• 0

Multisafepay betaalt niet uit

Wij zijn klant van MultisafePay ( www.multisafepay.com ) en hebben daar een account draaien

 

Sinds vorige week zijn er problemen met het uitbetalen van de saldo’s die toebehoren aan ons bedrijf, onze klanten hebben aan MultisafePay hierna te noemen MSP betaald voor producten die bij een van onze webwinkels zijn aangekocht. Deze betalingen lopen via MSP en wij geven MSP opdracht om dagelijks aan ons te willen uitbetalen uiteindelijke behoord dat geld ons toe.

 

Sinds vorige week zijn wij al bezig om ons openstaand saldo van ruim € 4700,- naar ons toe te halen, echter met steeds en andere reden gebeurd dit niet.

 

Redenen:

1.   MSP heeft een probleem gehad met uitbetalen i.v.m. met een storing bij de ING

2.   Uw webwinkels moeten gescreend worden, dit omdat er een nieuwe webwinkel door ons was toegevoegd die niet onder de bovenstaande vennootschap behoorde, wij hebben toen direct de betaalmogelijkheid MSP uit deze web shop gehaald.

3.   Het openstaande bedrag ligt nu bij Risk zal met twee dagen worden uitbetaald

4.   Wij kunnen niet uitbetalen omdat onze creditmaatschappijen eerst een onderzoek willen doen bij uw onderneming misschien moet er een borg worden afgegeven. Voor ons onbegrijpelijk want klanten worden eerst door MSP gescreend.

 

U moet begrijpen dat bovenstaande zeer ernstige gevolgen heeft voor ons bedrijf, wij beloven klanten ( die hebben betaald via MSP ) binnen 5 werkdagen te leveren, dat kunnen wij nu niet nakomen, klanten worden boos, en gaan negatieve uitingen plaatsen op het internet waardoor ondernemen voor ons onmogelijk wordt gemaakt.

 

Het openstaand saldo behoort ons toe, klanten hebben betaald en hebben recht op een levering dat kan nu niet door de acties van MSP.

 

Wij hebben MSP dagelijks benaderd en ze dit uitgelegd, maar we kunnen praten wat we willen er komt geen geld binnen. haast is geboden aangezien wij ernstige problemen gaan krijgen met klanten, die reviews gaan schrijven over ons waardoor ondernemen voor ons onmogelijk wordt gemaakt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

 

 

Het openstaand saldo behoort ons toe, klanten hebben betaald en hebben recht op een levering dat kan nu niet door de acties van MSP.

 

 

 

Erg vervelend. Maar waarom zijn de klanten de dupe? zij hebben betaald en jij moet toch gewoon leveren? dat jij een probleem hebt met MSP is niet het probleem van de koper lijkt me.

 

Kan je niet uitleveren?

Link naar reactie
  • 0

Nee dat is nu nog niet het geval maar bergijp me goed MSP is wel het verlengstuk van onze webwinkel, alle inkomsten komen via hun binnen, en als dat stagneert hebben we of krijgen we problemen dat wil je toch niet. MSP hoort gewoon te betalen daarom plaatse ik ook dit topic of iemand mij kan vertellen of dit allemaal wel kan en mag

Link naar reactie
  • 0

Als ik dit lees heb je morgen je geld.

 

En dat klanten niet blij worden als jij niet levert is begrijpelijk. Ze kopen bij jou en hoe jij de verzending en betaling regelt zal hun een worst wezen.

 

Dus toch maar snel een oplossing bedenken anders wordt er binnenkort niets meer besteld. Betalingen naar de leverancier voorschieten een optie?

Link naar reactie
  • 1

Nee dat is nu nog niet het geval maar bergijp me goed MSP is wel het verlengstuk van onze webwinkel, alle inkomsten komen via hun binnen, en als dat stagneert hebben we of krijgen we problemen dat wil je toch niet.

 

Volgens mij vertel je in in openingspost heel wat anders. Je zegt dat het al gebeurd is. klanten negatief over je zijn op internet en je je onderneming niet normaal kan voeren.

 

Komt op mij een beetje over om openbaar met naam en toenaam MSP in diskrediet te brengen.

 

Uiteraard kan ik ernaast zitten. Ik iemand vanuit het management van MSP. Als je me je gegevens per PM toezend wil ik hem best bellen. Uiteraard discreet.

 

Danny

 

edit

@reusgever

7 jaar lang saneringen opzetten met enorm veel schuldeisers brengt je nog eens in contact met partijen. Ik zou bijna zeggen dat het ideaal is om een netwerk op te bouwen ;)

Link naar reactie
  • 0

Als dit al sinds vorige week speelt, zou ik me ook zorgen maken. Uitbetalen is hun business. Niet de topicstarter maakt de naam van MultiSafepay zwart, maar Payments Professionals die een bankprobleem niet direct kunnen oplossen. Of ING Bank dus inderdaad. Vier dagen vertraging?

 

MultiSafepay - Update uitbetalingen

 

Het probleem bij de ING is inmiddels hersteld. Het is voor MultiSafepay weer mogelijk om uitbetalingen naar klanten te verrichten. Naar verwachting worden de batches vandaag, donderdag 11 oktober, bij MultiSafepay ontvangen. De uitbetalingen zullen dan vandaag, uiterlijk morgen, op de betaalrekeningen van de klanten bijgeschreven zijn.

 

Er waren storingen op 8 en 9 oktober, en twee dagen later pas wordt dat gemeld.

 

donderdag, 11 oktober 2012 07:28

Berichtgeving uitbetalingen

 

In de week van 8 oktober is er een vertraging ontstaan in de uitbetaling van de verdiensten. De uitbetaling van de verdiensten

wordt voor MultiSafepay gefaciliteerd door een derde partij, de ING bank.

 

De ING heeft reeds op maandag 8 oktober en dinsdag 9 oktober bekend gemaakt, dat ze kampen met een storing.

Dit heeft vervolgens als gevolg gehad dat er een vertraging is veroorzaakt met uitbetalingen aan klanten. Exacte informatie over het verdere verloop van de uitbetalingen is nog niet bekend. Vanzelfsprekend wordt er op moment van schrijven hard gewerkt aan een oplossing om de betalingen spoedig mogelijk te maken.

 

Klanten worden zo snel mogelijk geïnformeerd wanneer de uitbetalingen weer mogelijk zijn.

Wij bieden hierbij onze welgemeende excuses voor het ongemak.

 

Klinkt alsof er een batch verdwenen is.

 

Op maandag 8 oktober is inderdaad een probleem gesignaleerd.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als dit al sinds vorige week speelt, zou ik me ook zorgen maken. Uitbetalen is hun business. Niet de topicstarter maakt de naam van MultiSafepay zwart, maar Payments Professionals die een bankprobleem niet direct kunnen oplossen.

 

 

 

Hmm,

 

Lees dit nu ook. Waanzinnig slecht van een bedrijf waar het de corebusiness van is.

 

TS, excuus voor mijn post dat ik dacht dat het anders zou zijn :(

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

 

Voor een webwinkel is die geldstroom net zo belangrijk als de internetstroom. Het is voor ons niet vast te stellen of een betaling aan een intermediair als MultiSafepay inderdaad vier dagen vertraagd kan worden door één of enkele storingen bij de ING, maar we kunnen wel zien dat de nieuwsvoorziening van MSP traag op gang komt en als we de topicstarter mogen geloven komt de klantenservice van MSP met allerlei smoezen.

 

Daar zou ik als (potentiële) klant van zo'n intermediair niet blij mee zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

2.   Uw webwinkels moeten gescreend worden, dit omdat er een nieuwe webwinkel door ons was toegevoegd die niet onder de bovenstaande vennootschap behoorde, wij hebben toen direct de betaalmogelijkheid MSP uit deze web shop gehaald.

 

4.   Wij kunnen niet uitbetalen omdat onze creditmaatschappijen eerst een onderzoek willen doen bij uw onderneming misschien moet er een borg worden afgegeven. Voor ons onbegrijpelijk want klanten worden eerst door MSP gescreend.

 

Ik denk dat het probleem dus niet bij de ING zit maar wellicht meer met bovenstaande te maken heeft. Welke branche zit je?

Link naar reactie
  • 0

wat betreft screening van de webshop: dat gebeurd bij Multisafepay niet vooraf.

Ik heb dat ooit zelf mogen ervaren daar. account aanvragen, account wordt goegekeurd. Ik bouw betaalkoppeling in in webshop en start met verkopen (verkopen liepen al maar eerder via andere partij). Krijg ik daarna bericht dat betaaloptie creditcard per direct is stopgezet omdat de shop niet aan de regels van hun verwerkende partij zou voldoen (lees: hoop hypocriet gezeur van amerikanen over erotiek).

 

Conclusie: ze controleren vooraf dus NIET maar sluiten gewoon op een moment dat het hun toevallig uitkomt van 1 op andere moment de betaaloptie uit voor klanten webshop.

Ik kon toen gelukkig redelijk snel weer terugschakelen naar andere PSP maar kan me zo voorstellen dat dat voor andere lastig zou kunnen zijn en klanten plots niet meer kunnen betalen of nog maar met beperkt aantal betaalopties.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou alvast leveren. Als verkoper moet je immers je verplichtingen nakomen tegenover je klanten. Zij hebben er niets aan als je zegt dat je een probleem hebt met de betaalprovider, ze willen gewoon het product waarvoor ze betaald hebben.

 

MultiSafepay zal je zeker uitbetalen. Ik ben er zelf klant bij, en veel klanten van mij ook. Er zijn weinig klachten over, de support is ook heel snel bereikbaar.

 

Je moet weten dat het voor een PSP ook niet makkelijk is, ze moeten aan heel veel verplichtingen voldoen. Zeker wat betreft creditcards. Zo zijn er ook heel veel klachten over PayPal omdat ze niet zouden uitbetalen. Het probleem moet je soms verder zoeken bij de creditcard maatschappijen of bij wetgevingen i.v.m. financiële transacties.

www.easywebshop.com - Een webwinkel starten was nooit zó eenvoudig

Link naar reactie
  • 0

Ik zou alvast leveren. Als verkoper moet je immers je verplichtingen nakomen tegenover je klanten. Zij hebben er niets aan als je zegt dat je een probleem hebt met de betaalprovider, ze willen gewoon het product waarvoor ze betaald hebben.

 

MultiSafepay zal je zeker uitbetalen. Ik ben er zelf klant bij, en veel klanten van mij ook. Er zijn weinig klachten over, de support is ook heel snel bereikbaar.

 

Je moet weten dat het voor een PSP ook niet makkelijk is, ze moeten aan heel veel verplichtingen voldoen. Zeker wat betreft creditcards. Zo zijn er ook heel veel klachten over PayPal omdat ze niet zouden uitbetalen. Het probleem moet je soms verder zoeken bij de creditcard maatschappijen of bij wetgevingen i.v.m. financiële transacties.

 

Ik kan niet in hun kas kijken, maar ik had het idee dat ze het geld ook weer nodig hebben om de boel daadwerkelijk te leveren.

Link naar reactie
  • 0

Dat noem ik geen uitbetalen.

 

Net bericht ontvangen van MSP dat er een gedeelte wordt uitbetaald, ze houden de laatste 10 creditcard betalingen achter als borg, wij verkopen geen erotiek maar consumenten electronica.

 

Als borg waarvoor? Voor het geval dat de klanten plotseling hun geld terug eisen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij als borg voor betalingen die gedaan zijn in webwinkels die TS van MSP-betaling heeft voorzien maar die geen onderdeel van het bedrijf van TS zijn. (zie punt 2 van mogelijke verklaringen van TS)

 

...dit omdat er een nieuwe webwinkel door ons was toegevoegd die niet onder de bovenstaande vennootschap behoorde, wij hebben toen direct de betaalmogelijkheid MSP uit deze web shop gehaald.
Link naar reactie
  • 0

Als ik het nog eens opnieuw rangschik beheert topicstarter een aantal webshops die via een vennootschap gebruik maken van MSP. Daar wordt een webshop aan toegevoegd die verkoopt dmv dropshipping, die geen onderdeel is van de vennootschap. MSP houdt nu enkele creditcard-doorbetalingen vast, omdat ze wellicht vrezen dat het niet kosher is. Dat de betrokken klanten hun product ontvangen en de betaling terugvragen.

 

Daar kan ik me iets bij voorstellen.

 

Maar hoe stel je vast of een webshop onderdeel van een vennootschap is? Tennaamstelling?

 

Waarom kan een klant van MSP willekeurig shops toevoegen?

 

Kan er geen risicoschatting gedaan worden van betrokken creditcards?

 

Het is een beetje een puzzel. Maar als er twijfel is over creditcardbetalingen, kan ik me wel voorstellen dat ze niet meteen met een duidelijke verklaring komen. Misschien kan webcare van MSP het beleid toelichten, zonder deze specifieke case te bespreken?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat noem ik geen uitbetalen.

 

Net bericht ontvangen van MSP dat er een gedeelte wordt uitbetaald, ze houden de laatste 10 creditcard betalingen achter als borg, wij verkopen geen erotiek maar consumenten electronica.

 

Als borg waarvoor? Voor het geval dat de klanten plotseling hun geld terug eisen?

 

Als dat hetzelfde is als een " holdback" dan is dat op zich best gebruikelijk. Vaak een eis vanuit de creditcard maatschappij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.