• 0

Wat voor kassa.. iemand een idee?

Hi ik ben bezig met het inkopen van inventaris voor mijn winkel die ik binnenkort open, maar ik loop vast bij kassa's.

Ik open mijn winkel vooral met kapitaal die ik geleend heb bij mijn tante, ik heb dus geen HELE grote lening en moet alles zo goedkoop mogelijk houden. Ik kan dus geen kassa van 1000 euro betalen, eerder tussen de 300-500 als dat mogelijk is enige voorwaarden is dat ik wil dat er op de bon een duidelijke product omschrijving staat ik neem aan dat dat weer via barcode-scan moet gaan, of is het mogelijk dat ik een laptop aanschaf bij de mediamarkt o.i.d. en dan een software erop zet en deze als kassa gebruik? Of is dit alleen mogelijk met een speciale computer.

 

Alvast bedankt want ik ben echt een ''leek'' met kassa's en software's gelukkig kan ik wel goed kassa draaien / tellen dat scheelt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom wil je per se uitgebreide beschrijving op de kassabon hebben, welk doel dient dat.

 

 

Kijk eens op makrtplaats en veilingsites waar faillisementsboedels worden aangeboden, daar zie ik regelmatig kassasystemen te koop staan.

 

Hou er trouwens rekening mee dat kassa software nog wel eens om updates cq onderhoud vragen en dat een kassa dan snel duur kan worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoef niet perse een software, een oudere kassa zonder software met ingebouwde bonprinter zijn maar rond de 200 euro op marktplaats heel fijn dus! Maar het enige punt is dat ik een babyspeciaalzaak open. Wanneer de klanten iets willen ruilen, wil ik wel graag op de bon terug kunnen zien wat zij precies hebben gekocht. Ik verkoop namelijk losse artikelen maar ook complete babykamers en verschillende kinderwagens..

 

Link naar reactie
  • 0

Dat topic heb ik al eerder gelezen. Ik vind niet dat je dat met mijn topic kan vergelijken. Hij vraagt informatie over een bepaalde kassa die hij op het oog heeft. Dat kan hij, zoals meerdere al als antwoord hebben gegeven, makkelijk in de gebruikershandleiding vinden.

 

Ik heb geen specifieke vraag over een kassa model of hoe ik een model kan gebruiken, ik vraag me alleen af of iemand een goed kassa model kent die niet zo prijzig is incl product omschrijving op de bon en of er iemand weet of ik een laptop als kassa kan gebruiken indien ik er een software opzet :)

Link naar reactie
  • 0

Hoe komen bestellingen binnen? Is dat alleen van bezoekers aan de winkel?

 

Hoe ga je je inkoop en voorraadbeheer organiseren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Haha, als dat zo makkelijk was.. had wel fijn geweest. ;D

 

Ik denk dat ik toch maar voor een 2e hands Sharp kassa ga van marktplaats €200 met ingebouwde bonprinter natuurlijk.

Wel jammer dat ik dan alsnog niet de bon incl omschrijving heb maar gewoon een heel klein bonnetje die daaruit komt.

 

Achja moet toch ergens beginnen. Bedankt allemaal.

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer alleen maar te adviseren om het webshopsysteem ook zoveel mogelijk voor de winkel te gebruiken. Geen idee, of je producten/bestellingen met een scanner kunt aanmaken, maar dan heb je alles bij elkaar. De webshopfactuur kan ook als winkelbon dienen. Wacht op meer tips.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Oke ik snap je nu wat beter.

 

Meer tips zijn zeer zeker welkom. Ik heb nu namelijk het idee dat ik iets wil gaan kopen waar ik niet blij mee zal zijn, maar meer omdat ik een kassa ''moet'' hebben'. Ik wil inprincipe gewoon een kassasysteem met een normale bonformaat met artikelomschrijving net als die je bij de kruidvat of alberthijen etc. mee krijgt. En niet zo een klein bonnetje wat je meestal bij een avondwinkel meekrijgt zonder terug te kunnen zien wat je hebt gekocht. Maar goed daar breng je meestal ook niets retour, dus is het ook geen probleem. Ik kom dan echt iedere keer uit bij die touchscrean / kassacomputers die erg prijzig zijn en software nodig hebben die ook best prijzig zijn..

 

Voorraad etc. kan ik idd gewoon via mijn webwinkel bijhouden dus dat hoef ik niet in mijn kassasysteem.

Link naar reactie
  • 0

Een "ouderwetse" kassa van bv 300 euro, o.a. te koop bij de Makro etc. voldoet aan jouw wensen daar je dan ipv een product omschrijving met een groepen en product code's werk.

 

Zelf heb ik nooit meegemaakt dat men A koopt en daarna met de kassabon B wilt ruilen.

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt dus wel een computer?

 

Toen ik net een winkel had gaf ik a4 "bonnetjes" , gewoon met laserjet printen

 

Nadat ik wat centjes had verdiend ging ik naar een "groepen kassa"

groep 1 babykleding jongens

groep 2 babykleding meisjes

groep 3 drinkflessen

 

enz

 

Als ik het nu nog eens moest doen kocht ik een thermische printer (~100 euro op marktplaats) zal best wel te gebruiken zijn ICM exact online (kun jezelf de layout bepalen bij exact online?)

 

 

Nieuwe kassa's:

http://www.staples.nl/SearchEngine-kassa

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een laptop en ja ik heb er ook een printer/scanner op aangesloten.

 

Dus gewoon een a4 bon wat dus ongeveer op een factuur zal lijken gaf jij in het begin?

 

Ik weet wel dat ik bij exact en bij biedmeer een eigen lay out ''factuur'' kan printen. Deze kan ik tevens ook als bon gebruiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.