• 0

Verschillende platforms > verschillende facturen

Hola!

 

Ik verhandel mijn producten via een eigen website en een soort van marktplaats. Mijn eigen website heeft een facturatie onderdeel en de marktplaats heeft ook een ingebakken facturatie onderdeel.

 

Via mijn eigen website worden facturen als volgt genummerd dklnd-website-2012-0001

Via de 'marktplaats' worden de facturen als volgt genummerd dklnd-discogs-2012-0002

 

Nu vroeg ik mij af of dit wel mag, twee verschillende facturen-reeksen binnen één bedrijf. Moet ik deze dan weer onderbrengen in een ander boekhoudprogramma en deze dan in één reeks verwerken?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oei, ik zie dat ik hier een typefout heb gemaakt. Dit moet zoals het volgende zijn

 

Via mijn eigen website worden facturen als volgt genummerd dklnd-website-2012-0001

Via de 'marktplaats' worden de facturen als volgt genummerd dklnd-discogs-2012-0001

 

Dit mag dus niet? Ook al lopen beide reeksen met een 'voorwoord'

Link naar reactie
  • 0

ja hoor je mag meerdere factuurreeksen hebben, zolang er maar geen sprake is van willekeur, dus per reeks moet de nummering doorlopend zijn en per website / verkoopkanaal een aparte nummerreeks is prima,

 

Pas wel op met teveel reeksen, zeker als je het handmatig nummert, dan word de kans op fouten wel snel groter. Als de nummers gegenereerd worden door de website of je boekhoudpakket dan is een correcte nummering per reeks makkelijker te beheren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.