• 0

Response giveaway acties

Na een aantal maanden al te hebben mee gelezen, zit ik nu met een vraag waarop ik het antwoord zelf niet kan vinden.

Mijn vraag is de volgende; welke response kun je verwachten bij een "e-mail for giveaway" actie waarbij je de giveaway opstuurt?

 

Speelt natuurlijk mee dat ook het adres achtergelaten moet worden om op te kunnen sturen.

 

Is iemand bekent met gemiddelde responsepercentages of waar ik dergelijke informatie kan vinden?

 

Bij voorbaat dank!

 

iSock. How about you? - http://www.iSock.eu

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil een actie opzetten (zonder dat hier al een vast kader om heen zit) waarbij ik mensen bij een treinstation of andere drukke publieke plaats vragen om mijn fb-pagina te liken of hun emailadres te geven en dan stuur ik ze een gratis paar sokken op.

 

-De markt is dus beenmode, en het zijn geen bestaande klanten (anders zou ik het emailadres al hebben).

iSock. How about you? - http://www.iSock.eu

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp wil je twee dingen bereiken met de actie? Meer likes en een bestand opbouwen met e-mailadressen voor toekomstige mailings etc.? Dan zou ik een facebook/twitter actie doen waarbij mensen je Fb-pagina moeten liken, en zich in moeten schrijven voor je nieuwsbrief om kans te maken op de prijs. Je zou bijvoorbeeld een foto kunnen maken van een berg sokken, en daaronder zeggen: raadt het aantal sokken en win een ...

 

Het moet echter niet teveel moeite zijn om mee te doen. Daarom zou je beter 2 acties kunnen maken: 1 voor meer likes en 1 aanmelden voor de nieuwsbrief. Tot slot moet je altijd hashtags als: winnen en actie gebruiken. Zodat mensen die daarna zoeken op Twitter terecht komen bij jouw actie.

 

Veel succes!

 

PS: response hangt van veel factoren af. Maar kijk maar is op de Van der Kam mode facebook. Die hebben twee hele succesvolle acties gehad.

Link naar reactie
  • 0

Ja het wordt of de likes of de mailadressen, daar ben ik nog niet uit...

En ik wil juist alle juridische/facebook-reglementaire voorwaarden omzeilen door iedereen een giveaway te geven.

Natuurlijk dat laatste ook vanwege de (naar mijn mening) hogere response die gegenereerd wordt.

 

Daarbij wil ik juist graag het veld in, vanwege mijn marketingstrategie.

iSock. How about you? - http://www.iSock.eu

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp wil je twee dingen bereiken met de actie? Meer likes en een bestand opbouwen met e-mailadressen voor toekomstige mailings etc.? Dan zou ik een facebook/twitter actie doen waarbij mensen je Fb-pagina moeten liken, en zich in moeten schrijven voor je nieuwsbrief om kans te maken op de prijs. Je zou bijvoorbeeld een foto kunnen maken van een berg sokken, en daaronder zeggen: raadt het aantal sokken en win een ...

 

Het moet echter niet teveel moeite zijn om mee te doen. Daarom zou je beter 2 acties kunnen maken: 1 voor meer likes en 1 aanmelden voor de nieuwsbrief. Tot slot moet je altijd hashtags als: winnen en actie gebruiken. Zodat mensen die daarna zoeken op Twitter terecht komen bij jouw actie.

 

Veel succes!

 

PS: response hangt van veel factoren af. Maar kijk maar is op de Van der Kam mode facebook. Die hebben twee hele succesvolle acties gehad.

 

'moet je altijd hashtags hebben" wat een onzin! wat wil je klanten of mensen die alleen maar overal iets gratis ophalen?

 

denk ook ff aan de regels van facebook, je mag niet zomaar prijzen weggeven....(via facebook dan)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

....n het zijn geen bestaande klanten (anders zou ik het emailadres al hebben).

 

Ohh... dat kan ik niet aan die (sokken)ruiken... albert heijn heeft mijn e-mail adres ook niet... en ik zal je verklappen, ik koop er best wel eens iets... sterker, deze week weer lekker veel... zo leuk voor mijn dochter, die plaatjes die ze weggeven....

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

'moet je altijd hashtags hebben" wat een onzin! wat wil je klanten of mensen die alleen maar overal iets gratis ophalen?

 

denk ook ff aan de regels van facebook, je mag niet zomaar prijzen weggeven....(via facebook dan)

 

Hoezo onzin? Misschien zijn het niet de meest waardevolle likes/volgers, maar als je daardoor een grotere groep mensen kan bereiken is dat toch niet zo'n gekke tip? Zelfs mensen die alles liken en volgen om te winnen hebben vrienden die je toekomstige berichten zien. Waarom zou je ze niet meenemen als het gebruiken van een hashtag gratis is?

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je ze niet meenemen als het gebruiken van een hashtag gratis is?

Omdat je geld wilt verdienen. Aan het type mens dat alleen het gratis item komt claimen verdien je doorgaans niet meer dan 0 euro. Ze zijn namelijk niet van plan om ergens voor te betalen en ze zijn ook zo snel mogelijk weer weg (lees; klikken op de "vind ik niet meer leuk" knop nadat ze het gratis product ontvangen hebben).

 

Je wilt eigenlijk dat de gratis producten terecht komen bij mensen die ook echt interesse hebben in je product. Niet omdat het product toevallig gratis is, maar omdat ze het product echt leuk vinden. En zo zijn we weer bij de befaamde "vind ik leuk" knop.

 

Ik zeg niet dat je volledig ongelijk hebt,. Je kan er voor kiezen om inderdaad bij een zo breed mogelijk publiek terecht te komen en dus wel (juist) het type "gratis of niets" aan te spreken, maar dat moet dan een weloverwogen keuze zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

Omdat je geld wilt verdienen. Aan het type mens dat alleen het gratis item komt claimen verdien je doorgaans niet meer dan 0 euro. Ze zijn namelijk niet van plan om ergens voor te betalen en ze zijn ook zo snel mogelijk weer weg (lees; klikken op de "vind ik niet meer leuk" knop nadat ze het gratis product ontvangen hebben).

 

Je wilt eigenlijk dat de gratis producten terecht komen bij mensen die ook echt interesse hebben in je product. Niet omdat het product toevallig gratis is, maar omdat ze het product echt leuk vinden. En zo zijn we weer bij de befaamde "vind ik leuk" knop.

 

Ik zeg niet dat je volledig ongelijk hebt,. Je kan er voor kiezen om inderdaad bij een zo breed mogelijk publiek terecht te komen en dus wel (juist) het type "gratis of niets" aan te spreken, maar dat moet dan een weloverwogen keuze zijn.

 

Jij hebt toch gratis HDMI kabels uitgedeeld?

Link naar reactie
  • 0

Jij hebt toch gratis HDMI kabels uitgedeeld?

Jazeker, via een grote DM actie naar 'oude' klanten, via een e-mail nieuwsbrief naar abonnees daarvan en via social media, om de effecten van de drie kanalen "eerlijk" te kunnen meten.

 

Het gevolg was dat de gemiddelde order waarde een stuk hoger lag dan alleen de verzendkosten. Men moest namelijk nog wel de eventuele verzendkosten betalen en nam dus nog van alles mee met het gratis kabeltje. Of andersom, men nam het gratis kabeltje mee met de bestelling die ze toch al gingen plaatsen.

 

Martijn, jouw business zit volgens mij online. Waarom wil je zo graag juist offline de actie doen?

Link naar reactie
  • 0

Stop met te denken in kwantiteit maar denk in kwaliteit.

 

Het is simpeler en stukken goedkoper om te zorgen dat je huidige klanten meer aankopen doen dan om nieuwe klanten aan te trekken. Zorg dat de huidige klanten jouw ambassadeurs worden waardoor de nieuwe klanten, waar je wat aan hebt, vanzelf komen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Daar ik in de consumentenmarkt met 0 begin lijkt het mij onoverkomelijk dat ik in eerste instantie kwantitatief geörienteerde

marketing moet toepassen.

 

En zonder nou gelijk mijn hele marketingplan uit de doeken te doen;

 

Ik wil met een beperkt aantal marketingwapens inzetten om een maximale groei van de bekendheid van mijn

winkeltje te bevorderen. Daarom wil ik graag offline naar de mensen toe, dit laat meer indruk achter dan één of andere

online actie waar inderdaad veel mensen op afkomen die hobby maken van gratis spullen scoren.

 

Door de persoonlijke aanpak vergroot je bereidheid effectiever naar mijn mening.... (en niet alleen die van mij)

iSock. How about you? - http://www.iSock.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.