• 0

Goederen importeren uit China via alibaba

goede avond,

 

Ik ben van plan een klein aantal iphone accessoires te importeren uit China. Ik ben via de bekende misschien wel beruchte website www.alibaba.com in contact gekomen met Andrew Cai (sales_andrew@gosmart.cn). Ik heb de website bekeken www.gosmart.cn en aan de hand van een aantal pdf-bestanden mijn order samengesteld. Vervolgens heeft Andrew Cai mij een factuur opgestuurd. Ik moet een X bedrag overmaken naar:

 

Paypal Payment Address:

Name : Cai Bing Ke

Email: andrewcai2005@hotmail.com

 

Is het logich dat ik een betaling moet verrichten aan een Hotmail account of stort ik dan geld op zijn prive rekening?? Wat voor advies geven jullie mij?

 

Mocht ik betalen en geen goederen ontvangen kan ik dan via paypal mijn geld terug krijgen?

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaat het om een groot bedrag, boek dan een ticket naar China en bezoek de fabriek. Gaat het om een klein ordertje, ach, dan kan je het altijd als leergeld beschouwen.

Paypal Payment Address:

Name : Cai Bing Ke

Email: andrewcai2005@hotmail.com

 

Is het logich dat ik een betaling moet verrichten aan een Hotmail account of stort ik dan geld op zijn prive rekening?? Wat voor advies geven jullie mij?

Hoewel hotmail in NL niet echt professioneel overkomt omdat er verwacht wordt dat je een eigen domein hebt, is dat in China een stuk minder en al helemaal als het gaat om het adres waar Paypal aan gekoppeld is. Of het wel of geen privé rekening is dat kan je er dus niet uit opmaken. En wat dan nog, al zou het een privé rekening zijn, dat maakt jou toch niet uit?

Mocht ik betalen en geen goederen ontvangen kan ik dan via paypal mijn geld terug krijgen?

Vaak kan je via Paypal wel een chargeback doen als je je spullen niet krijgt, maar best informeer je daarvoor bij Paypal.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat om hoesjes, opladers etc waar het logo van apple niet op wordt getoond.

Zorg dat het spul voldoet aan de EU richtlijnen. Als de oplader vlam vat of mijn mobiel molt dan ben jij aansprakelijk voor alle schade die daar het gevolg van is. Als je kan aantonen dat het spul aan de EU richtlijnen voldoet dan heb je een iets beter verhaal, maar ben je nog steeds aansprakelijk.

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat het spul voldoet aan de EU richtlijnen. Als de oplader vlam vat of mijn mobiel molt dan ben jij aansprakelijk voor alle schade die daar het gevolg van is. Als je kan aantonen dat het spul aan de EU richtlijnen voldoet dan heb je een iets beter verhaal, maar ben je nog steeds aansprakelijk.

 

Gelukkig zat ik er naast toen het gebeurde. Enorme vonk, lader zwart, en zekeringen niet gesprongen! (lader al weggegooit)

IMG_0557.thumb.JPG.83d831d9969ec92798b6a077827bb8fd.JPG

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips. ik ga het eerst proberen met hoesjes. Daar zal toch niet zo veel fout mee kunnen gaan.

 

Waarom niet? Weet je zeker dat mensen niet allergisch kunnen zijn voor het materiaal? Waarschijnlijk weet je niet eens van welk materiaal het is gemaakt. En waarschijnlijk weet de verkoper dat ook niet. Dit valt onder de categorie "wazige handel"...... en als je daar je bedrijfsnaam c.q. reputatie aan wil hangen ben je lekker bezig.

Link naar reactie
  • 0

Is het logich dat ik een betaling moet verrichten aan een Hotmail account of stort ik dan geld op zijn prive rekening?? Wat voor advies geven jullie mij?

 

Betalen via paypal is in ieder geval veiliger dan direct op zijn rekening storten, dan weet je zeker dat je niets terug krijgt.

Bij paypal kun je dat in ieder geval wel proberen.

 

Waarom gaan de "goede" Chinezen niet via eBay verkopen? De verkoper bouwt dan een positieve reputatie op en de koper is nog eens verzekerd ook als je met Paypal betaalt.

 

Dat doen ze al.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.