• 0

Hulp gezocht: trekken van publiek naar winkel

Geachte HL-ers,

 

Ik zal me eerst even voorstellen omdat ik nieuw ben op dit forum.

 

Ik ben Ralph. Van huisuit ben ik ICT-er. Een jaar of 5 geleden zijn mijn vriendin en ik een webwinkel in sieraden begonnen.

Door het succes van de webwinkel en de beschikbaarheid van een winkelpand zijn we afgelopen april ook een fysieke winkel gestart. In deze winkel hebben we het assortiment uitgebreid met dameskleding in het lagere segment (tot 70 euro)

De winkel is gevestigd in het centrum van Vught.

 

De eerste maanden was het redelijk druk in de winkel echter nu begint het bezoekers aantal aanzienlijk terug te lopen.

 

Mijn allereerste vraag is.

Hoe krijgen we de loop weer in de winkel?

Momenteel wordt er een folder bezorgt in Vught.

 

Mijn tweede vraag is:

Hebben jullie ideeen voor ludieke (marketing) acties die we kunnen ondernemen om mensen naar de winkel te krijgen.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
De eerste maanden was het redelijk druk in de winkel echter nu begint het bezoekers aantal aanzienlijk terug te lopen.

 

vaak levert de opening van een nieuwe winkel veel nieuwsgierige bezoekers op. Maar misschien sluit jouw aanbod niet aan op hun verwachtingen. Wat is de hoofdzaak bij jullie. sieraden of kleding?

 

Is de webwinkel alleen gericht op sieraden of laat je daar ook jouw kledinglijn zien?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De website is voornamelijk gericht op de sieraden.

De kleding is deels ook wel zichtbaar op de website, echter dit is niet het belangrijkste doel op de website.

 

Wat we voornamelijk als reactie van klanten krijgen is dat ze niet weten / wisten dat wij er zitten.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Wat we voornamelijk als reactie van klanten krijgen is dat ze niet weten / wisten dat wij er zitten.

 

Toch meer tamtam maken dan ;)

 

Bezoekers van de webwinkel zullen waarschijnlijk uit het hele land komen en daar heb je voor je winkel weer weinig aan. Of via de webwinkel ook de kleding verkopen.

 

Zit je in de loop? zorg dan voor een spraakmakende etalage. Combineer advertenties in de lokale sufferd met een stukje free publicity.

 

Een mooie folder of flyer zelf bezorgen op andere dagen dan dat de grote stapel folders binnen komt. Combineer het met kortingsbonnen of andere actie (2 halen 1 betalen - gratis accessoires of sieraden bij x aankoop - modeshow voor een low budget enz.)

Link naar reactie
  • 0

Zoals Henk al aangaf is het normaal dat het in de eerste weken na opening drukker is dan normaal omdat men toch nieuwsgierig is wat jouw winkel te bieden heeft.

 

Hoe was de verkoop in die periode immers bezoekers zijn nog geen kopers ?

 

Vielen de verkoopcijfers in verhouding met het aantal bezoekers van de winkel tegen dan zit er ergens een fout in de profilering/positionering van de winkel. Met andere woorden men verwachtte iets nav de uitstraling van de winkel maar het aanbod kon daar niet aan voldoen.

Een gouden regel is de uitstraling van de winkel duurder te laten lijken dan het prijssegment waarin je zit tenzij je echt aan de onderkant van de markt wilt gaan zitten dan is het juist zaak dat ook duidelijk in de uitstraling van de winkel weer te geven.

 

Was de verkoop wel in verhouding met het aantal bezoekers en is het nu stil gevallen dan kan het zijn dat het huidige aanbod niet aansluit op de wensen van de klant.

 

Hebben jullie klantendata ?

 

Naast bovenstaande zijn er nog tal van factoren die van belang kunnen zijn zoals bv de concurrentie etc. vooral in het lagere segment zijn de winkelketens flink bezig met marketing.

 

Hebben jullie een bepaalde doelgroep voor ogen ?

 

 

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0
Hoe was de verkoop in die periode immers bezoekers zijn nog geen kopers ?

 

De verkopen in de eerste periode waren redelijk.

De conversie was ongeveer 30 %.

 

Wij hebben niet echt klantdata.

 

Naast bovenstaande zijn er nog tal van factoren die van belang kunnen zijn zoals bv de concurrentie etc. vooral in het lagere segment zijn de winkelketens flink bezig met marketing.

 

De concurentie zit in het midden en hoog segment. Met name de bekende merken. Dit is ook juist de reden waarom wij hebben ingezet in het prijssegment onder het bestaande aanbod. Kwalitatief goede kleding voor betaalbare prijs.

 

De doelgroep die wij voor ogen hebben is 25 - 40, maar ook de boven de 40 sluit aan bij onze kleding.

Link naar reactie
  • 0

Waarom zijn jullie de combinatie sieraden en kleding aangegaan ipv je geheel toe te leggen op mode accessoires zoals tassen etc. ?

 

Zie net op de site dat jullie al een compleet assortiment voeren in mode accessoires maar blijft wel de vraag waarom de combinatie met kleding en vooral jullie huidige assortiment wat op internet te bekijken is ?

 

Net ook even naar het pand gekeken maar in jullie geval zal ik zeker een paar vlaggen aan de gevel hangen zodat men kan zien dat jullie daar zitten. Nu zie je het alleen als je recht voor de winkel staat.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0
Waarom zijn jullie de combinatie sieraden en kleding aangegaan ipv je geheel toe te leggen op mode accessoires zoals tassen etc. ?

 

 

Zie net op de site dat jullie al een compleet assortiment voeren in mode accessoires maar blijft wel de vraag waarom de combinatie met kleding en vooral jullie huidige assortiment wat op internet te bekijken is ?

 

De reden dat wij hebben gekozen om er ook kleding bij te gaan verkopen is gebaseerd op de het vermoeden dat de winkel alleen met mode-accessoires in een dorp als Vught niet levensvatbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Met iets van 25 K inwoners is het in principe mogelijk om alleen accessoires te verkopen mits er dan wel een compleet en onderscheidend assortiment wordt aangeboden.

 

Persoonlijk vind ik het kleding assortiment niet in lijn met de aangeboden sieraden. De doelgroep die regelmatig sieraden koopt houden ook vaak van " flitsende en opvallende" kleding.

 

Je zal de doelgroep beter moeten definiëren en daar op inspelen.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Door het succes van de webwinkel ...

Zie je ook een wijziging in het succes van je webwinkel of blijft die gewoon lopen als voorheen?

 

Op je homepage zou ik in één oogopslag willen zien dat je ook een fysieke winkel hebt. Dat zou bezoekers van je site die uit de regio komen naar je winkel kunnen trekken (product in "levende lijve" zien, geen verzendkosten) of ze kunnen overhalen om via de website te bestellen (meer vertrouwen). Zo mis ik ook bij je verzendopties de mogelijkheid van "afhalen".

Link naar reactie
  • 0

ik kan via Google niet gelijk ontdekken hoe de winkelsituatie is, zit je wel in de loop? zo op het oog zit je om de hoek maar verderop in jouw straat enkel woningen..

zeker sieraden en mode zijn afhakelijk van impulsaankopen van passanten, moeten ze wel langslopen!

 

joint promotions wil in jouw geval nog wel eens helpen, kortingbonnen via kappers of schoonheidsspecialisten, er worden op sport- en tuincentra nogal eens ladiesnights georganiseerd, etc,etc.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.