond, maar levert weinig kliks op. De tekst van de advertentie moet helder en duidelijk zijn. Zodat mensen die Ciske de Rat zoeken aan je voorbij gaan. Rattenplaag is al een beter woord en veelal goedkoper per doorklik. De doorklik moet bij voorkeur direct gaan naar de produktpagina en dus niet naar een algemene bedrijvenpagina.

Het is overigens niet aan te raden er zelf aan te beginnen. Je betaald dan veel leergeld

Link to post
Share on other sites
  • 0

Voor mijn huidige afstudeerstagebedrijf heb ik ook een tijdje AdWords geprobeerd. We merkten wel dat van het aantal keer dat je wordt getoond er maar heel weinig mensen op je advertentie klikken. Het goede nieuws is wel dat we weten dat er zeker 1 persoon is geweest die door Google AdWords een opdracht bij ons heeft neergelegd. Toch weer een goede besteding. Wij zijn er helaas niet mee verder gegaan omdat de klikken in onze branche (reclame) nogal duur waren. Per klik betaalden we gemiddeld ongeveer 70 cent.

 

Je kunt wel via Google Analytics nog veel meer met AdWords maar hoe dat zit weet ik niet helemaal.


net•wer•ken -werkte, h genetwerkt zijn best doen zoveel mogelijk invloedrijke mensen te leren kennen

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mijn ervaring met adwords is dat je puur moet kijken naar de conversie en niet naar het aantal kliks. Zet naast de pluspunten ook informatie over hét beslissingscriterium van je klant (vaak de prijs). Surfers die het product bij voorbaat al te duur vinden zullen dan niet op je advertentie klikken. Mijn ervaring met een hoop e-marketing bedrijven is dat zij juist streven naar de kliks en veel minder naar de conversie. De lage conversie wijten zij dan weer aan de landingspagina die niet in orde zou zijn. Blijf dus meedenken met de partners, ook bij het uitbesteden van de adwords.

Link to post
Share on other sites
  • 0

Mijn ervaring met adwords is dat je puur moet kijken naar de conversie en niet naar het aantal kliks. Zet naast de pluspunten ook informatie over hét beslissingscriterium van je klant (vaak de prijs). Surfers die het product bij voorbaat al te duur vinden zullen dan niet op je advertentie klikken. Mijn ervaring met een hoop e-marketing bedrijven is dat zij juist streven naar de kliks en veel minder naar de conversie. De lage conversie wijten zij dan weer aan de landingspagina die niet in orde zou zijn. Blijf dus meedenken met de partners, ook bij het uitbesteden van de adwords.

 

Ik kan jouw punt volgen. Tegelijkertijd heb je in de adwords advertentie weinig ruimte om de toegevoegde waarde van jouw product uit te leggen dus voor producten die meer uitleg behoeven (bijvoorbeeld in mijn geval waarom een maillotje van biologisch katoen duurder is dan van gewoon katoen) zou ik daar toch over twijfelen. Het is wel iets om over na te denken (dus dat ga ik ook doen!).

Link to post
Share on other sites
  • 0

Hi all,

 

Mijn eerste bericht als forumlid. Waarschijnlijk niet echt gebruikelijk hier om direct een discussie te stappen of deze aan te wakkeren, maar kon het even niet laten. ;)

 

Ik verbaas me elke dag weer hoeveel ondernemers Google adwords toch als "de heilige graal" op het gebied van online advertising zien. Dit is namelijk volkomen onterecht! Eens, de resultaten zijn meetbaar en daardoor goed stuurbaar maar ieder marketing instrument heeft een eigen functie. Enkel Google adwords gebruiken als reclame middel is m.i. met andere woorden hetzelfde als wanhopig met een schroevendraaier een gat in een muur proberen te maken. Het werkt wel, maar je kunt beter een boor gebruiken.

 

Google adwords bestaat aan de andere kant (helaas) bij de gratie van deze ondernemers en speelt hier slim op in. Is het iemand bijvoorbeeld wel eens opgevallen dat hoe meer er aan Google wordt uitgegeven, hoe hoger de advertentie door Google zal worden vertoond?

 

 


http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link to post
Share on other sites
  • 0

Mocht je hier ook ervaring mee hebben : ik hoor graag wat je ervaring is met de geautomatiseerde service van Adowords, die voor jou bepaalt wanneer je advertentie wordt getoond: wat vind je heirvan ?

 

Geheel afhankelijk van de markt, het publiek en de eigenschappen van het product. Zelf zweer ik bij dagelijks bijschaven en optimaliseren op basis van eerder behaalde resultaten. Als ik dit proces volledig zou automatiseren sluipen er onherroepelijk kleine foutjes qua timing, kosten etc. in.

 

 


http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 113 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept