• 0

Koeriersdiensten km vergoeding

Goede morgen,

 

Naast werkzaamheden in mijn bedrijf als facilitaire dienstverlening voor markten, bedrijven en evenementen heb ik nog ruimte over voor extra werkzaamheden.

Ik kan opdrachten krijgen voor een koeriersdienst tegen een km vergoeding van 0.35 per km excl. BTW.

Alvorens hierop in te gaan heb ik aan de eventuele opdrachtgever onderstaande berekening gestuurd, daar ik na onderzoek prijzen als 0.45 per km heb gevonden..

 

Ik heb even een berekening gemaakt als volgt :

 

Pakje halen van mijn adres Vllindersingel Leidsche Rijn Utrecht op adres Leidschestraatweg te Harmelen = 10 km rijtijd 15 minuten + 10 min afhandelen

 

Van Leidschestraatweg te Harmelen naar WC Meerland te Purmerend = 55 km rijtijd 50 minuten + 10 minuten afhandelen tekenen vrachtbrief e.d.

 

Van WC Meerland te Purmerend naar Vlindersingel te Utrecht = 55 km rijtijd 50 minuten.

 

Totaal 120 x 0.35 ct = 42.00 euro

Aftrek 120 x 0.19 ct = 22.80 euro voor autokosten

---------

Blijft over : 19.20 euro voor 135 minuten rijtijd en afhandeling = 8.53 euro per uur bruto.

 

Mij lijkt het redelijk een minimum kmprijs van 0.38 ct per km. Dan wordt de berekening als volgt :

 

Totaal 120 x 0.38 ct = 45.60 euro

Aftrek 120 x 0.19 ct = 22.80 euro voor autokosten

---------

Blijft over : 22.80 euro voor 135 minuten rijtijd en afhandeling = 10.13 euro per uur bruto.

 

Graag hoor ik van je of je met mijn voorstel akkoord gaat van 0.38 ct per km bij opdracht. Zoals je weet kan ik de koeriersdienst doen met de Citroen Berlingo

 

 

Is bovenstaande berekening een juiste interpretatie, want mijn eventuele opdrachtgever gaat er niet mee akkoord. Ik voel er echter niets voor als mijn berekening juist zijn om hieraan te beginnen aangezien mijn werknemer 15,00 per uur kost.

 

Vast bedankt voor een reactie.

 

Javara

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Javara,

 

aangezien mijn werknemer 15,00 per uur kost

 

Begrijp ik nou goed dat een werknemer van jou de auto gaat besturen? Dan kom je toch nooit uit met € 0,38 per KM!

 

Zelfs als de Berlingo echt 19 cent per KM kost, dan maak je bij 38 cent per KM als omzet dus een verlies van

15-10,13 = 4,87 per uur. Lijkt me niet de bedoeling.

 

En je gaat nu uit van 19 cent per KM aan autokosten. Maar wat kost de Berlingo werkelijk per KM?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hallo Joost,

 

Bedankt voor de snelle reactie. Het is inderdaad zo, dat ik moet bijleggen als mijn werknemer de koeriersdienst zou gaan doen.

Daarom is eigenlijk mijn vraag: is 0.45 ct per km excl. B.T.W. een juiste vergoeding in die branche. Ik heb hiermede geen ervaring.

 

Het verschil met het uurloon is dan zo weinig, dat ik in ieder geval mijn werknemer aan het werk kan houden.

 

M.vr.gr.

 

Javara.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.