• 0

Verleggingsregeling in andere landen dan NL

Beste forumlezers,

 

wij hebben verleggingsregeling om bij import in NL van goederen buiten de EU niet meteen de BTW te betalen. Voor klanten buiten NL kan het voor ons goedkoper zijn om de goederen direct naar een luchthaven buiten NL te vliegen, bijvoorbeeld Hamburg. Echter is onze verleggingsregeling niet van kracht bij de Duitse douna? Is het mogelijk om als ondernemer in NL een dergelijke verleggingsregeling te verkrijgen met bijvoorbeeld de Duitse Belastingdienst?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Johan

 

Ik denk dat je bedoelt dat jullie beschikken over een artikel 23 vergunning (BTW ook bij import gewoon op aangifte voldoen).

BTW verleggen doen we alleen binnen de EU.

 

Bij mijn weten kent Duitsland geen artikel 23 regeling zoals wij, maar kun je wel twee weken extra krijgen voor de afdracht van de BTW.

 

Als je al via DLD wilt importeren heb je waarschijnlijk ook een Duits BTW nummer nodig. Weet het niet zeker, maar iemand met ervaring hiermee komt nog wel langs...

 

(logic4l)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dag Joost,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Ik bedoel inderdaad een artikel 23 vergunning,

 

Jammer, dat niet alle landen in de EU een dergelijke regeling kennen. Beter nog 1 vergunning voor heel de EU.

 

Wat betreft je laatste opmerking, wij importeren van buiten de EU in veel landen binnen de EU enkel op basis van een EORI-nummer. Het is alleen jammer dat sommige landen je goederen niet vrij geven voordat de BTW is betaald. Dit levert kosten voor opslag op en vertraging.

 

Link naar reactie
  • 0

het klopt dat alleen Nederland een verlegings regeling kent. Daarom wordt er door Nederlandse bedrijven heel veel als fiscaal vertegenwoordiger gewerkt voor andere bedrijven uit de EU. Op die manier kunnen ze die BTW alsnog in hun aangifte opnemen. Dat betekent echter wel dat de goederen in Nederland bij de douane aangegeven moeten worden in alle andere landen(op Belgie na) is het gewoon betalen bij binnenkomst en later op de gebruikelijke manier terug vragen.

 

Verder ken ik de situatie niet precies van de TS maar ik denk dat er middels douane vervoer(T1) en vervolgens of in Nederland of pas bij de volgende "kantoor" in het betreffende land wel wat problemen voorkomen kunnen worden. Maar dit hangt echt van de "persoonlijke" situatie van de TS af.

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.