• 0

buitenlandse bestuurder van een BV

Als je een buitenlandse bestuurder hebt van een Nederlandse BV dan dient zijn loon in Nederland te worden belast obv art 16 OMV. Het gaat om een bestuurder die in Duitsland woont.

 

Maar wat nou als de feitelijke vestigingsplaats/werkelijke leiding niet in Nederland is maar in Belgie. Is er dan geen vestigingsplaats in Nederland meer maar is Belgie dan de verdragsvestigingsplaats en is dus het verdrag Belgie-Duitsland van toepassing? En hoe verhoudt zich dat dan met art 2 lid 4 vpb en art 2 lid 3 LB 1964?

 

Stel er zou sprake zijn van een belgische bestuurder die dus in Belgie woont met dezelfde feiten; is dan art 15 OMV van toepassing? (aangezien er geen grensoverschrijding plaatsvindt) en hoe verhoudt zich deze situatie met art. 2 lid 4 vpb en art. 2 lid 3 LB?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Mrentre,

 

In welke hoedanigheid stel je deze vraag? Dit lijkt niet op een ondernemersvraag maar op een vraag van een student of adviseur. Gelet op je eerdere posts vermoed ik het laatste.

 

Als ik het helemaal mis heb kun je mij een PM sturen, vooralsnog gaat dit topic op slot.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.