Hakone1 Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Hakone1 Newbee 1 0 Hallo, ik wil een onderneming starten die populaire, leuke en eventueel educatieve bordspellen uit Amerika importeren. Maar mag ik deze hier in Nederland zomaar doorverkopen? Zonder een afspraak te maken met de bedenker/leverancier? En hoe kan ik e.e.a met betrekking tot BTW en importrechten en dergelijke aanpakken? Alvast bedankt! Link naar reactie
0 Logic4l Geplaatst: 9 oktober 2012 Geplaatst: 9 oktober 2012 Logic4l Legend 929 20 Er is op HL al heel veel geschreven over merkenrecht. En ook nu is het antwoord nee omdat de goederen afkomstig zijn vanuit een niet EU land mag je deze goederen niet verkopen zonder toestemming van de merkenrecht houder. Ook over BTW en invoerrechten is al veel geschreven. Maar daar komt die nog een keer Invoerrechten worden berekend over de douane waarde. De douane waarde is om het makkelijk te houden de aankoop waarde goederen + de evt transport en verzekerings kosten die je maakt. Afhankelijk van de GN/HS goederencode betaal je daar vervolgens een bepaald percentage invoerrechten over. Over het totaal dus douane waarde + aankoop + transport/verzekering + invoerrechten betaal je vervolgens BTW. voorbeeld ziet er dan als volgt uit Aankoop goederen euro 900,- Transport euro 75,- Verzekering euro 25,- Douane waarde euro 1000,- Invoerrechten 10% euro 100,- Over 1100 euro betaal je vervolgens dan de BTW deze BTW moet je direct bij binnenkomst voldoen. Evt kan je een art 23 vergunning aanvragen hiermee verleg je de BTW naar je aangifte ipv hem direct bij aankomst te moeten voldoen. Maarten Versluis Logic4l B.V. Logic4l Transport Solutions http://www.logic4l.com Link naar reactie
Hakone1
Hakone1
Hallo,
ik wil een onderneming starten die populaire, leuke en eventueel educatieve bordspellen uit Amerika importeren.
Maar mag ik deze hier in Nederland zomaar doorverkopen?
Zonder een afspraak te maken met de bedenker/leverancier?
En hoe kan ik e.e.a met betrekking tot BTW en importrechten en dergelijke aanpakken?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag