• 0

Verzameltopic - Google Adwords - Ervaring

Hallo Allemaal,

 

Ik heb de search gebruikt en kwam er wel iets over tegen, maar niet echt veel. Ik zie een paar positieve reacties, maar ik heb wat overgebleven vragen voor de mensen die er ervaring mee hebben.

 

- genereerde het werkelijk veel extra verkeer? hoeveel?

- hoeveel extra klanten leverde dat op? ROI?

- enig idee wat het je nu in totaal per klant gekost heeft?

 

Ik probeer dus uit te vinden of dat Google Adwords zin heeft voor mijn bedrijf. Ik kan de kosten niet te hoog laten oplopen, maar wil met dat beperkte budget toch wel wat omzet genereren.

 

Ook tips m.b.t. zoekwoorden zijn welkom (zie mijn website voor wat ik doe). Ik denk zelf aan zoektermen als:

mkb linux

mkb server

mkb intranet

mkb kosten besparen

mkb open source

 

Thanx!

Pim

 

P.S. wel irritant dat je alleen met creditcard kunt betalen, die heb ik nog niet :)

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Sinds enige tijd aan de slag met Adwords. Het resultaat vind ik verbluffend positief! Het werkt erg prettig en eenvoudig zodat je makkelijk kan experimenteren met zoekwoorden en het te besteden dagelijkse bedrag. Inmiddels is mijn dagelijkse bezoekersaantal bijna verdubbeld. En dat dan ook met gerichte bezoekers, erg leuk en interessant, had ik veel eerder moeten doen! :P Ik vind Adwords een aanrader!

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

Ik ben deze week begonnen met het opzetten van een Google-adwords campagne. Het komt allemaal erg goed uitgedacht over en het lijkt me een zeer effectieve manier van reclame maken. Ik heb echter wat onduidelijkheden betreffende de kosten per klik, en heb daarom in eerste instantie gekozen voor automatische biedingen op de CPC. Wat me allereerst opvalt is dat Google deze biedingen voor alle zoekwoorden op dezelfde waarde zet, wat mij niet realistisch over komt. Verder lopen de CPC kosten elke dag een paar centen op. Zo begon ik de campagne op 14 cent per klik, maar is dat ondertussen gestegen naar 26 cent. Overigens heb ik de campagne nog niet gestart, omdat Google de betalingsmachtiging nog niet verwerkt heeft, maar op de adwords account kun je dit soort dingen al volgen, en ik ben erg benieuwd wat deze CPC doet als ik de campagne activeer.

 

Grt,

Piet

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemers,

 

Ik ben deze week begonnen met het opzetten van een Google-adwords campagne. Het komt allemaal erg goed uitgedacht over en het lijkt me een zeer effectieve manier van reclame maken. Ik heb echter wat onduidelijkheden betreffende de kosten per klik, en heb daarom in eerste instantie gekozen voor automatische biedingen op de CPC. Wat me allereerst opvalt is dat Google deze biedingen voor alle zoekwoorden op dezelfde waarde zet, wat mij niet realistisch over komt. Verder lopen de CPC kosten elke dag een paar centen op. Zo begon ik de campagne op 14 cent per klik, maar is dat ondertussen gestegen naar 26 cent. Overigens heb ik de campagne nog niet gestart, omdat Google de betalingsmachtiging nog niet verwerkt heeft, maar op de adwords account kun je dit soort dingen al volgen, en ik ben erg benieuwd wat deze CPC doet als ik de campagne activeer.

 

Grt,

Piet

 

 

Hoi Piet,

 

Wat is eigenlijk je vraag? Of wilde je juist een opmerking posten?

 

Gr Tim

Link naar reactie
  • 0

Ik volgde een paar maanden geleden een workshop Adwords voor gevorderden aangezien in al 2 jaar met dit fenomeen aan de slag ben. Verbazingwekkend wat ik daar allemaal weer bij heb geleerd hoe je Google het meeste kan 'pleasen' zodat je meer resultaat boekt voor hetzelfde geld. Campagnes inrichten op specifiek product of acties werkt als een speer, zeker met relevante landingspagina's voor die specifieke producten / acties. Ter illustratie: laatste 6 maanden + 40% clicks met een stijging van clickratio met 100%. Dit alles zonder kostenstijging, sterker nog met een verlaging van het dagbudget met 10%!

www.blomsma.nl, voor gegarandeerd kleurrijk print & drukwerk tot opvallende sign-producties

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook Adwords gebruikt voor een lingeriewebshop. Op zich was ik zeer positief over het aantal bezoekers dat via de gekozen zoekwoorden op mijn site terecht kwam. Echter was het rendement laag tot niets. Nu kan het zo zijn dat de sfeer di een lingeriesite uitademt veel "rukkers" trekt maar het zou ook aan de site kunnen liggen. Het is echter wel zo dat ik verkopen heb dus in theorie voldoet de site om mensen over de streep te trekken om dingen bij mij te kopen.

 

Samengevat: positief over het vermeerderen van het aantal bezoekers naar mijn site, teleurgesteld over het aantal verkopen dat hieruit voortkwam.

 

Remco

www.cadeaulingerie.nl Online webshop voor luxe en handgemaakte lingerie voor een goede en concurrende prijs! Maandelijks mooie aanbiedingen!

Link naar reactie
  • 0

Samengevat: positief over het vermeerderen van het aantal bezoekers naar mijn site, teleurgesteld over het aantal verkopen dat hieruit voortkwam.

 

Als je Google Adwords goed inzet krijg je meer en relevanter verkeer naar je website. Als het aantal verkopen tegen valt, kan dat ook betekenen dat je onvoldoende stuurt op conversie op de site. Daarmee wil ik aangeven dat niet alleen de campagne, maar zeker ook de landingspagina goed in elkaar moet zitten.

Neemt MKB bedrijven met 5-25 personeelsleden, maar zonder marketeer, bij de hand met professionele marketing strategie en uitvoering. Eigenaar van marketing bureau GroeiBewijs.

Link naar reactie
  • 0

En een tip die ik kreeg van een vriend die zeer veel met email marketing en bezig is was om me meer te richten op zeer specifieke zoekwoord combinaties ipv op de zoekwoorden die iedereen gebruikt.

 

Men noemt dit de " long tail " of lange staart zoekwoorden. ( zeer specifike en meerwoordige zoekzinnen ) Deze geven veel minder clicks naar je website maar omdat ze zo specifiek zijn is de kwaliteit van de mensen die doorklikken dikwijls hoger.

Hierdoor kan je " hoogwaardige " bezoekers krijgen en zal de kost dalen ( indien je bvb zeer veel clicks krijgt van mensen die nits met je website te doen hebben kost het je alleen geld )

mailboost.eu

e-marketing

Link naar reactie
  • 0

met betrekking tot het zelf beheren van een adwords campagne zou ik iedereen willen aanraden om in ieder geval de basics te leren in het adwords learning center. Hier wordt de basis uitgelegd en begrijp je waar je mee bezig bent. Als je dit gedaan hebt is het makkelijker om beslissingen te nemen die in potentie geld kosten. Ja, ik weet dat het wat tijd kost. Maar als kleine ondernemer heb je simpelweg niet altijd de keuze om het gelijk uit te besteedden. Het onvoorbereid in Adwords een paar campagnes aanmaken en dan verwachten dat je gelijk winst maakt (in de eerste 150 euro) is niet realistisch.

http://adwords.google.com/support/aw/bin/static.py?hl=en&page=examstudy.cs&ctx=go

 

Het halen van de Adwords certificatie kan helpen om jezelf te dwingen het echt te begrijpen.

 

Nadat je in adwords geleerd hebt waar de mensen op zoeken, en wat de marketing boodschap is die ze willen horen kan je uiteindelijk in de organische resultaten omhoog gaan komen. (op de juiste zoektermen)

 

Tip van de dag: zet je campagne uit tussen 22:00 uur en 9:00 uur in de ochtend. De kans dat mensen in de nacht serieus op zoek zijn naar een product is in de meeste gevallen laag, dus je bent minder makkelijk rendabel in de nacht!

Link naar reactie
  • 0

Tip van de dag: zet je campagne uit tussen 22:00 uur en 9:00 uur in de ochtend. De kans dat mensen in de nacht serieus op zoek zijn naar een product is in de meeste gevallen laag, dus je bent minder makkelijk rendabel in de nacht!

Slechte tip mijns inziens. Bij mij zit de piek qua orders savonds tussen 20.00 uur en 22.00 uur. En er zijn best wat mensen die voordat ze naar het werk gaan nog snel even bestellen.

Tevens in het weekend zit er een kleine piek tussen 01 en 03 uur, mensen die na het thuiskomen van uitgaan kennelijk wat makkelijker tot aankoop over gaan.

 

Bovendien is het een slecht teken als het je een besparing zou opleveren als je de adwords uit heb staan. Je betaalt immers alleen per klik, niet per impressie.

 

Uiteraard is bovenstaand afhankelijk van je doelgroep en je producten, maar adwords uit zetten is per definitie niet goed vind ik.

Link naar reactie
  • 0

Hmmm, nee. In principe is het zo dat als je de juiste woorden hebt gekozen het tijdstip niet zo veel uitmaakt. Bij sommige producten en soorten markten kan het een enkele keer handig zijn, maar 's avonds om 22:00 uur uitzetten is inderdaad niet verstandig.

 

Als je conversie meet en hier aarzeling over hebt, kun je altijd een conversierapport per uur maken om te zien of je daadwerkelijk slecht converteert 's nachts of op bepaalde tijden. Daarbij moet je dan ook eigenlijk een 'eerste klik analyse' maken om te zien of bepaalde woorden ondersteunend zijn geweest naar de conversie toe.

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Je moet inderdaad een rapport maken en kijken per uur of en hoe rendabel je bent. En ja het zal per product zeker verschillen. Als rule of thumb werk het bij mij (en een groot aantal verschillende klanten) zeker goed.

 

De conversiegraad verschil ZEER zeker per tijdstip van de dag. Mischien niet in jouw business maar wel die van mijn klanten. Test het maar eens.

Link naar reactie
  • 0

Je adverteert dan wellicht op te algemene termen of termen die niet relevant genoeg zijn. Als je je campagnes goed mikt dan moet je een vrij stabiele graad van conversie hebben. Zodoende laat je dus omzet liggen door 's nachts niet te adverteren.

 

Ik kan me voorstellen dat het een enigszins positief effect heeft als je met kleine budgetten adverteert of als je aan specifieke doelgroepen die savonds toch niet actief zijn (kinderen) maar ik ben het stellig oneens dat het een goede tip is om 's nachts de advertenties uit te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het inderdaad afhankelijk is van doelgroep en productsoort.

 

Meen ergens een onderzoek gelezen te hebben daarover. Zal eens kijken of ik dat kan vinden.

 

Ik zet de campagnes zelf nooit uit. Een deel van mijn doelgroep bestaat uit kleine zelfstandigen: Fysiotherapeuten, artsen, tandartsen, horeca etc.

Zij werken overdag en bestellen 's-avonds en 's-nachts op de gekste momenten.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad lonend je campagne op gerichte tijden in te zetten. Helaas is daar geen standaard advies voor te geven. Zelf heb ik mijn campagne van 24 uur naar gemiddeld 12 uur per dag terug gebracht. en afhankelijk van de dag aangepast. dus maandag tot vrijdag in de middagpauzes en na vieren, in het weekend niet om 11 uur uit maar s'nachts om twee uur uit.

Dit heeft bij mij geleid tot een verviervoudiging van mijn CTR en dus daarmee veel lagere kosten per conversie. Natuurlijk is dit voor elke dienst of product anders. Ben het niet met Wouter Hol eens dat dat 24 uur beter is om dat je niet per vertoning betaalt. Het aantal vertoningen is ook een resultante van budget per dag. Dus minder uren inzet van de campagne leidt tot meer vertoningen in de beschikbare tijd. Google zal altijd proberen je dag budget uit te putten. Ben zelf ook nog niet uitgestudeerd op de mogelijkheden in adwords maar kom wel steeds verder met verhoging van resultaat en verlaging van kosten.

 

 

 

 

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Je advertenties uitzetten is alleen nuttig als je echt krap in budget zit, anders is het behoorlijk zonde. Mensen die overdag aan het zoeken zijn en savonds thuis alles willen invullen kunnen je niet meer terug vinden. Als je campagne goed is ingestoken en je goed analyseert, zul je het "uitzetten op bepaalde tijden" bijna alleen maar doen voor een kleine set zoekwoorden die grijs gebied zijn.

Link naar reactie
  • 0

Nog wat meer informatie over het principe van re-marketing: http://blog.thinksem.com/2010/01/remarketing-google-content-network.html

 

Wat denken jullie er van? Zou dit effectief zijn en zo ja, in welke mate?

 

ik heb voor mezelf en werk gemerkt dat het goed kan werken.

Ik moet zeggen dat ik zelf ENORM geirriteerd ben als ik toevallig een site bezoek

en daarna gespammed wordt met die zooi.

Mijn advies is dan ook om goed na te denken waar je die code zet en te zorgen dat

je niet te vaak elke dag bij dezelfde mensen in beeld komt.

Link naar reactie
  • 0

Met veel interesse dit topic gelezen, alleen heb nog een aantal vraagjes betreft Adwords.

 

Met adwords heb je de mogelijkheid om een max. bod neer te leggen. Heeft dit bod ook direct invloed op je vertoningen en ook wáár deze vertoond worden (bovenin of rechts).

 

Ben op dit moment bezig met het schrijven van een ondernemingsplan, waar ik ook graag zou weten wat globaal gezien de gemiddelde conversie is bij een Adwords campagne.

 

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Link naar reactie
  • 0

Vraag 1: Het maximale bod heeft zeker invloed op de plek waar je advertentie staat. Er zijn daarnaast meer zaken van belang (o.a. CTR). Maar even kort gezegt als er een bedrijf is dat € 1,- per klik bied, en jij bied € 0,25 cent zal je niet op plek 1 staan (of je moet zo'n goede CTR hebben, maar als je een campagne op start zal dat erg lang duren).

 

De beste top 3 (maximaal 3 komen bovenaan. Dit kan ook 0 / 1 of 2 adverteerders zijn).

 

Vraag 2: Is niks zinnigs over te zeggen. Heeft ook weer met zoveel factoren te maken. Adverteer je op "brede zoekwoorden" of niet. Adverteren op je bedrijfsnaam heeft vaak een hoge conversie.

 

Stel je hebt een webshop voor de adidas schoenen verkoopt:

Zoekwoord: Conversie:

Adidas schoenen goed (verkoop je)

Adidas matig (mensen kunnen ook bedoelen kleding van adidas)

Schoenen slechts (zoveel merken)

Nike schoenen slecht (klanten overhalen om adidas te kopen)

 

Daarnaast zijn ook van invloed hoe ziet je website eruit (professioneel of niet), welke prijstelling hanteer je ten opzichte van je concurrentie, enzzzzz ........

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.