• 0

Eenmanszaak uren criteria en meewerkende familie

Ik zit met de volgende vraag. Afgelopen jaar een webshop opgezet en fulltime aan gewerkt. Het loopt erg goed maar een salaris eruit halen is een stuk moeilijker. Daarom heb ik er nu zelf een fultime baan bij. De uren haal ik wel met in het weekend en savonds werken. Maar ik denk toch dat de belastingsdienst daar anders over denkt. Naast mij werken er nog twee familieleden mee. Nu is de vraag hoe zit het met het uren criterium. Hoe verwerk ik de onbetaalde uren van mijn twee meewerkende familie leden. Op papier is het een eenmanszaak.

 

Wie weet hoe ik dit moet oplossen ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

waarom denk je dat de belastingdienst anders denkt over de door jou gewerkte uren? jij mag gewoon helemaal zelf bepalen wanneer je de uren maakt. Pas als je 5 jaar of langer onderneemt stelt de belastingdienst voor de zelfstandigenaftrek de aanvullende eis dat de verhouding tussen loondiensturen en zelfstandige uren minimaal 50/50 moet zijn

 

De uren van meewerkende familieleden kun je niet meerekenen in jou urencriterium. Alleen als jij een partner hebt die ook fiscaal partner is dan kun je voor die partner apart de uren bijhouden en eventueel opgeven voor de meewerkaftrek.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou wel zorgen dat je je uren gedetailleerd bijhoudt. Naast een fulltime baan ook nog aan het urencriterium voldoen, kan voor de fiscus aanleiding zijn om daar toch nog even naar te kijken. Dan zou het vervelend zijn als er wat gebreken in zitten.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik er dan iets te zwaar aan til. Blijkt uit jullie reacties. Maar zal toch maar eens een planning gaan maken met alle uren per dag :-\ Vind het zo irritant dat uren schrijven >;(

 

Ik ging overigens twijfelen omdat de ik dit al eens eerder heb gehoord en het nog al eens een voorkomt dat men afgekeurd wordt. Lijkt het...

 

Tnx voor de tips

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.