• 0

Zakelijk Investeren

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag over zakelijk investeren. Ik ben eigenaar van een eenmanszaak en die loopt goed. Alleen nu ben ik begonnen met handelen in valuta en maak hier ook winsten mee.

 

Als ik bijvoorbeeld 1000 euro investeer in de valuta handel, kan ik dit dan tijdelijk van mijn winsten aftrekken tot ik liquideer? Dus

zowel van mijn btw alswel van mijn inkomsten belasting?

 

En hoe zit het als ik een apart bedrijfje(BV) hiervoor opzet. Kan ik dan geld lenen van mijn eenmanszaak aan mijn BV. Ik wil dan met mijn BV geen winst maken maar alleen kapitaal laten groeien.

 

Ik heb vernomen dat het nu mogelijk is om een BV te starten zonder vastgesteld kapitaal. Zijn er nog steeds salariseisen van kracht?

 

Ik hoor graag van jullie,

Amro

Kader Niveau | Van Ondernemer Tot Miljonair

 

http://www.kaderniveau.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Amro

 

Voor een eenmanszaak is beleggen geen fiscaal doel en dus zullen je activiteiten niet behoren tot de winst uit onderneming, maar óf in box 3 vallen óf (indien je meer dan normaal vermogensbeheer pleegt) in box 1, maar dan als resultaat uit overige werkzaamheden.

 

Je kunt er beslist een BV voor oprichten, maar als de BV rendement maakt op haar vermogen, dan wordt gewoon VPB betaald. Salariseisen DGA zijn nog steeds van kracht. BV oprichten kan (buiten de notariskosten) door 1 cent te storten.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Als ik bijvoorbeeld 1000 euro investeer in de valuta handel, kan ik dit dan tijdelijk van mijn winsten aftrekken tot ik liquideer? Dus zowel van mijn btw alswel van mijn inkomsten belasting?

 

Dit kan niet, de fiscus zal dit zien als beleggen (zoals Joost omschrijft) en niet zien als een investering in je bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Als ik bijvoorbeeld 1000 euro investeer in de valuta handel, kan ik dit dan tijdelijk van mijn winsten aftrekken tot ik liquideer? Dus zowel van mijn btw alswel van mijn inkomsten belasting?

 

Dit kan niet, de fiscus zal dit zien als beleggen (zoals Joost omschrijft) en niet zien als een investering in je bedrijf.

 

Is belasting techinsch zelfs goedkoper (als je geen verlies maakt) en, btw op valutahandel? raar

Link naar reactie
  • 0

Stel dat het een ondernemingsactiviteit is, dan is die 1000 niet aftrekbaar: het zijn geen kosten, maar je hebt er iets voor gekocht dat in de plaats van de euro's op je balans verschijnt. Waardedalingen zijn onder omstandigheden wel aftrekbaar, waardestijgingen zijn in beginsel pas belast zodra je deze daadwerkelijk realiseert.

 

Hoe wil je het kapitaal van een BV laten groeien zonder winst?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.