IKEA start platform voor ondernemers.

Aanbevolen berichten

Wat moeten we hier nu weer van denken ?

 

http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/13067711/__Ikea_helpt_startende_ondernemers__.html

 

Naar mijn mening kan dit platform weinig tot niets toevoegen aan de reeds beschikbare informatie die te vinden is op internet.

 

Link naar het platform: http://www.ikstart100.nl/

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Tuurlijk is het marketing. Mooi onderwerp om zelf eens over te schrijven trouwens.

 

Hoe promoot je kantoormeubilair? Je doelgroep is de starter die hoofdzakelijk thuiswerkt, maar niet meteen begint met de aanschaf van meubilair. Verder zijn de meeste starters man, en die kijken minder in de gids dan vrouwen.

 

Zit die man dus te wachten op de IKEA-gids?

Nee, niet meteen, maar je weet als leverancier ook niet precies wanneer wel. Als de eerste €5k binnen is? Na een half jaar?

 

Beste oplossing in mijn ogen is dus iets te bieden wat je doelgroep nodig heeft, zonder meteen de link met kantoormeubilair te hoeven leggen. Ergo: Begin een community voor starters, je bindt de starter aan je, je komt onder de aandacht, en hoopt dat ie aan je denkt als hij meubilair nodig heeft.

 

Waarom denk je dat je op ikstart een komplete werkplek kan winnen?

 

Vanuit marketingoogpunt helemaal geen slecht idee.

Over de uitvoering kun je twisten

Link naar reactie

Je kunt je aanmelden via twitter.

Dan krijg je onderstaande melding waar bij mij persoonlijk alle haren van overeind gaan staan:

 

 

This application will be able to:

 

[*]Read Tweets from your timeline.

[*]See who you follow, and follow new people.

[*]Update your profile.

[*]Post Tweets for you.

 

Ze zeggen ondernemers te willen helpen (=marketinggelul). Dan ga je dit soort dingen toch niet doen of ben ik nou gek. Beetje twitteren uit mijn naam, profiel aanpassen en mensen volgen.

 

 

Link naar reactie

Dit is geen platform, dit is een nieuwsbrief :)

Precies.

 

Ikea wil studentenkamers en hotels bouwen, dit project past ook weer prima in de strategie van aandacht krijgen. Je huurt een paar bekende ondernemers in, je laat een fancy website klussen, en klaar :). Ben benieuwd of het ook echt meerwaarde oplevert...

 

Het (enige) positieve wat we hier uit kunnen halen is dat ondernemerschap blijkbaar zo hip is, dat bedrijven er 'iets' mee willen omdat ze er goede sier mee kunnen maken :).

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Communities starten met een duidelijk commerciële bijbedoeling werkt hier in NL niet. Dat hebben we wel eerder gezien bij een aantal banken. Dit is inderdaad geen community, maar een nieuwsbrief maar ik zie het niet zo snel werken. De meerwaarde ontbreekt omdat veel tips ook wel op andere plekken zijn te halen.

 

Wellicht start IKEA binnenkort ook wel met bedrijfsverzamelgebouwen waar je compleet ingerichte kantoren kunt huren. Dit in lijn met de hotels en studentenflats die ze willen gaan bouwen. Aan de ene kant logische stappen die ze nemen, aan de andere kant denk je dat ze bij hun core business zouden moeten houden. Tijd zal het leren hoe dit uitpakt.

 

Ik heb mij trouwens niet ingeschreven voor de nieuwsbrief van Ikstart...

Initiatiefnemer www.isur5.nl, een marktplaats voor workshops en seminars voor serieuze ondernemers en eigenaar van Froma Marketing (www.edwinfroma.nl).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.