• 0

Hoe gaat het traject van kleding laten produceren in het buitenlandin zijn werk?

Hallo,

 

Heeft iemand hier ervaring met het (kleinschalig) laten produceren van kleding in het buitenland?

Ik ben van plan een kleinschalig label op te zetten in (exclusieve) badmode.Waarschijnlijk is Portugal het aantrekkelijkst om dit te laten produceren, maar alvorens ik op zoek ga naar adressen wil ik graag weten hoe zo'n traject gaat.

 

Nu heb ik veel schetsen. Van een aantal wil ik graag een sample laten maken. Helaas kan ik niet modeltekenen, is dit nodig of kan ik dit ook laten uitvoeren door productiebedrijven? Als ik een sample laat maken, wat zijn dan ongeveer de prijzen per sample, en wat is de levertijd?

 

Waar kan ik adressen vinden van goede en betrouwbare bedrijven?

Hopelijk kan iemand mij iets meer vertellen hierover.

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hoi Aneli,

 

 

 

Welkom op Higherlevel!

 

Modeltekeningen zijn wel erg praktisch, zeker als je van plan bent het puur op de schetsen te laten maken. Je kan ook een prototype maken en dit 'na laten maken'. Ik zou aanraden langs te gaan, met model tekeningen. Vluchten naar Portugal zijn goed te doen.

 

Portugal heeft binnen Europa ver uit de beste kwaliteit / prijs verhouding. Aan contacten in badmode kan ik je niet helpen.

 

Maar bij het opzetten van een nieuw label kan je misschien als eerst testen of je op het juist spoort bent, voordat je daadwerkelijk tijd (en geld) gaat investeren in het vinden van een producent en het produceren van samples. Heb je ervaring met zelf kleding maken? Maak dan een prototype, ga hier aan sleutelen en vraag aan mensen om een eerlijke mening.

 

Een aantal vragen (vooral voor jezelf ;-) ) :

Hoe ver ben je al in het schetsen en het opzetten van het label? Hoe lang ben je er al mee bezig? Hoeveel verwacht je te moeten investeren bij het opzetten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Portugal heeft binnen Europa ver uit de beste kwaliteit / prijs verhouding..

 

 

Helemaal mee eens! :)

 

Verder eens met MaxK. Laat eerst eens in een atelier hier een paar samples maken. Desnoods laat je ze tekenen,zo realistisch mogelijk. Ga daarmee naar 20 winkels waarvan jij denkt dat daar je doelgroep zit.

 

Verdere vragen over Portugal beantwoord ik graag aangezien ik zelf mijn product er haal.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties!

Inderdaad realiseer ik mij dat het niet zomaar gedaan is. Ik heb er goed over nagedacht en wil dan ook kleinschalig beginnen, met een webshop. Daarnaast wil ik met samples langs winkels door het land gaan om te peilen of er interesse naar is, dit wil ik het liefste dit jaar doen. Als er voldoende vraag naar is, wil ik daadwerkelijk aantallen laten produceren. Ik heb er absoluut geen haast mee, maar ben al wel in de fase om me te gaan orienteren op het gebied van producenten.

 

Ook heb ik bij een aantal Nederlandse producenten aanvraag gedaan voor samples. Echter, zij hebben weinig kaas gegeten van badkleding en een sample kost hier al snel 100 euro.

 

Wellicht dat ik eerst een aantal samples in NL laat maken, en daarmee langs de winkels ga...dan kan ik daarna altidj nog naar Portugal.

Weet iemand wat het produceren van een sample in Portugal kost?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Weet iemand wat het produceren van een sample in Portugal kost?

 

 

 

Dan moet er hier net iemand zitten in exact dezelfde branche.... Is lastig te zeggen. Ik zou zeggen zoek een paar fabrieken en stuur ze een mail. Maar ga er maar vanuit dat als je ze niet bezocht hebt je de hoofdprijs zal gaan betalen. Ze krijgen namelijk dagelijks emails voor samples van partijen die even denken een kledinglijn te starten.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

hallo Helen,

Als je allemaal weet hoe het in China gaat zou het fijn zijn als je dit ook met ons deelt. Reacties van 1 regel daar kan men niet zo veel mee. Zou dus fijn zijn als je er iets dieper op in gaat zeker nu we inmiddels weten dat je een Chinese bent. Die hele korte reacties zoals Henk al aangaf daar kan men niet zo veel mee! Alvast bedankt

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.