• 0

Persoonlijke of Zakelijke rekening?

Hi!

 

Er werd mij laatst gevraagd of je als kleine ondernemer

ook een persoonlijke rekening kunt aanhouden.

 

Ik vertelde dat dit wel zou kunnen,

maar als je gaat groeien, het toch wel een must wordt om persoonlijk en zakelijk apart te houden.

 

Echter dacht ik laatst over het volgende:

Zou je als startende ondernemer ook een extra persoonlijke rekening nemen

om zowel privé als zakelijk gescheiden te houden, maar toch nog niet zoveel te hoeven betalen

voor een zakelijke rekening? (Alhoewel, zóveel is het nou ook weer niet, maar toch!)

 

Iemand ervaring over?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou gewoon een extra persoonlijke rekening nemen als ik jouw was, omdat je daarmee, zeker als starter, behoorlijk kunt besparen in de kosten. Op een zakelijke rekening moet je nu eenmaal voor elke transactie (zowel overschrijvingen als inkomende betalingen) betalen, naast abonnementen. Wat in mijn ogen echt complete bullshit is. Bij de Rabobank betaal je zelfs geld om uberhaupt je saldo te checken (en dus in te loggen), wat per keer toch weer 7 cent is. Ook geld afstorten kost gelijk geld.

 

Zelf, doordat ik in kosten ga snijden vanaf komende maand, heb ik juist besloten om de zakelijke rekening op te heffen en dus over te gaan naar een extra privé rekening.

 

Een zakelijke rekening kent eigenlijk alleen voordeel (in mijn ogen), wanneer je;

- Veel werkt met automatische incasso

- Veel Ideal betalinen hebt wat niet via een derde kan lopen (zoals Targetpay)

- Een zakelijk krediet vraagt bij de betreffende bank

Link naar reactie
  • 0

Ik ben begonnen met een zakelijke rekening maar vind het onzin om voor alles apart te betalen en ik gebruikte de rekening niet heel erg veel. Daarom heb ik hem opgezegd en heb ik een extra prive rekening geopend. Officieel mag dat eigenlijk niet van de bank, maar zolang ze het niet doorhebben... Het is inderdaad wel handig om je werk en echte prive rekening apart te hebben, een extra prive rekening (om zakelijk te gebruiken) kost niet veel.

Link naar reactie
  • 0

Om je zakelijke en prive adminstratie te scheiden is het wel handig om over meerdere rekeningen te beschikken, maar het maakt niet uit of daarvoor een extra prive of zakelijke rekening neemt, beide is prima.

 

Ben je wel bewust van het feit dat een prive rekening op naam staat en niet op bedrijfsnaam. Als je bedrijf "Jan Pieters Hoveniers" is, dan is het niet vreemd om naar de priverekening van "Jan Pieters" te storten. Maar als je bedrijf `Funk Elektro" heet dan komt het wat vreemd over om op je facturen te vermelden dat de betaling moeten naar de rekening van "Mevr Roos-Bruggen en/of Dhr. Kees Vreemdganger". (maar het kan dus wel ;D)

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

zodra je een zakelijk krediet wil afsluiten heb je een zakelijke rekening nodig...

je kan max 4 of 6 keer per jaar storten op je privérekening, daarna kost het serieus geld per storting.

voor zover ik weet kan je geen pin-transacties op je priverekening laten boeken (als het wel kan zal het duurder zijn als een zakelijke bundel?)

 

ik ben absoluut gaan fan van de bank (understatement van de week), maar je kan er toch niet omheen, en als het wel kan kost het je zoveel extra energie, dat is het mij niet waard.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik heb laatst gehoord dat de bank het zelfs 'verplichte' als er geen loon of uitkering op je prive rekening komt willen 'ze' je prive rekening aanhouden als er een andere bron van inkomsten is ; een zakelijke rekening (al maak je geen omzet) raar maar waar..

 

De beste man is al 30 jaar klant bij die bank??? maar is voor zich zelf begonnen... volgens mij gewoon koppelverkoop... maar ja...

 

Probeer gewoon een afspraak met je bank te maken om de bankkosten (in het begin) heel laag te krijgen..

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.