• 0

persoonlijk faillissement

Beste,

 

Wij hebben gisteren bij de rechtbank ons persoonlijk faillissement aangevraagd.

Dinsdag a.s. is de ziting en diezelfde dag krijgen we te horen of het faillissement uitgesproken wordt.

Nu is er vanmiddag op de valreep een deurwaarder langsgeweest met een schrijven waarin wij binnen 48uur een x bedrag moeten betalen anders worden er de benodigde conservatoire maatregelen getroffen. (hoeveel dagen gaan hier overheen)

In eerste instantie dacht ik desbetreffend bedrijf te informeren dat wij ons faillissement hebben aangevraagd puur omdat ik dat wel zo netjes vond etc..

Heb ook een telefoontje naar de rechtbank gepleegd. Zij gaf aan dat ik dat kan doen en dat 'meestal' de crediteur het faillissement afwacht. Ik ben daar zelf eigenlijk niet zo gerust op. Wat is wijsheid?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Danny,

 

Dat hebben wij op eigen houtje gedaan.

Wij zijn al 4 jaar bezig om ons hier doorheen te loodsen en alle crediteuren netjes af te lossen.

Punt is we onttrekken ook geld uit de BV.. waardoor we zorgen dat het werkkapitaal van de BV in gevaar komt en dus ongezond wordt.

Sowieso is 4jaar op je hoede moeten leven een aanslag op je 'zijn'.. daarnaast is nu het moment dat we met een aantal zaken achterlopen waarvoor we prive aansprakelijk zijn omdat het onder de eenmanszaak destijd is aangegaan de verplichting.

Er zijn nu 3 partijen die de mogelijkheid hebben ons faillissement aan te vragen. Ik wilde ze voor zijn.

Huis verkopen en met de overwaarde alles afbetalen.

Dan kunnen we met een schone lei door en iedereen recht in de ogen kijken.

 

Groet, Zoë

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij een persoonlijk faillissement heb je geen enkele regie meer. De verkoop van de woning kan in deze trajecten erg tegenvallen.

 

Waarom een faillissement aanvragen als bij verkoop van de woning alle partijen betaald kunnen worden?Ik heb een beetje het idee dat je wat voorbarig bezig bent en de consequentie's niet helemaal duidelijk zijn van een faillissement.

Link naar reactie
  • 0

De woning staat al meer dan een jaar te koop. Geen enkele reactie.

Het andere beleggingspand staat ook al 2 jaar te koop.. geen reactie.

Een deurwaarderskantoor heeft al aangekondigd dat een faillissement aangevraagd gaat worden als wij niet voor volgende week vrijdag een x bedrag betalen.

De bank heeft vorige week ons een schrijven gestuurd dat binnen 14dagen het totale bedrag van het RC (€ 104000) overgemaakt moet worden omdat wij ons niet hebben kunnen houden aan de afgesproken maandtermijn.

We hebben een overwaarde van € 200.000,-

Link naar reactie
  • 0

We hebben geprobeerd het RC mee te nemen in een hypotheek op ons huis.. (gezien de overwaarde) maar dat was niet mogelijk.

Dat zou de maandlasten aanzienlijk verlagen.

Daarnaast hebben wij nog een tweede pand waarvan wij die hypotheek ook niet meer kunnen betalen.

De achterstanden lopen nu op alle fronten op.. zo ook voor de huur van ons kantoorpand.

 

 

Link naar reactie
  • 3

Ik kan even niet plaatsen waar jij dan denkt dat bij een faillissement het huis verkocht gaat worden en de schulden geheel voldaan kunnen worden?

 

Wellicht, als je behoefte eraan hebt, wil ik je wel even bellen over deze materie. Is wat te ingewikkeld om op een forum te bespreken om tot een goed advies te komen. Je kan je nummer per PM verzenden of mij morgen op kantoor bereiken. Ik zal je het nummer per PM toezenden.

 

Voor je beeldvorming, ik begeleid al jaren ondernemers in financiële problemen in opdracht van gemeenten. Dus verkoop niet alleen sokken :)

 

Danny

 

 

Link naar reactie
  • 0

Danny, ik heb er geen trek in dat het voor me wordt aanvraagd en in die fase zijn we nu beland.

Wellicht handel ik uit emotie. :-)

De auto wordt maandag al ingevorderd door de bank . dus dat is een restschuld.

Ik wil met simpel verstand.. rust in de tent en de BV gezond houden. We zijn nu verkeerd bezig door steevast gelden te ontrekken om oud zeer te coveren wat we simpelweg niet weggewerkt krijgen omdat de maandelijkse lasten te hoog zijn ad € 8000,-

 

Eh neuh.... dacht al dat je niet alleen in de sokken zat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.