• 0

Goederen buitenland in/verkoop zonder import

Hallo HL,

 

Ik heb een vraag mbt internationale goederen en verrekening BTW.

Dit is niet zo'n standaard vraag van inkoop of verkoop uit/naar het buitenland, maar het is iets gecompliceerder.

 

Ik heb een (reseller) webshop en een leverancier in Duitsland. De leverancier verzorgt de verzending van de goederen, deze komen dus niet naar mij toe. Nu is mijn vraag hoe zit dat nu met de BTW als ik een klant (B2B) in België heb of beter nog in Duitsland zelf? In het laatste geval verlaten de goederen dus nooit Duitsland!

Ik krijg dan neem ik aan een 0% BTW factuur van de leverancier alszijnde IC levering, maar wat moet ik nu in rekening brengen?

Zelf dacht ik gewoon 0%, maar een fiscalist vertelde dat dat niet correct is, omdat de goederen niet naar Nederland komen en zou ik de Duitse BTW aan moeten houden en daar aangifte moeten doen.....

 

Hopelijk kan iemand duidelijkheid verschaffen!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

ben het met Peter eens waarom zou je de fiscalist ongelijk hebben en als dit volgens jouw zo zou zijn waarom vraag je dan niet of hij het beter kan onderbouwen(blijkbaar had die dat nog niet voldoende gedaan). Verder gaat dit inderdaad om een ABC levering.

 

Zie link naar de website van de belastingdienst waarin eea nog een keer wordt uitgelegd.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie snelle reactie!

 

Het is niet zo dat ik de fiscalist niet geloof, echter heeft niet iedereen de gave om zijn/haar expertise aan een leek uit te leggen. Gelukkig kunnen jullie dat wel.

 

Duidelijk verhaal de ABC regeling; merkwaardig alleen dat de vereenvoudigde regeling niet geldt als A en C zich in hetzelfde land bevinden. Daarentegen is het inschrijven en aanvragen van BTW identificatie in Duitsland redelijk eenvoudig (na het nodige googlen).

Voor wie hierin geïnteresseerd is, duidelijke informatie is hier te vinden:

http://www.finanzamt-kleve.de/steuerzahler/ust_nl_unternehmer/niederlaendisch/index.php

 

Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.