• 0

Kan ik hosting opzeggen na maand volgens de wet Van Dam?

Beste mensen,

 

Ik ben het niet eens met de automatische verlenging voor een jaar bij Yourhosting.nl

Nu blijkt dat ik daar weer een jaar aan vast zit. Ik wil daar mijn sites weghalen omdat ze veel te duur zijn.

 

Bovendien houd ik er niet van dat je zonder aankondiging daar weer een jaar aan vast zit. Mijn andere host (web-oke.nl) geeft altijd een email om je te waarschuwen dat die termijn eindig is.

 

Mijn vraag is of de wet Van Dam hier van toepassing kan zijn over opzeggen. Ik begrijp dat je een automatische opzegging na een jaar per maand mag opzeggen. Yourhosting wil dat alleen per jaar doen.

 

Ik heb de discussie op de site van Kassa.nl gevolgd, (http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/opzeggen-hosting-contract/ )

maar daar zijn ze het onderling ook niet over eens. Op consuwijzer.nl wordt wel expliciet domeinnamen genoemd, maar geldt dat dus ook voor het hosten van je website?

 

 

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent akkoord gegaan met de algemene voorwaarden van yourhosting.nl. Zij kunnen jouw bedrijf aan houden. Bij mij weten geldt hier ook geen uitzondering omdat je diensten hebt afgenomen voor je bedrijf. Je kunt je dus niet beroepen op de wet van dam.

 

Volgende keer op tijd opzeggen. Slechts een kwestie van een notitie in je agenda maken of vooraf overeenkomen dat je een dienst afneemt voor een bepaalde tijd.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Volgende keer op tijd opzeggen. Slechts een kwestie van een notitie in je agenda maken.

 

Nee, gewoon NU opzeggen per eerstvolgende opzegdatum ;).

Uiteraard wel zo verstandig om het schriftelijk en aangetekend te doen, dan kan daar later geen verwarring meer over ontstaan.

dat dus ;)

 

Een overeenkomst die per e-mail (digitaal) is aangegaan kan uiteraard ook per e-mail worden ontbonden. Het hoeft dus niet altijd per aangetekende brief maar het is wel aan te raden.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik ben wel overigens als consument het contract aangegaan, ook al ben ik zakelijk op het internet bezig. In die zin, ik heb geen kvk nummer of een webshop. Maakt dat nog wat uit?

 

Voor je vraag maakt het niks uit, als consument ben je dus beter beschermd. Maar dat maakt wel uit dat je een consumenten vraag op een ondernemers forum stelt.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik ben wel overigens als consument het contract aangegaan, ook al ben ik zakelijk op het internet bezig. In die zin, ik heb geen kvk nummer of een webshop. Maakt dat nog wat uit?

 

Als je als consument het contract bent aangegaan is de wet van dam van toepassing en heb je dus het recht je contract met een opzegtermijn van een maand te beeindigen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik ben wel overigens als consument het contract aangegaan, ook al ben ik zakelijk op het internet bezig. In die zin, ik heb geen kvk nummer of een webshop. Maakt dat nog wat uit?

Hierover valt wat mij betreft te discussiëren. Ben je als consument een contract aangegaan voor je zakelijke activiteiten? Een consument is formeel een persoon die consumeert, dat wil zeggen goederen of diensten koopt zonder de intentie te hebben deze te verkopen of te verwerken voor de verkoop. In dat geval ben je dus geen consument en kun je geen beroep doen op de wet van Dam.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik ben wel overigens als consument het contract aangegaan, ook al ben ik zakelijk op het internet bezig. In die zin, ik heb geen kvk nummer of een webshop. Maakt dat nog wat uit?

Hierover valt wat mij betreft te discussiëren. Ben je als consument een contract aangegaan voor je zakelijke activiteiten? Een consument is formeel een persoon die consumeert, dat wil zeggen goederen of diensten koopt zonder de intentie te hebben deze te verkopen of te verwerken voor de verkoop. In dat geval ben je dus geen consument en kun je geen beroep doen op de wet van Dam.

 

Er is (ook) genoeg rechtspraak: aanbieding inclusief BTW = consument

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Ik ben wel overigens als consument het contract aangegaan, ook al ben ik zakelijk op het internet bezig. In die zin, ik heb geen kvk nummer of een webshop. Maakt dat nog wat uit?

Hierover valt wat mij betreft te discussiëren. Ben je als consument een contract aangegaan voor je zakelijke activiteiten? Een consument is formeel een persoon die consumeert, dat wil zeggen goederen of diensten koopt zonder de intentie te hebben deze te verkopen of te verwerken voor de verkoop. In dat geval ben je dus geen consument en kun je geen beroep doen op de wet van Dam.

 

Er is (ook) genoeg rechtspraak: aanbieding inclusief BTW = consument

Mij is alleen bekend dat bedrijven die zich richten op consumenten hun handel inclusief btw moeten aanbieden. Dit staat wat mij betreft los van de vraag of TS juridisch gezien een consument is wanneer hij diensten afneemt voor zijn zakelijke activiteiten. Mierenneuken is oké ;)

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Precies... ik zeg maar... 'ze' bieden hiermee duidelijk aan consumenten aan en uit niets anders blijkt nu dan ook dat de overeenkomst zakelijk is aangegaan of dat TS redelijkerwijs had kunnen weten dat de aanbieding(en) van die club in de kern zakelijk zijn. TS zal niet de enige particulier zijn die een website heeft... Wat dat betreft "i rest my case" ;D

 

Daar buiten dan, is het de discussie waard? Of nog strikter? Als deze vraag inderdaad een prive vraag is.... rennen voor de mod's! Prive vragen mogen hier niet :-))

 

Good morning!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Update: Probleem is opgelost.

 

Ik had Yourhosting 9 dagen geleden hierover een email gestuurd, maar geen antwoord gekregen. 2 volgende e-mails met het verzoek om bevestiging zowel naar de helpdesk als de supportteam werden ook niet beantwoord.

 

Toen dacht ik: zitten ze niet op facebook? Jawel, ik een vraag gesteld of ik een antwoord kon krijgen over mijn mail. Binnen 5 minuten (!) werd ik gebeld en kreeg alles wat ik wilde. Reden waarom ze nog niet hadden gereageerd: druk, druk druk.

 

Ze zullen het geld dat ze reeds van mijn rekening hadden gehaald terugstorten. Ik moet zeggen, ik vind facebook steeds leuker worden :)

 

Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.