• 0

KVK meet met 2 maten bij inschrijving "Virtual Office" bij Business Centers

 

Als startende ondernemer wil ik mijn vaste kosten, en daarmee mijn huisvestingskosten, zo laag mogelijk houden. Daarnaast wil ik mijn vestigingsadres niet op mijn huisadres hebben. De oplossing: een Virtual Office bij een Business Center (b.v. Regus). Vele bedrijven doen dit op dit moment op deze manier en hebben zich op deze manier ingeschreven bij de KVK. De Business Centers geven aan dat dit mogelijk is en communiceren allemaal via hun websites over de mogelijkheden van een virtual office.

 

Nu probeer ik me bij de KVK in te schrijven en wordt mij de deur gewezen. De KVK geeft aan dat een virtual office wettelijk niet mogelijk is. Ik kan me dus op deze manier niet inschrijven en loop tegen een ambtelijke muur aan. Ik heb het idee dat de KVK met 2 maten meet, omdat bedrijven zich bij de KVK op dit moment nog steeds op deze manier inschrijven. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het ene bedrijf een voorkeursbehandeling krijgt boven een ander bedrijf !!! Ik heb dit aangegeven bij de KVK, maar ze blijven bij hun standpunt.

 

Hoe kan het zo zijn dat de KVK 2 verschillende richtlijnen hiervoor heeft? Zijn er bedrijven die hetzelfde hebben meegemaakt? Hoe hebben ze dit opgelost? Wat is hier nu de laatste wetgeving over? Volgens mij is de wetgeving hierover de afgelopen tijd niet aangepast.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er is ook een 'werkgoep' bezig geweest van de KvK. Als gastspreker was Regus... en die accepteren 'ze' nu wel.... Dus nog meer redenen!

 

Stuur anders gewoon een briefje aan:

 

Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie

DG Bedrijfsleven en Innovatie

Directie Ondernemerschap

T.a.v. de heer R. Zonneveld

Postbus 20401

2500 EK Den Haag

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je antwoord. Het komt dus inderdaad vaker voor.

 

Je hebt dus een bezwaarschrift geschreven? Heb je hier al antwoord op? Je geeft aan dat de houding van de KVK is veranderd. In welke vorm dan? Je bent toch nog steeds niet ingeschreven als "virtual office"?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb geen bezwaarschrift 'gedaan'

 

Het is mijn handel en heb ze 'gedwongen' om gewoon om de tafel te gaan zitten.

 

Ze meten niet alleen met twee maten, ze maken ook misbruik van hun macht en zijn inconsequent op basis van willekeur.

 

Maar goed, de kvk moet gewoon lekker stoppen... Handelsregister verplaatsen naar de Rechtbanken.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Jij geeft aan dat ze Regus wel accepteren. Dit zou betekenen dat als ik mijn Virtual Office bij Regus inschrijf dat het wel lukt? Of is dit van dergelijk ambtelijk niveau dat ze nu alleen maar tegenwerking zullen geven en het dus niet meer accepteren?

 

Volgens mij is dit prima juridisch aan te vechten. Eigenlijk zou je dit met verschillende ondernemers die hetzelfde ondervinden moeten oppakken. Wat denk(en) jij/jullie?

Link naar reactie
  • 0

Was het maar waar dat er met 2 maten gemeten werd. Er wordt met meerdere maten gemeten. Het is de keerzijde van de uitvoerende macht: ieder KvK medewerker is in principe in staat om de beslissing zelf te nemen of een bepaalde overeenkomst aan de wet voldoet of niet. Wat de ene goed vindt, vindt de ander dus niet. Zou je op een andere dag binnenlopen, of een andere KvK kantoor, zou je ook een ander antwoord kunnen ontvangen.

 

Ik ben regelmatig in discussie met medewerkers van verschillende KvK kantoren gegaan, en het gaat niet altijd om dezelfde bezwaar. Maar het model van mij is ook niet erg bekend en ik ben bereid om de discussie aan te gaan.

 

Ik heb ondertussen ook gehoord dat een virtual; office bij Regus niet voldoende is, omdat er geen recht daarmee voor gebruik van een fysiek plaats meekomt. Er zijn er (heb ik van KvK medewerker gehoord, niet van eigen weten) bij Regus andere regelingen, die wel goedgekeurd kunnen worden, waarbij er wel recht op ruimtegebruik is,

 

Maar uiteindelijk zou ik gewoon heel graag hebben dat de richtlijnen openbaar gemaakt zouden zijn, ik heb ernaar gevraagd maar ze zijn "intern" en dus mag ik ze niet zien. Het is frustrerend, want de ondernemer wil aan de wet voldoen, ik wil aan de wet voldoen, maar dan krijgen wij niet te horen wat de wet nu is. Aan de Handelsregisterwet voldoen mijn contracten. Met intern richtlijnen, die ik niet mag inzien, kan ik weinig mee doen.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0
Net "Antwoord voor Bedrijven" gebeld (14088) en de vraag voorgelegd. Het gaat bij het Ministerie uitgezocht worden. Ik ben benieuwd? Binnen 2 dagen hoor ik meer.

 

Beste JPAS,

 

Waarschijnlijk is er sprake van een misverstand. Mijn collega gaf juist aan dat het waarschijnlijk niet binnen onze gebruikelijke 2 werkdagen gaat lukken, omdat de vraag zal worden voorgelegd aan een contactpersoon.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Net "Antwoord voor Bedrijven" gebeld (14088) en de vraag voorgelegd. Het gaat bij het Ministerie uitgezocht worden. Ik ben benieuwd? Binnen 2 dagen hoor ik meer.

 

Beste JPAS,

 

Waarschijnlijk is er sprake van een misverstand. Mijn collega gaf juist aan dat het waarschijnlijk niet binnen onze gebruikelijke 2 werkdagen gaat lukken, omdat de vraag zal worden voorgelegd aan een contactpersoon.

 

Groet, Nynke

 

Het enige antwoord wat ik van "antwoord voor bedrijven" heb gekregen is dat de KvK dit bepaald...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

Inschrijven is niet het probleem. Het gaat er om dat, als ik me wil inschrijven op een locatie anders dan mijn thuisadres, ik van de KVK een huurovereenkomst moet sluiten voor een fysieke werkplek/ kantoor i.p.v. een virtual office. Dit is juist wat ik niet wil.

 

Waarom:

1) Omdat dit veel duurder is dan een 'virtual office': c.a. 100 eur vs 400 eur per maand. Als startup is 400 euro per maand veel geld, zeker als je geen fysieke werkplek nodig hebt.

2) Ik met mijn laptop overal kan werken, waaronder thuis, en dus geen kantoor nodig heb.

3) Het erg bijzonder is dat je anno 2012, waarin iedereen locatie onafhankelijk werkt je door de KVK wordt verplicht om een fysieke werkplek te hebben.

 

En nog belangrijker 4)

 

De KVK met 2 maten meet: de ene persoon die zich met een virtual office inschrijft bij de KVK krijgt wel een akkoord de ander niet. Dit is pure willekeur. Schijnbaar afhankelijk van het humeur van de ambtenaar of de KVK locatie waar je je inschrijft.

 

 

Link naar reactie
  • 0

de kvk leest de wet (en haar geschiedenis) verkeert, Het bedrijfsadres moet duurzaam zijn. Daarmee denken ze (onterecht) dat dit 40 uur per week is inclusief een bureau en ladenkast (geen grap!)

 

Op het de vraag hoe een taxichauffeur dit moet doen hebben ze geen antwoord (als voorbeeld)

 

Duurzaam in de zin van de wet is waar je voor langere tijd bereikbaar, bezoekbaar en aanschrijfbaar bent. (dus niet voor ieder project een ander adres)

 

Maar ga dat maar eens een ambtenaar vertellen die <40 u.p week werkt en omdat ze hip willen zijn ook alleen nog maar flexplekken hebben.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Overigens is dit meteen en weer een reden om de kvk niet op deze manier voor te laten bestaan.

 

Ze hebben dubbele taken en petten. Voorlichting en helpen gaat dus weer niet samen met een controlerende en uitvoerende taak. Ik roep als 20 jaar:

 

- Handelsregister bij de Rechtbanken

- Economisch en ondernemers advies (lokaal) lekker bij de gemeente (als de gemeente dit wil, hiermee creeer je vanzelf gezonde vestigingsconcurentie)

- Landelijke ondernemers belangen evt bij een kvk

- Internationaal zaken helemaal bij EZ laten (kvk is nu ook maar een doorgeefluik)

-Feestjes, borrels en andere hobbys bij gemeente en provincie

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

 

- Handelsregister bij de Rechtbanken

 

 

Nee!!!! :)

 

Heb je enig idee hoe druk rechtbanken het al hebben? Wachtlijsten,uitlopen van zittingen...Zij hebben a mensen tekort en dan nog dit erbij...

 

Ja!!!! Maar dit staat los van rechters.... Ze hebben nu al een heel goed (online) systeem van registers. Wat denk je ook nog wat dit betekend voor internationaal zaken doen? alle apostilles en legalisaties zijn meteen klaar/niet nodig!

 

En als ze wat mensen tekort hebben, kunnen ze meteen wat overbodige mensen van de KvK overnemen..

 

In zoveel landen functioneert dit zeer goed! Wat dacht je van Engeland? Helemaal online!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Het zit m een beetje in de naam virtual office,

kijk eens op www.addbusinesspoint.nl. Die heeft voorheen hetzelfde probleem gekend met klanten die een virtual office wilde.

De naam is nu omgezet naar servicekantoor en wordt wel geaccepteerd.

 

groet

ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk zou je gewoon een nieuwe bedrijfsvorm moeten introduceren waar het afgeven van een vast adres geen vereiste is.

Een beetje zoals je jezelf uit kunt schrijven uit het bevolkingsregsiters en dus nergens woont maar dan voor bedrijven.

 

Bij BV's voor je BV toe aan de naam, voor deze bedrijven kun je dan de toevoeging "Noorderzon" gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Als je kijkt naar het doel van het Handelsregister (bevorderen rechtszekerheid) dan lijkt het mij logisch dat je er naar streeft dat alle informatie klopt. Dus stel, een klant is je nog een aardig bedrag geld schuldig, dan wil je dat je kan achterhalen waar je deze persoon kan bereiken (o.a. adres). Het handelsregister is in mijn ogen erg nuttig en noodzakelijk.

 

Als iedereen zich inschrijft met een virtual office dan zijn een hoop mensen niet te traceren, waarmee de kans op bedrog ook groter wordt. Krijg dan nog maar eens iemand te pakken.. Dus logisch dat dit niet mag.

 

Dat het toch gebeurt is een tweede. Het begint met het door de KvK-medewerker goed lezen van een huurcontract, wat als bewijs moet worden aangeleverd. Sommigen doen dat kennelijk niet goed. Zien inderdaad de kop 'huurcontract bedrijfsruimte' staan en een adres en accepteren dit. Staat daar Huurcontract Virtual Office dan kun je inderdaad verwachten dat ze het contract wel wat beter gaan lezen.

Initiatiefnemer www.isur5.nl, een marktplaats voor workshops en seminars voor serieuze ondernemers en eigenaar van Froma Marketing (www.edwinfroma.nl).

Link naar reactie
  • 0

Als je kijkt naar het doel van het Handelsregister (bevorderen rechtszekerheid) dan lijkt het mij logisch dat je er naar streeft dat alle informatie klopt. Dus stel, een klant is je nog een aardig bedrag geld schuldig, dan wil je dat je kan achterhalen waar je deze persoon kan bereiken (o.a. adres). Het handelsregister is in mijn ogen erg nuttig en noodzakelijk.

 

Als iedereen zich inschrijft met een virtual office dan zijn een hoop mensen niet te traceren, waarmee de kans op bedrog ook groter wordt. Krijg dan nog maar eens iemand te pakken.. Dus logisch dat dit niet mag.

 

Dat het toch gebeurt is een tweede. Het begint met het door de KvK-medewerker goed lezen van een huurcontract, wat als bewijs moet worden aangeleverd. Sommigen doen dat kennelijk niet goed. Zien inderdaad de kop 'huurcontract bedrijfsruimte' staan en een adres en accepteren dit. Staat daar Huurcontract Virtual Office dan kun je inderdaad verwachten dat ze het contract wel wat beter gaan lezen.

 

heel kort gedacht.:

Als ik de boel wil besodemieteren dan huur ik een junk voor een adres of gebruik een echt spookadres.

Juist in die gevallen creer je een schein-zekerheid. Een leverancier van business adressen is JUIST gespitst op juiste 'huurders' en zal JUIST bedrijven eerder laten uitschrijven dus direct of sneller zichtbaar in het handelsregister

 

Om mensen te traceren is er JUIST bij de wetgeving besloten prive adressen uit de GBA te halen en bedrijfsadressen door de ondernemer te laten aanleveren als "niet authentieke gegevens"

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Of -nog simpeler- bij de belastingdienst

maar dit wordt voer voor een andere thread.

is een bestaand thread :-)

 

In het kader van service en klantvriendelijkgheid nog even de links naar die threads:

 

Eén ondernemersloket voor ondernemers, KVK verdwijnt. een goed plan?

 

en - van wat minder recente datum:

 

Kamers van Koophandel naar belastingdienst (2005)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.