• 0

Magento Boekhouding/Voorraadbeheer/Bank koppeling

Hey iedereen,

 

Voor ons bedrijf is het zaak de volgende stap te maken, en daarmee bedoel ik over stappen op een geintegreerd systeem van offline en online verkoop.

 

Op dit moment hebben wij een Magento webwinkel, daarnaast verkopen wij producten offline in onze winkel. De betalingen van de bestellingen op de website komen binnen via de bank (paypal, Ideal ect.) en de offline betalingen komen binnen via contant of pinnen. Daarnaast hebben wij ook nog eens een apart factureringsprogramma voor telefoonverkoop en b2b. Dit zorgt voor een hoop boekhoudwerk, daarom willen we gaan automatiseren.

 

Wat we nodig hebben is een koppeling van Magento met een boekhoudprogramma en de bank. Ik heb gehoord (en gezien) dat Reeleezee een dergelijke koppeling heeft. De bestellingen komen via Magento binnen en worden geëxporteerd naar Reeleezee, tegelijkertijd checkt Reeleezee de betaling van de bank. Ideaal zou je zeggen maar er is een maar.

 

Wij willen dan ook direct een voorraadbeheer hebben. Er zit dan ook standaard een voorraadbeheer in Magento, elke keer dat er een product wordt besteld dan wordt deze netjes van de voorraad af getrokken. Met een offline en online winkel zou je dit dus moeten integreren met Reeleezee, anders loopt je voorraadbeheer straks helemaal in de soep. Maar dit kan helaas niet.

 

Het is dus niet mogelijk de voorraad uit Magento te synchroniseren met Reeleezee.

 

Ik hoop dat jullie de situatie een beetje snappen. Wat gebruiken jullie zoal en wat raden jullie mij aan te doen?

 

Groetjes,

 

Joey

Online retailer van LEDverlichting en toebehoren - www.ledworld.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb een branchegenoot van u geautomatiseerd met Exact Online, wel met een aanpassing in de standaard koppeling (van Dealer4Dealer) om o.a. de verwerking van fixed-product-tax op de juiste wijze te kunnen verwerken. M.n. dit was nogal een lastige. Ook de controle op geldighied van BTW-nummers (ook buitenland/binnen EU) is een onderwerp waar je goed mee op moet letten. Andere softwareapplicaties dan Exact Online ken ik ook. Is het niet beter dat we elkaar eens spreken? Kunnen we wat meer details bespreken met elkaar want er zullen best nog wel meer punten te bespreken zijn. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.