• 0

Hoe een 'algemene' Facebookpagina gebruiken voor marketing?

Beste,

 

Wij zijn een bedrijfje dat bloemen aan huis levert voor verjaardagen, jubilea, ...

 

Wij hebben ook een eigen Facebookpagina, e-mail lijst van bestaande klanten, ...

 

Wij zijn sinds enkele weken in het bezit van een Facebookpagina 'Een bloemetje geven'. Deze pagina heeft

meer dan 35 000 fans en meer dan de helft zit ongeveer in ons levergebied.

 

Hoe kunnen we deze Facebookpagina nu optimaal gebruiken voor ons bedrijfje?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Rack

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Neen, met zo'n toestanden hou ik me niet bezig ...

 

Deze Facebookpagina bestaat al sinds 2008 en is dus natuurlijk gegroeid.

 

Ik heb de pagina overgekocht enkele weken geleden omdat die fans een 'binding' hebben met mijn product.

Link naar reactie
  • 0

Mijn bedrijf heeft een Facebookpagina (bv: Bloemeke) met 250 fans.

 

Nu heb ik een aantal weken de volgende Facebookpagina gekocht: 'Een bloemetje geven', deze pagina

is dus niet van een bedrijf. Mensen hebben dit gewoon geliked omdat ze dit af en te toe doen. Deze pagina heeft 35k fans.

 

Nu wil ik dus optimaal gebruik maken van het bereik van die pagina, de vraag is enkel hoe?

Link naar reactie
  • 0

De simpelste manier is denk ik een facebook aanbieding te maken. Hierbij kun je een couponcode ingeven en die vervolgens aan je potentiele koanten tonen. Deze kunnen de aanbieding claimen, delen en liken. Is een redelijk nieuwe feature binnen facebook en kun je vinden onder het advertentiecentrum. Op dit moment nog aardig effectief omdat mensen nu nog niet overspoeld zijn ermee.

 

Om het te kunnen gebruiken moet je 400 of 500 likes hebben dacht ik.

 

Een andere optie is misschien om een boeket samen te stellen, een fantastische foto ervan te maken en je potentiele klanten te laten raden welke bloemsoorten in het boeket zitten, en dat boeket op te sturen naar degene die het goed heeft (of iets dergelijks).

Een andere optie misschien om mensen iemand voor te laten dragen die een bloemetje verdient, met motivatie. Brengt de interactie goed op gang en kan voor mooie verhalen zorgen , wat de binding vergroot.

 

Link naar reactie
  • 0

Met een organische groei t/m 35,000 leden is er sprake van een gemeenschap. Wat dan ook je ermee gaat doen, dat zou ik nauwkeurig in de gaten houden, want een gemeenschap heeft hare eigen normen en waarden, en deze overtreden betekent meteen verlies van dezelfde gebruikers. (ontvrienden is net zo makkelijk als bevrienden).

 

Maar, met zo'n grote aantal is er geen sprake van een gesloten of homogeen gemeenschap, dat zijn er teveel voor. Je hebt dus een tikje wiggleruimte om ermee te experimenteren.

 

De grenzen vind je door aan de ene kant te weten hoe het het zich tot nu toe is ontwikkeld, waar het nu voor gebruikt is en waarom die mensen fans zijn geworden, en aan de andere kant te weten wat je zelf ermee wilt: Facebook is nuttig voor veel doeleinden: community opbouwen, webcare, mond op mond reclame, persberichten/nieuws melden, onderzoek en product testen, als catalogus, evenementen organiseren, goede doelen steunen en promoten, contests en checkin deals, email bestand opbouwen, enzovoorts....wat wil je zelf ermee?

 

Tussen die grenzen vind je het antwoord op je vraag lijkt me.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn bedrijf heeft een Facebookpagina (bv: Bloemeke) met 250 fans.

 

Nu heb ik een aantal weken de volgende Facebookpagina gekocht: 'Een bloemetje geven', deze pagina

is dus niet van een bedrijf. Mensen hebben dit gewoon geliked omdat ze dit af en te toe doen. Deze pagina heeft 35k fans.

 

 

Maar hoe weet je nu of dat geen gekochte fans zijn ?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat "een bloemetje geven" een fictief voorbeeld is of dat de daadwerkelijke naam anders is, want met 85k fans zou je mogen verwachten dat de pagina ongeveer op nummer 1 staat in Google als je zoekt op Site:facebook.com "een bloemetje geven". Maar hij komt helemaal niet voor. Ik vrees dat de pagina kunstmatig voorzien is van fans als de naam daadwerkelijk "een bloemetje geven" is. Maar misschien zit ik er naast..

Link naar reactie
  • 0

@ Jeannine: Inderdaad, een gemeenschap, daarom lijkt het me ook dat ik er heel voorzichtig mee moet omspringen. Het uiteindelijk doel is toch wel die bestellingen binnenkrijgen. Maar inderdaad, ik snap wat je bedoeld, ik kan gerust een 'beetje' experimenteren en zien hoe de fans erop reageren.

 

@ Wouter: Had het al eerder vermeld, maar dit is inderdaad een fictieve naam.

 

@ Rene: Ik was de vragende partij om de pagina te kopen, en ik zag héél veel activiteit op de pagina en niet enkel likes op de posts, maar ook discussies en dergelijke.

Link naar reactie
  • 0

@ Wouter: Had het al eerder vermeld, maar dit is inderdaad een fictieve naam.

 

@ Rene: Ik was de vragende partij om de pagina te kopen, en ik zag héél veel activiteit op de pagina en niet enkel likes op de posts, maar ook discussies en dergelijke.

Dan heb ik daar overheen gelezen.

 

Veel activiteit is inderdaad een goed teken. Dit kan je verder stimuleren door vragen te stellen aan de fans. Doe dit door midden van een afbeelding, niet door middel van (alleen maar) tekst. Afbeeldingen worden namelijk vaker en langer door Facebook doorgeplaatst naar de timeline van de fans.

 

Concrete omzet kan je maken door af en toe (!!) een aanbieding te plaatsen op de pagina. Doe dit absoluut niet de vaak want mensen worden vrij snel zat van reclame.

 

Meer binding met je bedrijf kan je krijgen door foto's of filmpjes te plaatsen over je bedrijf zelf. Mensen vinden het leuk om te zien hoe het 'achter de schermen' er aan toe gaat. Maar dit zou ik op een algemene pagina misschien ook niet te veel doen, omdat de pagina niet van jouw bedrijf zelf is.

Link naar reactie
  • 1

Beste Rack,

 

 

Zou je een link kunnen geven naar de daadwerkelijke Facebook pagina(s)? (die je gekocht hebt, en die van je bedrijf).

 

 

Laten we er even van uit gaan dat de 35k fans 'echt zijn'.

 

Het is belangrijk om te kijken wat voor een updates er werden gegeven voordat jij de pagina kocht. Wanneer er daarvoor elke maand een update was, moet je niet in een keer gaan beginnen met drie keer per dag een update doen. Ik kan je verzekeren dat je dan snel je likers kwijt bent ;-) Daarnaast is het belangrijk om te kijken wat voor een soort updates wat voor een reacties uit hebben gelokt. Gebruik hier Facebook Insights voor (zit standaard op de pagina), klik eerst een paar maanden terug en sorteer ze dan eens op 'Virality', (maar ook engaged users, reach etc. los). Bekijk wat voor een posts boven aan staan, wat voor een content is het.

 

Dat is stap 1; je moet een beetje begrijpen wat voor een liker base je hebt en wat ze diggen.

 

Als je echt goed klanten wil convetereen heb je eerst die info nodig maar een aantal ideeen die me sowieso te binnen schieten:

 

- Foto's met mooie boeketten / foto's van mensen die de boeketten geven aan elkaar.

Beschrijving erbij: Dit boeket is samen gesteld door @jouwbedrijf . Vind jij dit boeketje ook leuk?

(1e zin om te zorgen dat ze door klikken, 2e zin zodat ze gaan engagen me de content waardoor de content 'belangrijk word')

 

- Zoals al eerder gezegd een Facebook 'Offer'

 

- In de about pagina kan je misschien ook gewoon een link leggen naar je eigen facbeook fan pagina/bedrijf. Of gewoon als About: 'Ook een keer een bloemetje geven in de regio xxx? Bel xx!

 

Zijn vast nog 10 andere dingen te bedenken. Maar begin met het uitzoeken wat voor een mensen de pagina liken en een beetje inzicht in waarom ze het liken. Ik zou het dan eerst uit bouwen (content die de groep leuk vind) en daarna pas proberen er iets uit te gaan trekken. Wees ook niet bag om gewoon dingen te proberen. Een post met 0 reactie is met een druk op de knop te verwijderen :-)

 

 

 

In het ieder geval success! Laat ons ook weten wat werk / niet werk en wat je ervaringen zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.