• 0

ICT bedrijf of apart voor webshop

Beste,

 

Ik heb al een onderneming met een webinkel ingeschreven bij de KvK. Nu wil ik een ICT bedrijf opstarten ernaast voor mijn kleine web(winkel) 'probeersels'/ondernemingen. Mijn vraag is of dit mogelijk is of moet ik voor elke webwinkel of idee een apart KvK inschrijving doen?

 

Had het forum al afgezocht maar kon niets hierover vinden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je een eenmanszaak heb dan kan je geen bedrijf er naast doen (je bent maar in je eentje, je kan geen tweemanszaken hebben..) Maar dit wist je waarschijnlijk al, want je hebt het forum afgezocht ;)

 

Als je bedrijf een BV is of gaat worden, dan kan je een tweede inschrijving doen.

 

Maar wat waarschijnlijk het meest voor de hand ligt is gewoon een extra handelsnaam opgeven bij de KVK.

Link naar reactie
  • 0

Beste Tommie,

 

In jouw geval zou ik gewoon formulier 14 van de KVK invullen en opsturen. Geef hierbij dus meerdere handelsnamen op en handel gewoon vanuit 1 BTW-nummer. Als de webwinkels echt leuke omzetten gaan tonen kun je er altijd nog voor kiezen deze onder te brengen in een andere BV. Denk er aan dat het hebben van een BV de nodige onkosten en papierwerk met zich meebrengt dus kies hier alleen voor als je echt omzet gaat draaien. Aangezien je het nu nog hebt over probeersels zou ik niet te moeilijk doen en gewoon onder verschillende handelsnamen opereren. Zou kun je ook snel een shop liquideren als dit probeersel toch niets blijkt te zijn....

 

succes!

Het is net zo lang onduidelijk tot dat het duidelijk is...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.