• 0

Exporteren vanuit Spanje

Mijn bedrijf staat geregistreerd in Nederland als import/export bedrijf. Ik koop goederen in Spanje en wil direct laten vervoeren naar China. Ik ben de exporteur. Ik laat een lokale freight forwarder me helpen met export clearance. (als iemand een betrouwbaar forwarder kent, graag referentie geven)

 

Maar ik word verteld (door kvk) dat ik probleem zou krijgen omdat ik niet als exporteur geregistreed ben in Spanje. Heeft iemand ervaring?

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beetje raar verhaal van de KVK in welke context hebben ze dit verteld cq hebben ze ergens naar verwezen?

Als je namelijk een EORI nummer hebt dan kan je op basis van dit nummer in heel de EU zaken doen met de douane. Daar heb je geen speciale vergunning voor nodig of gaat het om een speciaal product waar accijns of verbruiksbelasting op zit? Dan kunnen er nog wel eens uitzonderingen zijn.

Verder neem ik aan dat de expediteur in Spanje niet alleen het de uitvoer aangifte moeten regelen maar ook het transport naar de haven en het aansluitende zeetransport? Verder lijkt assisteren mij niet helemaal het juiste woord heb het idee dat die dat gewoon voor jullie moet gaan doen je kan het immers niet zelf doen zolang je niet in Spanje gevestigd bent ;) en ook dan heb je voor douane formaliteiten bijna altijd een vergunning nodig.

 

Mocht je een concrete aanvraag/transport hebben voor transport vanuit Spanje dan mag je mij een PM sturen wij hebben daar agent zitten.

 

 

 

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.