• 0

Business model achter domain parking

Door een andere thread ben ik terecht gekomen bij de Sedo escrow service.

En die bieden ook Domain Parking aan.

Dat is gratis en levert je zelfs iets aan geld op (maar het is onduidelijk wat je mag verwachten)

en als je domain parking doet bij Sedo

dan zijn ze bereid bij een verkoop van dat domain slechts 10% ipv de normale 15% fee te rekenen.

 

Dan kan het niet anders betekenen dan dat Sedo geld verdient met de domainparking van jouw domains.

Maar het business model is me onduidelijk. Waar verdienen ze er hoe geld aan ?

 

Anders gezegd:

als je bedrijf 100 slapende domainnames hebt,

- is het dan handig om ze bij Sedo te parkeren

- of kun je beter zelf landing pages maken met Google AdWords erop ?

- of ?

Kortom: Zijn er HL'ers die ervaring hebben met Domain Parking ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Door een andere thread ben ik terecht gekomen bij de Sedo escrow service.

En die bieden ook Domain Parking aan.

Dat is gratis en levert je zelfs iets aan geld op (maar het is onduidelijk wat je mag verwachten)

en als je domain parking doet bij Sedo

dan zijn ze bereid bij een verkoop van dat domain slechts 10% ipv de normale 15% fee te rekenen.

 

Dan kan het niet anders betekenen dan dat Sedo geld verdient met de domainparking van jouw domains.

Maar het business model is me onduidelijk. Waar verdienen ze er hoe geld aan ?

Lijkt me evident; liever hebben ze dat jij de domeinnaam via hen verkoopt dan zonder hen als tussenpersoon. En ze houden een (groot) gedeelte van de advertentie-inkomsten, al zijn die vaak nihil.

 

Een domeinnaam parkeren kost hun letterlijk helemaal niets, dus waarom niet? Al wordt er 1 domeinnaam voor een habbekrats, zeg 100 euro, verkocht, dan hebben ze toch weer 10 euro er bij voor iets wat bij hun een volautomatisch proces is. Laat staan als er inderdaad een domeinnaam voor een leuke prijs als 5000 of nog veel meer weggaat.

Anders gezegd:

als je bedrijf 100 slapende domainnames hebt,

- is het dan handig om ze bij Sedo te parkeren

- of kun je beter zelf landing pages maken met Google AdWords erop ?

- of ?

Kortom: Zijn er HL'ers die ervaring hebben met Domain Parking ?

Ik heb er een paar honderd staan bij ze, maar heb er vrijwel niets aan verdiend. Heb 2 domeinen via het systeem verkocht maar nog nooit advertentie-inkomsten gezien.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn mensen die portfolio's hebben van 100k namen (frank schilling, kevin ham bijv) Zelfs met centen verdien je dan nog geld.

 

Een beetje (generieke) naam levert toch dagelijks verkeer op, of die site nu ontwikkeld is of niet. Als er relevante advereteties op staan gaan die bezoekers daar op verder klikken en verdien je wat (centen * 100000 domeinen per dag.)

 

Dat kan ook op veel kleinere schaal. Er zijn mensen die echt leven van parking pages. 1000 domeinen * 20 clickers a 1 cent per domein = 200 euro. Heb je een goed leven zeker in amerika waar de belastingen wat schappelijker zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf bij SEDO maar verwacht er niet veel van. De geparkeerde sites ranken niet in Google dus je krijgt hooguit wat type-ins. Als die dan ook nog klikken heb je een cent verdient. Ze hebben vaak een lage klikrate.

 

Ze houden inderdaad een deel in op de kliks, net als google.

 

Al met al koste het mij een paar uur om alles online te zetten en heb er ik misschien een paar euro aan verdient.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Er is een tijd geweest dat domain highjacking als erg onethisch werd beschouwd, but the times, they are, a-changing....

 

Domeinen opkopen of highjacken zijn dan ook twee hele verschillende dingen. Bij domein highjacking registreert men een domein waarvan men al weet dat het eigenlijk inbreuk maakt op een merk- of bedrijfsnaam van een ander om er persoonlijk geld mee te verdienen. Domeinen opkopen c.q. het in domeinen investeren is vrijwel nooit als onethisch gezien toch?

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Ik zit zelf bij SEDO maar verwacht er niet veel van. De geparkeerde sites ranken niet in Google dus je krijgt hooguit wat type-ins. Als die dan ook nog klikken heb je een cent verdient. Ze hebben vaak een lage klikrate.

 

Ze houden inderdaad een deel in op de kliks, net als google.

 

Al met al koste het mij een paar uur om alles online te zetten en heb er ik misschien een paar euro aan verdient.

 

Dat is precies waarom parkeren bij Sedo zinniger kan zijn dan zelf allerlei landingpages gaan maken voor domeinen die een laag 'spontaan-intik-gehalte' hebben. Een bedrijf als sedo automatiseert de content die ze op geparkeerde domeinen zetten, en hebben feitelijk geen meerwerk aan het opnemen van een extra domein (of 100).

 

Voor domeinen die nauwelijks spontaan traffic produceren loont het zich niet om zelf landingpages te gaan verzinnen (ben je een uur bezig voor $5 per jaar), parkeren bij sedo kan dan wel aantrekkelijk zijn gezien het geen investering kost. Uiteraard incasseren zij een deel van de opbrengst, maar al het meerdere is 'gratis geld' vergeleken met in bezit houden en er helemaal niets op hosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.