• 0

Faillissement = kwijtschelding schulden?

Is het waar dat als je bijv een schuld van ik zeg maar wat 50000 euro of meer hebt aan een ander bedrijf en je gaat paar dagen erna failliet heb je dan geen schulden meer na je faillisement? of moet je daarna gewoon door gaan betalen via een of andere manier?

 

Volgens mij is er zoeen regel dat je 3 jaar als een zwerver moet gaan leven ofzo. En dat daarna alle schulden kwijtgescholden wordt.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het waar dat als je bijv een schuld van ik zeg maar wat 50000 euro of meer hebt aan een ander bedrijf en je gaat paar dagen erna failliet heb je dan geen schulden meer na je faillisement? of moet je daarna gewoon door gaan betalen via een of andere manier?

 

 

 

Hangt van de ondernemingsvorm af. Bij hoofdelijke aansprakelijkheid zal na opheffen faillissement bij gebrek aan baten de vordering weer opeisbaar zijn. Bij bv een BV hangt dat van factoren af.

 

 

 

 

Volgens mij is er zoeen regel dat je 3 jaar als een zwerver moet gaan leven ofzo.

 

Klinkt lekker respectvol en uit welke duim komt dat?

 

Danny

 

edit

 

Zie nu pas dat je weer een andere nick hebt Altan. Maar laat hem toch maar staan :)

Link naar reactie
  • 0

En als je een eenmanszaak hebt? Wat gebeurd er dan? Stel je hebt zelf helemaal niets behalve je zaak die dus helemaal leeg is maar je hebt wel een schuld van boven de 20000 of 50000. Er is toch zoeen regel dat je 3 jaar met zo min mogelijk inkomsten moet gaan leven en dat daarna al je schulden kwijtgescholden wordt? Of blijft die schulden je hele leven lang?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

En als je een eenmanszaak hebt? Wat gebeurd er dan? Stel je hebt zelf helemaal niets behalve je zaak die dus helemaal leeg is maar je hebt wel een schuld van boven de 20000 of 50000. Er is toch zoeen regel dat je 3 jaar met zo min mogelijk inkomsten moet gaan leven en dat daarna al je schulden kwijtgescholden wordt? Of blijft die schulden je hele leven lang?

 

Dan kan je een verzoek indienen tot toelating WSNP.Je leeft dan 3 jaar ongeveer op bijstandsniveau. Mocht je worden toegelaten dan kan je na 3 jaar met een ''schone lei'' weer verder. Dus zonder schulden.

 

FAQ

Link naar reactie
  • 0

En ik maar denken ;) dat jouw zaak zo goed liep nav jouw posten ??? of is deze vraag voor iemand anders ?

 

Dit heeft niets met mij te maken. Ik vraag het voor een collega die grote problemen heeft door een rechtzaak. Hij moet door die rechtzaak hoogstwaarschijnlijk 40000 euro betalen. En dat kan die niet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dit heeft niets met mij te maken. Ik vraag het voor een collega die grote problemen heeft door een rechtzaak. Hij moet door die rechtzaak hoogstwaarschijnlijk 40000 euro betalen. En dat kan die niet.

 

Sure...:)

 

 

 

Hoezo ''mocht je toegelaten worden''. Als je verder niets hebt (naast een lege pand die je huurt) word je sowieso toch toegelaten?

 

fraude , oplichting, boekhouding niet op orde. Nog tientalle andere redenen...

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dit heeft niets met mij te maken. Ik vraag het voor een collega die grote problemen heeft door een rechtzaak. Hij moet door die rechtzaak hoogstwaarschijnlijk 40000 euro betalen. En dat kan die niet.

 

Sure...:)

 

 

 

Hoezo ''mocht je toegelaten worden''. Als je verder niets hebt (naast een lege pand die je huurt) word je sowieso toch toegelaten?

 

fraude , oplichting, boekhouding niet op orde. Nog tientalle andere redenen...

 

Hoezo sure ???

 

Stel je boekhouding is in orde. En je hebt geen cent meer. Gewoon 0. Dan is het toch raar als je niet wordt toegelaten? Je kunt het gewoon niet meer betalen en je hebt ook geen geld meer dan is het toch makkelijk praten of heb ik het mis?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

 

Stel je boekhouding is in orde. En je hebt geen cent meer. Gewoon 0. Dan is het toch raar als je niet wordt toegelaten? Je kunt het gewoon niet meer betalen en je hebt ook geen geld meer dan is het toch makkelijk praten of heb ik het mis?

 

Wie zegt dat je niet wordt toegelaten dan? Lezen Altan, lezen. Volgens mij zijn je vragen beantwoord toch? Op naar de volgende post!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

 

 

Stel je boekhouding is in orde. En je hebt geen cent meer. Gewoon 0. Dan is het toch raar als je niet wordt toegelaten? Je kunt het gewoon niet meer betalen en je hebt ook geen geld meer dan is het toch makkelijk praten of heb ik het mis?

 

Wie zegt dat je niet wordt toegelaten dan? Lezen Altan, lezen. Volgens mij zijn je vragen beantwoord toch? Op naar de volgende post!

 

Danny

 

Ok dus als je geen geld meer hebt en je boekhouding is in orde word je toegelaten en binnen 3 jaar heb je geen schulden meer.

 

Bedankt voor de antwoord.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Dit heeft niets met mij te maken. Ik vraag het voor een collega die grote problemen heeft door een rechtzaak. Hij moet door die rechtzaak hoogstwaarschijnlijk 40000 euro betalen. En dat kan die niet.

 

adviseur geworden? ;D

 

daar was HL toch niet voor bedoeld? :P

Link naar reactie
  • 0

 

Woont die collega nog bij zijn ouders? Ik ben wel benieuwd hoe dat doorwerkt, met name bij schuldeisers.

 

Nee is gwn een getrouwde man , huur huis.

 

Ik zal in Nederland sowieso nooit een huis huren of kopen, Dat is veelste duur. Volgens de Turkse cultuur mag je thuis wonen tot je bent getrouwd. (tuurlijk mag je soms wat geld geven om de huis te steunen ..)

 

Ik ga tot me 30ste of 32ste jaar sowieso thuis wonen. Daarom ben ik ook wel benieuwd wat de verschil is tussen mensen die een gezin hebben en een huis huren en bijv mensen die bij hun ouders wonen,

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Dit heeft niets met mij te maken. Ik vraag het voor een collega die grote problemen heeft door een rechtzaak. Hij moet door die rechtzaak hoogstwaarschijnlijk 40000 euro betalen. En dat kan die niet.

 

adviseur geworden? ;D

 

daar was HL toch niet voor bedoeld? :P

 

Ik snap niet waarom je zo blij doet. Die man gaat kapot door de stres. (dus die gene voor wie ik deze vraag stel)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik snap niet waarom je zo blij doet. Die man gaat kapot door de stres. (dus die gene voor wie ik deze vraag stel)

 

Ga jij nu de Robin Hood uithangen hier? Hou toch op...

 

En je vraag was toch beantwoord? Ga je weer door...Ik zet er 1 paar sokken op dat dit weer een gesloten topic gaat worden

 

Oh , dus als jij failliet gaat mogen mensen blij doen tegen jou? Zou ik persoonlijk niet leuk vinden eigenlijk.

 

Ik heb nog een andere vraag , zie pagina 1 , laatste bericht samen met TwaBla.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Oh , dus als jij failliet gaat mogen mensen blij doen tegen jou? Zou ik persoonlijk niet leuk vinden eigenlijk.

 

Dan wil ik zelf ook even iets kwijt. Als iemand voor de rechter moet komen en vervolgens 40K mag gaan ophoesten is het dan niet een gevalletje eigen schuld dikke bult doordat hij schijnbaar iets heeft gedaan wat niet mag? Geen medelijden met zulke mensen, hoor.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 1

 

Woont die collega nog bij zijn ouders? Ik ben wel benieuwd hoe dat doorwerkt, met name bij schuldeisers.

 

Als de ouders niets met de onderneming te maken hebben kunnen schuldeisers alleen bij de zoon/dochter terecht. Zij moeten wel ervoor zorgen dat de goederen die thuis staan aantoonbaar van hun zijn.

 

Bij toelating WSNP worden de schuldeisers dus ''gedwongen'' mee te werken aan het verlenen van een schone lei na (normaliter) 36 maanden.

 

Danny

 

edit

Nu is mijn foto niet meer leuk na de aanpassing van een mod

IMAG0473.thumb.jpg.cf8b569b640734fde186b4d6f813cc5f.jpg

Link naar reactie
  • 1
Nu is mijn foto niet meer leuk na de aanpassing van een mod

Ik vind m leuk hoor ;)

Was overigens geen aanpassing van een mod, maar een eigen edit.

 

 

Ik zet er 1 paar sokken op dat dit weer een gesloten topic gaat worden

 

Mispoes, hooguit wat snoeien of het hele topic in admin temp zetten.

 

Mijn maat is 43-46, bij voorkeur paar of fel oranje ;D

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Dan wil ik zelf ook even iets kwijt. Als iemand voor de rechter moet komen en vervolgens 40K mag gaan ophoesten is het dan niet een gevalletje eigen schuld dikke bult doordat hij schijnbaar iets heeft gedaan wat niet mag? Geen medelijden met zulke mensen, hoor.

 

Bij de rechter moeten komen kan ook gewoon het halen van een vonnis zijn van het niet kunnen betalen van een levering.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Dan wil ik zelf ook even iets kwijt. Als iemand voor de rechter moet komen en vervolgens 40K mag gaan ophoesten is het dan niet een gevalletje eigen schuld dikke bult doordat hij schijnbaar iets heeft gedaan wat niet mag? Geen medelijden met zulke mensen, hoor.

 

Dat is natuurlijk niet per definitie zo. Je kunt aansprakelijk zijn voor iets, bijvoorbeeld omdat je een fout hebt gemaak (en dat kan iedereen gebeuren, ook met de beste bedoelingen) en daardoor de schade moet vergoeden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 225 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.