• 0

Btw gecombineerde producten

Ik zat op de site van de belastingdienst en zag dit over btw over gecombineerde producten:

 

U splitst de vergoeding op basis van de gangbare prijzen die gelden voor de goederen of diensten die u voor 1 prijs hebt aangeboden. Geeft een splitsing op basis van de kosten van de goederen en diensten een beter beeld van de samenstelling?

Dan mag u de splitsing daarop baseren als u dat kunt aantonen in uw administratie.

 

Wie bepaald dat betere beeld? Anders gezegd, mag ik dit altijd doen als het in mijn voordeel is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien kun je een concreet voorbeeld geven?

 

Dat betere beeld, dat bepaal jij. Als bij een controle de inspecteur het er niet mee eens is, corrigeert hij dat, en mag je bezwaar maken. Om dat te voorkomen kun je een inspecteur schriftelijk vragen om iets te zeggen over je beeld.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nou bijv

 

Product A: 10 inkoop 20 verkoop 6% btw

Product B: 10 inkoop: 100 verkoop 21% btw

 

Als je nu een pakket met A en B verkoopt dan zou ik liever over de 120euro 50/50 6% en 21% willen betalen (gezien de inkoop).Als je de verkoopwaarde neemt dan zou 5/6 deel 21% zijn en 1/6 deel 6%.

Maar die keus heb je niet: je verkoopt A en B tegen specifieke prijzen. Dat je ze in een 'pakket' stopt, maakt het nog geen 'gecombineerd product'.

 

Zou je wel een nieuwe product 'AB' verkopen, waarbij het onderscheid tussen A en B niet meer te herleiden is, dan is een splitsing 50/50 wel redelijk in mijn ogen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.