• 0

Website eigenaar en KVK (na remigratie)

Hallo,

 

Ik woon momenteel in het buitenland (al meerdere jaren buiten de EU). Ik 'remigreer' in de laatste paar dagen van 2012 terug naar Nederland. Ik heb het plan om mij op (rond) 1-1-2013 als zzp-er te registreren.

 

Ik ben eigenaar van een aantal websites. Adverteerders zorgen voor mijn omzet. Ik zal in 2013 geen enorme omzet draaien, en als website eigenaar zijn mijn kosten ook laag. Wel verwacht ik de komende jaren een redelijke omzetgroei van zo'n 15% per jaar. Aan de hand van de websites kwam uit grove berekeningen naar voren dat ik er netto een acceptabel inkomen aan kan overhouden. Het zal niet direct een vetpot zijn, maar het is genoeg om redelijk van rond te komen.

 

Ik ben mij momenteel aan het orienteren op alle te nemen stappen.

 

Het deel Kvk heb ik nu redelijk helder. Ik ga daar een eenmanszaak starten, krijg instructies rond belastingen en een btw nummer. Ik houd nu ook al een eigen administratie bij die volgens mij voldoet aan de NL werkwijze/standaard. Zo niet, dan kan ik dat nog wel bijschaven. Een praktische vraag. Ik ben eigenaar/ontwikkelaar van mijn eigen websites. Op welke wijze geef ik mijn bedrijfsactiviteiten dan weer bij de KVK inschrijving?

 

Ik ben wel achter een 'probleempje' gekomen. Inschrijving KVK kan alleen op basis van een GBA inschrijving. Als ik net terug ben zullen mijn vrouw en ik kortstondig bij ouders wonen, om zo de boel snel weer op de rit te krijgen. Dit kan dus een probleem zijn, hoewel ik natuurlijk altijd eerst op dat adres kan inschrijven (liever niet). Verder kan ik mijn werk overigens prima vanuit 'huis' doen, ik neem aan dat dit geen probleem vormt?

 

Groet,

 

Ilya

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Ilya,

 

De vraag is mij nog niet helemaal duidelijk. Gaat het om de website of om de omzet of eigenlijk om de kvk inschrijving?

 

"Verder kan ik mijn werk overigens prima vanuit 'huis' doen, ik neem aan dat dit geen probleem vormt?"

Het is geen probleem om vanuit huis te werken, alleen kun je dan je bedrijfskosten zoals tafel en gas/licht niet volledig of helemaal niet op de fiscus terug halen.

 

Ik hoop dat je hier iets verder mee komt.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie. Eigenlijk bevatte dit bericht diverse uiteenlopende 'starters' vragen :). Ik bedacht mij echter op het laatste moment dat ik het beter kon scheiden en in de juiste rubrieken kon plaatsen.

 

Eigenlijk zit ik vooral met mijn activiteiten. Ik lees weinig over vergelijkbare situaties. Misschien komt dit doordat dit ook niet zo heel moeilijk in elkaar steekt. Ik loop weinig risico, verdien passief (als lange termijn gevolg van het werk) en run de sites al jaren. Aangezien ik al die tijd in het buitenland woonde, was dit nooit echt van belang. Nu zullen zaken veranderen.

 

Ik zit een beetje met de datum start in mijn maag. Ik kom eind 2012 terug, en ben dan al ondernemer. Echter zal ik die week niet echt 'ondernemen'....na jaren in het buitenland te hebben gewoond staat hereniging met familie en vrienden centraal. Toch ziet de belastingdienst dit waarschijnlijk anders. Ik wil eigenlijk pas op 1-1-2013 starten met de 'nieuwe start'....kan dit gewoon zonder problemen, of krijg ik dan al direct met allerlei gedoe te maken omdat ik al in 2012 (hetzij pas in de laatste dagen van jaar) terugkwam en mogelijk ondernemer was. Enig idee hoe dit er in de praktijk uit zal zien?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.