• 0

Verklaring geen privegebruik

Goedemiddag,

 

graag zou ik de volgende vraag voorleggen;

Zojuist een personenauto gekocht die op de balans komt maar waarmee minder dan 500 km per jaar wordt gereden in privé.

Ik ben op de hoogte van de sluitende km administratie om bijtelling te voorkomen. Wat ik nu niet duidelijk krijg; moet ik als ondernemer nu ook een verklaring van geen privegebruik opsturen naar de fiscus of geldt dit alleen maar voor werknemers waarbij e.e.a. in de loonbelastingsfeer wordt berekend. Dus met andere woorden wil de fiscus vooraf van mij weten dat ik géén bijtelling heb.

 

Alvast dank voor jullie antwoord

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Duidelijk.

 

is het wel mogelijk om per jaar te kiezen voor wel/geen bijtelling ? Dus stel; ik houdt nu km administratie bij tot 31/12 omdat ik nog een auto heb die ik prive gebruik. En vervolgens volgend jaar beslis om de zakelijke auto toch ook prive te gaan gebruiken en dus voor kies voor bijtelling kies. Dus met andere woorde kun je bij een zakelijk geëiketteerd voertuig jaarlijks deze keuze maken of niet ?

 

Alvast dank voor het antwoord.

Link naar reactie
  • 0

Een auto switchen tussen privé en zakelijk kan niet zonder geldende reden.

 

[*]Een auto privé geëtiketteerd heeft geen bijtelling.

[*]Een auto zakelijk geëtiketteerd heeft (standaard) wel bijtelling, maar elk jaar kun je bij de IB aangifte aanvinken of je wel of niet minder dan 500 km (aantoonbaar) gereden hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik bedoel dus:

 

De auto is sowieso zakelijk geëtiketeerd. Maar kan ik het ene jaar kiezen voor het bijhouden van km administratie teneinde geen bijtelling te hebben. (Vanwege een prive auto) en het andere jaar er voor kiezen om geen administratie bij te houden en gewoon bij te tellen. In beide gevallen staat de auto gewoon op de balans.

 

Misschien heb ik dat niet duidelijk genoeg verwoord in mijn bericht.

Link naar reactie
  • 0

 

De auto is sowieso zakelijk geëtiketeerd. Maar kan ik het ene jaar kiezen voor het bijhouden van km administratie teneinde geen bijtelling te hebben. (Vanwege een prive auto) en het andere jaar er voor kiezen om geen administratie bij te houden en gewoon bij te tellen. In beide gevallen staat de auto gewoon op de balans.

 

 

Ja, dat kan dus.

 

Je schept verwarring met: "(Vanwege een prive auto)''

Een andere prive auto die je zelf ook nog bezit heeft hier geen invloed op.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.