• 0

Contract met recruiter ontbinden

Ik ben nu enige tijd als freelancer aan de slag in de IT branche en heb tot nu toe alleen via recruitment bureau's gewerkt.

Nu heb ik een probleem met het huidige bedrijf omdat ze mij niet betalen.

 

Om mijn probleem zo duidelijk mogelijk te schetsen onderstaand uitleg van de situatie.

 

In maart ben ik gestart via een recruitment bureau voor een termijn van 3 maanden. Ik kreeg daarna 1 maand verlenging.

Deze eerste 4 maanden is alles goed verlopen.

Vervolgens werd mij mondeling nogmaals een maand verlenging toegezegd. Dat was voor de maand juli.

Echter had ik in de eerste week nog geen contract ontvangen van het recruitment bedrijf. Op een telefoontje dat ik pleegde kreeg ik als antwoord dat alles snel in orde gemaakt zou gaan worden.

 

Na 3 weken had ik nog steeds geen contract. Na wederom contact te hebben opgenomen bleek dat ze mijn contract niet wilden geven omdat de eindklant achter liep met betalingen. Dat was voor mij al een probleem daar in het contract staat dat ik niet direct met de eindklant zaken mag doen. Ik moest dus wachten tot de eindklant alle voorgaande facturen had betaald alvorens mijn contract in orde kon worden gemaakt.

 

Na twee maanden kreeg ik eindelijk het contract en kon ik de factuur verzenden. Dit betekend dat ook de recruiter toen pas de factuur naar de eindklant kon gaan sturen over de maand juli.

 

In het contract met de recruiter staat een betalingstermijn van 28 dagen.

Nu is deze termijn voorbij en blijkt dat ze me niet willen betalen. Wederom doordat de eindklant nog niet heeft betaald.

Hier heb ik natuurlijk niets mee te maken daar ik met de recruiter een contract heb en niet met de eindklant,

 

Dit is mij allemaal sinds vandaag duidelijk geworden en inmiddels ben ik via dezelfde recruiter weer bij een ander bedrijf aan de slag.

 

Heel veel meningen heb ik inmiddels al gehoord, maar ik vraag me af wat ik nu precies kan doen.

Voor de huidige factuur wil ik een incasso bureau inschakelen. Maar enkele mensen gaven me het advies om ook mijn huidige contract te laten ontbinden en direct voor de eindklant aan de slag te gaan.

Dit lijkt mij niet mogelijk daar ze bij mijn huidige contract niet in gebreke zijn.

 

Kan iemand mij advies geven wat mijn rechten en mogelijkheden zijn? Ik werk natuurlijk het liefst niet meer voor dit bedrijf. Voor het direct verrichten van werkzaamheden voor de eindklant binnen 1 jaar staat een boete van 20.000 euro.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat betreft de betalingsachterstand van de recruiter: Jij hebt in principe niets te maken met dat de eindklant niet betaalt. Jij hebt namelijk een contract met de recruiter en niet met de eindklant. Niet jouw probleem, toch? Maar let op: Sommige recruiters hebben in hun voorwaarden wel staan dat ze pas betalen als de eindklant heeft betaald. Staat zoiets ook bij jou in de voorwaarden? Mocht dat niet zo zijn en jij denkt in je recht te staan, dan kun je er een incassobureau ofzo op zetten.

 

Wat betreft het direct werken voor de eindklant: Daar zou ik echt mee oppassen, want jij hebt te maken met een relatiebeding. Dat beding blijft gewoon staan ook al laat de betaling van de recruiter op zich wachten. Niet doen dus. En dan nog, de eindklant is schijnbaar een slechte betaler. Waarom zouden ze jou eerder betalen dan de recruiter?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

Ik dacht al wel dat het gevaarlijk zou zijn om direct zaken te doen. Overigens werk ik nu voor een andere eindklant.

In de voorwaarde is niet opgenomen dat ze pas betalen als de eindklant heeft betaald. Ze gebruiken het zelfs als verkoop praatje dat je gegarandeerd betaald krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Gewoon lulkoek om jou zoet te houden dus. Maar jij hebt recht op je geld. Zet er maar een incassobureau op of ga in ieder geval met een incassopartij praten. Overigens moet je er dan mee rekening houden dat het best wel lang kan gaan duren voor je je geld alsnog gaat krijgen als de recruiter voet bij stuk blijft houden.

 

Even terzijde: Mag ik vragen welke recruiter dit is? Ik heb namelijk zo'n vermoeden. Dat mag je gerust via pm sturen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.