• 0

Enthousiast over eigen innovatief idee, maar geen idee waar te beginnen...

Beste lezers,

 

Om te beginnen zal ik mezelf kort voorstellen: Michiel van Spaandonk, 21 jaar, vierdejaars student Sportmanagement aan het Hanze Instituut voor Sportstudies in Groningen. Ik volg op het moment de specialistatie ‘Sports, business and innovation’. Bij deze specialisatie is de bedoeling dat je zelf een innovatief sportproduct op sportdienst op de markt brengt (of i.i.g. zo ver mogelijk komt).

 

Ik heb al een aantal topics gelezen waar mensen feedback vragen op hun idee, terwijl ze er te weinig over prijsgeven om er zininge dingen over te zeggen. Ik zal proberen duidelijk genoeg te zijn over mijn idee, zonder te ver in de details te treden.

 

[[EDIT: Ik heb het idee toch maar even ertussenuit geknipt op aanraden van naasten, Ik zal vanavond dit verhaal aanpassen en reageren op de comments die ik heb gekregen en die ik erg op prijs stel]]

 

Alle tips, tops, op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom, dus vertel me alsjeblieft wat je ervan vindt!

 

Met vriendelijke groet,

Michiel van Spaandonk

 

PS. Als je denkt: wat een goed idee, dat moet hij niet zo (gedetailleerd) openbaar plaatsen.. Laat het me dan aub weten!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

@Peter: Web & Mobile Devices is een specialisatie op een opleiding. De coördinator daarvan heb ik dus gemaild. Daar heb ik echter nog steeds geen antwoord van en ik denk eigenlijk dat mijn opdracht te complex is voor studenten.

@Hugo: Bedankt. Ik heb het topic doorgelezen en er staan inderdaad interessante antwoorden tussen voor mij.

 

Bedankt voor je tips Irina! De workshop was interessant, maar het was eigenlijk meer een presentatie waarin hij (juridisch adviseur) de verschillende mogelijkheden uitlegde (met leuke voorbeelden) om een product/dienst te beschermen. Voor mij interessant omdat ik hier nog heel weinig vanaf wist. (Als ik FAQ van dat stuk op het forum had gelezen - stuk van Nico - had ik wel ongeveer alles al geweten.)

 

Voor mij leerzaam aan de 'workshop':

- Als ik een gesprek aan ga met een partij dien ik niet alleen een NDA te laten tekenen, maar ook een geen concurrentiebeding om te voorkomen dat de partij waarmee ik heb gesproken er zelf mee aan de slag gaat. Het is mij echter nog niet duidelijk of een geen concurrentiebeding soms ook bij een NDA in zit.. Wel iets om goed te weten voor ik gesprekken aan ga.

- Als een partij bereid is om het platform te bouwen, dan moet ik duidelijk documenteren dat IK de auteursrechten wil. Aangezien het de bedoeling is om het platform eerst in Groningen te 'draaien' om daarna licenties te verkopen aan andere partijen voor andere steden (of zelf ook mogelijk te maken in andere steden).

 

Komende woensdag heb ik zo'n gesprek: met een partij die mij gaat vertellen hoeveel tijd/geld er nodig om het platform te bouwen. Ik ben echt superbenieuwd, want als het tegenvalt kan de stekker er wellicht uit..

 

Op basis van de antwoorden die ik woensdag verkrijg, ga ik een gesprek plannen met NOVU. (Daarvoor moet je eerst een online testje invullen en die kan ik na woensdag een stuk vollediger invullen)

 

Ook heb ik de (voorlopige?) naam bedacht voor het platform. De domeinnaam is nog vrij. N.a.v. het gesprek woensdag en het gesprek met de NOVU ga ik het domein (waarschijnlijk) registeren.

Link naar reactie
  • 0

 

- Als ik een gesprek aan ga met een partij dien ik niet alleen een NDA te laten tekenen, maar ook een geen concurrentiebeding om te voorkomen dat de partij waarmee ik heb gesproken er zelf mee aan de slag gaat. Het is mij echter nog niet duidelijk of een geen concurrentiebeding soms ook bij een NDA in zit.. Wel iets om goed te weten voor ik gesprekken aan ga.

- Als een partij bereid is om het platform te bouwen, dan moet ik duidelijk documenteren dat IK de auteursrechten wil. Aangezien het de bedoeling is om het platform eerst in Groningen te 'draaien' om daarna licenties te verkopen aan andere partijen voor andere steden (of zelf ook mogelijk te maken in andere steden).

 

Komende woensdag heb ik zo'n gesprek: met een partij die mij gaat vertellen hoeveel tijd/geld er nodig om het platform te bouwen. Ik ben echt superbenieuwd, want als het tegenvalt kan de stekker er wellicht uit..

 

Op basis van de antwoorden die ik woensdag verkrijg, ga ik een gesprek plannen met NOVU. (Daarvoor moet je eerst een online testje invullen en die kan ik na woensdag een stuk vollediger invullen)

 

Ook heb ik de (voorlopige?) naam bedacht voor het platform. De domeinnaam is nog vrij. N.a.v. het gesprek woensdag en het gesprek met de NOVU ga ik het domein (waarschijnlijk) registeren.

 

Klinkt goed! Dat heb ik ook begrepen: NDA+ geen concurrentiebeding. Hoe precies zoiets uit moet zien moet ik zelf nog uitzoeken. Of ben jij dat al ergens tegengekomen?

NOVU laat je idd een hele vragenlijstenbatterij invullen op novuster.nl

Op zich wel handig om over na te denken, voor jezelf ook een toetsingsmoment om vast te stellen hoe ver je bent.

 

Ik hoop dat je gesprekken succesvol zullen verlopen en dat je verder komt! :)

 

Vriendelijke groet,

Irina

Scented fantasy made into reality

Link naar reactie
  • 1

Ook heb ik de (voorlopige?) naam bedacht voor het platform. De domeinnaam is nog vrij. N.a.v. het gesprek woensdag en het gesprek met de NOVU ga ik het domein (waarschijnlijk) registeren.

 

Ik zou tot het allerlaatste moment wachten met registratie van een domeinnaam. Domeinregistratie is ontzettend duur, bijna net zo duur als een paar pilsjes of een flinke pizza van Domino's. Dergelijke grote investeringen zou ik echt mee wachten tot je volledige zekerheid hebt over de toekomst van je onderneming.

Link naar reactie
  • 0

Als ik een domeinnaam registreer voor mijn plan, moet ik een hosting hebben met voldoende dataverkeer. Dat komt neer op zo'n € 30,- per jaar. Dat is inderdaad peanuts, maar als blijkt dat na woensdag de (domein)naam al niet meer interessant voor mij is, vind ik dat toch zonde. Wacht ik liever woensdag af.

 

Verder nog minder sarcastische tips? :P

Link naar reactie
  • 0

Domeinnamen zijn gewoon te registreren zonder dat je daarbij hosting af moet nemen. Gewoon even een beetje op het forum rondstruinen en je komt voldoende namen tegen waar het mogelijk is te registreren zonder hosting.

 

In mijn bericht zat bewust enig sarcasme, je zult namelijk niet de eerste zijn die een naam bedenken, deze vervolgens nog niet vastlegt om er na 6 maanden achter te komen dat iemand 4 maanden ervoor op hetzelfde idee is gekomen.

 

Link naar reactie
  • 0

Hmmm zo is je tip wel nuttig inderdaad. Ik dacht dat je met het registreren van je domeinnaam direct rekening moest houden met de hosting en de hoeveelheid dataverkeerd. Ik ga op zoek naar een voordelige manier om het domein te registreren zonder daarbij later in de knoei te komen met de hosting. Dankjewel

Link naar reactie
  • 0

@Irina: Inderdaad, en op (de meeste) van die vragen hoop ik na woensdag antwoord te hebben. Ik weet nog niet precies hoe het werkt met NDA + geen concurrentiebeding. Dat moet ik nog even uitzoeken voor woensdag.

 

@Peter: Als hij zegt dat het technisch niet mogelijk is om mijn idee te realiseren of als hij ervan overtuigd is dat het geen realistisch idee is (als het zichzelf onmogelijk terug kan verdienen bijv.) dan kan de stekker er waarschijnlijk uit.. Dan ga ik uit van zijn expertise en die heeft hij zeker.

 

-> Of ik moet het inzetten als een maatschappelijk project en dat de politiek 'moet' investeren. Dat is nog een plan B. Of crowdfunding. Plan C. Best veel mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Michiel, paar opmerkingen:

 

. De waarde van een bedrijf zit nooit in het idee, maar altijd en vrijwel uitsluitend in de uitvoering.

 

. Als je een bedrijf wil beginnen dat succesvol moet worden, moet je je concentreren op de marketing-kant. Je kunt wel degelijk marktonderzoek doen zonder je idee prijs te geven . Bovendien heeft het idee – zie boven – nauwelijks waarde. Het gaat om de uitvoering.

 

. Naast globaal marktonderzoek moet je de uitvoering van je idee testen. Dat kan door allerlei varianten aan je doelgroep aan te bieden. De variant die de meeste potentie heeft is nooit degene die je bij het begin op het oog had.

 

. Professionele investeerders zijn alleen geïnteresseerd in bedrijven die al omzet maken of worden geleid door CEO’s die ervaring hebben met het opzetten van een bedrijf en daarmee succesvol werden. Je enige kans op geld is in dit stadium familie of vrienden. Als je een platform wilt laten bouwen, is financiering niet altijd nodig. In dit stadium is het wellicht een optie om de “bouwers” te laten meedelen in de toekomstige winst van het bedrijf.

 

. Besteed niet te veel tijd aan coördinatoren, onderwijsmensen, juristen, ambtenaren en politici. Dat kunnen allemaal prima mensen zijn, maar als je je tot die groep beperkt, ga je het bos in. Besteed zo veel mogelijk tijd aan praten met ondernemers.

 

. De vraag of een idee “zichzelf terugverdient” is niet afhankelijk van de uitvoering van het idee of zelfs van het platform in technische zin, maar van het verdienmodel. Bij een succesvol bedrijf is dus niet alleen een idee geïmplementeerd, maar ook een verdienmodel.

 

. Het mooie van verdienmodellen is dat ze te ontwikkelen zijn door feedback vanuit de markt.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Michiel, paar opmerkingen:

 

. De waarde van een bedrijf zit nooit in het idee, maar altijd en vrijwel uitsluitend in de uitvoering.

 

. Als je een bedrijf wil beginnen dat succesvol moet worden, moet je je concentreren op de marketing-kant. Je kunt wel degelijk marktonderzoek doen zonder je idee prijs te geven . Bovendien heeft het idee – zie boven – nauwelijks waarde. Het gaat om de uitvoering.

 

. Naast globaal marktonderzoek moet je de uitvoering van je idee testen. Dat kan door allerlei varianten aan je doelgroep aan te bieden. De variant die de meeste potentie heeft is nooit degene die je bij het begin op het oog had.

 

. Professionele investeerders zijn alleen geïnteresseerd in bedrijven die al omzet maken of worden geleid door CEO’s die ervaring hebben met het opzetten van een bedrijf en daarmee succesvol werden. Je enige kans op geld is in dit stadium familie of vrienden. Als je een platform wilt laten bouwen, is financiering niet altijd nodig. In dit stadium is het wellicht een optie om de “bouwers” te laten meedelen in de toekomstige winst van het bedrijf.

 

. Besteed niet te veel tijd aan coördinatoren, onderwijsmensen, juristen, ambtenaren en politici. Dat kunnen allemaal prima mensen zijn, maar als je je tot die groep beperkt, ga je het bos in. Besteed zo veel mogelijk tijd aan praten met ondernemers.

 

. De vraag of een idee “zichzelf terugverdient” is niet afhankelijk van de uitvoering van het idee of zelfs van het platform in technische zin, maar van het verdienmodel. Bij een succesvol bedrijf is dus niet alleen een idee geïmplementeerd, maar ook een verdienmodel.

 

. Het mooie van verdienmodellen is dat ze te ontwikkelen zijn door feedback vanuit de markt.

 

 

Prachtige post, dank je wel voor het delen! Dit komt precies overeen met mijn ervaring in de afgelopen jaar met het traject rondom mijn eigen idee. Marketing, geld, rendement, ervaring.

 

Er zijn meerdere wegen naar Rome, uiteraraard. Maar als jonge onervaren creatieve ondernemer kom je toch snel in de knel met veel van de bovenstaande begrippen.

Marketing kun je uitbesteden maar dat kost geld, veel geld. Of je kunt zelf een marketing studie doen. Ook niet goedkoop noch snel.

Geld kun je verdienen door naast je bedrijf een baan te nemen en sparen sparen sparen. Kost tijd. Tante Agaat principe & crowdfunding zijn zo'n beetje de enige mogelijkheden om het minimale bij elkaar te rapen om bijv. een fatsoenlijk prototype te bouwen. Kost ook tijd.

Je kunt ook een ander bedrijfje beginnen of een franchise waarbij redement veel eenvoudiger aan te tonen is. Puur voor de ervaring en om eigen vermogen op te krikken.

 

Investeerders, informal of anderzijds, rennen gillend weg bij onervaren jonge ondernemers zonder eigen vermogen. Vooral in Nederland.

 

En soms is het een kwestie van puur geluk of being at the right place & time. Of van bijzondere genialiteit en een echt fantastisch geweldig en vooral erg nieuw idee. Zoals facebook bijv.

 

Slechts mijn ervaring van de afgelopen tijd en hetgeen wat ik los heb kunnen 'peuteren' door gesprekken met andere ondernemers.

Ik vind het zelf soms een beetje ontmoedigend, maar het is wel goed om je ook te realiseren en mentaal voor te bereiden op mogelijke obstakels. En gewoon door te zetten. De aanhouder wint!

 

Succes!

Irina

Scented fantasy made into reality

Link naar reactie
  • 0

Henny en Irina, hartelijk dank voor jullie reacties.

 

@Henny: Mijn idee/project is tamelijk causaal: in grote lijnen heb ik al bedacht hoe ik het 'precies' wil. Volgens mij zijn er bij mijn idee weinig echte varianten te bedenken. Wel kan ik me goed voorstellen dat de ene extra 'feature' het beter zou gaan doen dan de ander.

 

De uitvoering is geld waard, niet het idee.. Maar ik kan mijn idee pas uitvoeren wanneer ik het geld heb om het te laten bouwen. In mijn geval zal ik investeerders dus toch moeten overtuigen op basis van het idee denk ik.. Maar ik hoop inderdaad dat de bouwers akkoord gaan met een systeem waarbij ze meedelen in de toekomstige winst. Het verdienmodel is heel basic: advertentieruimte op de website & app: van grote nationale (sport)merken en van lokale partijen (als je daar in de buurt sport). Veel andere mogelijkheden zijn er denk ik ook niet, behalve het aanbieden van een betaalde app of een betaalde registratie.. Maar dat heb ik liever niet (of misschien pas na een x aantal downloads/registraties).

 

@Irina: Je punten zijn inderdaad een klein beetje ontmoedigend, maar wel realistisch (volgens mij) dus dank daarvoor. Ik ben erg benieuwd naar het gesprek van woensdag, voornamelijk omdat hij een expert is op dit gebied en daarom een onderbouwde mening kan geven waarom het idee wel/niet veel potentie heeft. (Weet jij al hoe het zit met een geen concurrentiebeding?)

 

 

Ik heb de domeinnaam vastgelegd :), dus wat dat betreft is het begin er.

Link naar reactie
  • 0

@Irina: Je punten zijn inderdaad een klein beetje ontmoedigend, maar wel realistisch (volgens mij) dus dank daarvoor. Ik ben erg benieuwd naar het gesprek van woensdag, voornamelijk omdat hij een expert is op dit gebied en daarom een onderbouwde mening kan geven waarom het idee wel/niet veel potentie heeft. (Weet jij al hoe het zit met een geen concurrentiebeding?)

 

Ik heb de domeinnaam vastgelegd :), dus wat dat betreft is het begin er.

 

Toppie! :) Laat je niet gauw ontmoedigen, zoals ik al schreef valt er veel uit te zoeken en te proberen dat niet veel geld hoeft te kosten. Voor het NDA + geen concurrentiebeding is mij gezegd met een bedrijfsjurist contact op te nemen. Die zijn voor mij, nu, nog te duur en nog niet nodig.

 

Ik blijf ook gewoon zoeken op het net en via via kom ik misschien toch ergens. Bottomline, zoals ik het begrepen heb, komt het op neer dat je contract pas waarde heeft als je ook een jurist hebt die je kunt betalen om eventueel breuk van zo'n contract te onderzoeken. Soms valt daarmee te procederen, soms niet. Dat uitzoeken en zo'n jurist is niet goedkoop en valt ook niet onder een bedrijfsrechtsbijstand als je vantevoren je bewust bent/was van de risico's.

 

Je kunt ook een i-depot nemen + NDA (volgens mij zat er hier op het forum en anders KvK zo'n standaard voorbeeld), dat geeft je ietswat bescherming, vooral als je besluit te procederen later. Is ook qua kosten te overzien.

 

Je kunt het ook heel open spelen en pats boem zoveel publiciteit vangen met je brilliant idee dat het voor eventuele concurenten niet aantrekkelijk is om je na te apen. Guerilla marketing. Dan hoef je alleen de kosten voor een merk IE te betalen.

 

Vooral jonge hippe dingen die jonge mensen aanspreken kunnen werken op deze manier, net zoals crowdfunding etc. Maar dat hangt helemaal af van je doelgroep en marketing strategie.

 

Het enige wat ik je nog mee kan geven is wat ik heb geleerd het afgelopen jaar is: blijf bij je kracht en je passie! Doe geen dingen waar je geen verstand van hebt en waar je hart niet ligt. Volg ook je gevoel erbij, je 'gut feeling'. Als het niet goed voelt, om wat voor reden dan ook, ook al klinkt het totaal onlogisch, gewoon niet doen.

 

Je ideeen kan iemand misschien wel stelen, maar je passie niet. Uit die passie zullen ook vast nieuwe ideeen voortkomen. Zo werkt het met creatieve mensen vaak.

 

Hou ons op de hoogte en succes met je gesprek woensdag!

Irina

 

Scented fantasy made into reality

Link naar reactie
  • 0

@Henny: Mijn idee/project is tamelijk causaal: in grote lijnen heb ik al bedacht hoe ik het 'precies' wil. Volgens mij zijn er bij mijn idee weinig echte varianten te bedenken. Wel kan ik me goed voorstellen dat de ene extra 'feature' het beter zou gaan doen dan de ander.

 

Michiel, deze benadering is onzin en zul je zo snel mogelijk achter je moeten laten.

Pas als je je project gaat uitvoeren, zul je ervaren hoe je doelgroep(en) het wil(len) hebben. Wat ze wel of niet waarderen, waar ze meer van willen hebben, waarvoor ze willen betalen en hoeveel. Vooraf is daar helemaal niets over te zeggen.

 

De uitvoering is geld waard, niet het idee.. Maar ik kan mijn idee pas uitvoeren wanneer ik het geld heb om het te laten bouwen. In mijn geval zal ik investeerders dus toch moeten overtuigen op basis van het idee denk ik..

 

Geen enkele investeerder in de hele wereld investeert op basis van een idee. Je zult op zijn minst iets moeten laten zien en dan bedoel ik niet alleen een systeem, maar een systeem dat gebruikers heeft. Pas dan wordt het realistisch een investeerder te benaderen.

 

Maar ik hoop inderdaad dat de bouwers akkoord gaan met een systeem waarbij ze meedelen in de toekomstige winst. Het verdienmodel is heel basic: advertentieruimte op de website & app: van grote nationale (sport)merken en van lokale partijen (als je daar in de buurt sport). Veel andere mogelijkheden zijn er denk ik ook niet, behalve het aanbieden van een betaalde app of een betaalde registratie.. Maar dat heb ik liever niet (of misschien pas na een x aantal downloads/registraties).

 

Zoals gezegd, op dit moment kun je helemaal niets zeggen over het verdienmodel. Verdienmodellen ontstaan door trial and error, niet door ze te bedenken.

 

Je hebt realistisch gezien nu 2 opties.

 

1. Het idee uitwerken en er vervolgens mensen bij betrekken die een noodzakelijk aspect invullen, in de eerste plaats de software, in ruil voor deling in de winst.

 

2. Zelf leren programmeren.

 

Bij beide opties zul je je inkomsten voorlopig uit andere bronnen moeten betrekken. Daarom is optie 2 misschien nog wel de beste als je tegelijkertijd jezelf laat inhuren om websites te bouwen. Op die manier kun je betaald krijgen om de skills te ontwikkelen die je nodig hebt om je plan te verwezenlijken.

 

Opties 1 en 2 hebben in de praktijk bewezen een realistische route te zijn naar een succesvol bedrijf. Daar zijn honderden voorbeelden van.

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

@Iriina

Bedankt voor wederom een interessante reactie. "Je ideeen kan iemand misschien wel stelen, maar je passie niet. Uit die passie zullen ook vast nieuwe ideeen voortkomen." Mooi gezegd, volgens mij helemaal waar!

 

De marketingstrategie moet ik inderdaad nog uitwerken. Gelukkig heb ik zelf een stuk marketing gehad op mijn opleiding en doet mijn kompaan de opleiding Strategisch Marketing. Bedankt voor je voorbeelden, ik zal laten weten hoe ik het ga proberen t.z.t.

 

@Henny

Oke ik zal proberen open-minded de gesprekken aan te gaan: er staat nog niets vast. Is een app nou wel echt direct nodig? Ik vond het fijn om voor mezelf een beetje een duidelijk/concreet verhaal te maken, maar zal nu alles weer opengooien. Op basis van gesprekken (o.a. met mogelijke bouwers) zullen de beslissingen genomen worden.

 

Wat betreft je opties: ik ga dan voor optie 1. Ik hoop dat er een softwareontwikkelaar is die het wil bouwen in ruil voor een percentage van de winst (en dan mij het auteursrecht geeft). Vanmiddag het eerste gesprek; zin in!

 

@Peter

Ik had je reactie over het hoofd gezien. Meedenken over een mogelijk plan D: graag! Maar hopelijk komt het niet zo ver.

 

 

Ik zal jullie vanavond updaten over het gesprek met de softwareontwikkelaar vandaag.

 

+ een verzoekje: het lijkt me erg interessant om mijn idee te vertellen aan ondernemers (uit dezelfde branche?) om er feedback op te krijgen. Ik ben in het bezit van een week OV-kaart en ben zeker bereid om ver te reizen voor een gesprek. Wie staat hiervoor open?

Link naar reactie
  • 0

Bij deze de aangekondigde update:

 

Afgelopen woensdag heeft het gesprek plaats gevonden met de CEO van het bedrijf dat gespecialiseerd is in software ontwikkeling. Ik vond het een heel positief gesprek, bij deze de belangrijkste puntjes (die het USP van de dienst niet vertellen):

 

- Hij raadt aan om een web app te ontwikkelen en dus geen native app

- Hij zegt dat het niet moeilijk is om te bouwen

- Hij kan niet echt inschatten hoeveel potentie het heeft (ICT'er, geen Sport specialist).

- Hij noemde dat alleen advertentieruimte niet veel oplevert. Dan moet je al héééél veel traffic hebben. (Ik moet nodig uitzoeken hoeveel cent per impressie e.d.)

- Als software eenmaal staat is het heel gemakkelijk uit te breiden

- Als software eenmaal staat, dan staat het. Dan zijn er niet echt updates e.d. nodig (behalve als ik zelf iets wilt wijzigen)

 

Actiepunten:

- Verder met businessplan

- Gesprek PvdA voorbereiden: benodigd bedrag (om te laten bouwen bij de gesproken software ontwikkelaar valt me zo erg mee dat ik ga proberen het benodigde bedrag aan subsidie bij elkaar te verkrijgen)

- Gesprekken met andere softwarebouwers plannen (hoe denken zij erover? hoe veel tijd / geld / potentie?) WIE??

- Aangezien het bouwen niet héél lastig is, ga ik ook een gesprek plannen met studenten die opgeleid worden voor het bouwen van websites/apps (kunnen zij het? hoe veel tijd hebben ze nodig?)

- Gesprek NOVU plannen: in welke fase doe je dit? Ik denk als ik iets verder ben met het businessplan..

- Hopelijk in gesprek met andere ondernemers. (Wie staat hiervoor open??)

 

Tot zover. Goed weekend!

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

 

Om te beginnen zal ik mezelf kort voorstellen: Michiel van Spaandonk, 21 jaar, vierdejaars student Sportmanagement aan het Hanze Instituut voor Sportstudies in Groningen. Ik volg op het moment de specialistatie ‘Sports, business and innovation’. Bij deze specialisatie is de bedoeling dat je zelf een innovatief sportproduct op sportdienst op de markt brengt (of i.i.g. zo ver mogelijk komt).

 

Ik heb al een aantal topics gelezen waar mensen feedback vragen op hun idee, terwijl ze er te weinig over prijsgeven om er zininge dingen over te zeggen. Ik zal proberen duidelijk genoeg te zijn over mijn idee, zonder te ver in de details te treden.

 

[[EDIT: Ik heb het idee toch maar even ertussenuit geknipt op aanraden van naasten, Ik zal vanavond dit verhaal aanpassen en reageren op de comments die ik heb gekregen en die ik erg op prijs stel]]

 

Alle tips, tops, op- en aanmerkingen zijn meer dan welkom, dus vertel me alsjeblieft wat je ervan vindt!

 

Met vriendelijke groet,

Michiel van Spaandonk

 

PS. Als je denkt: wat een goed idee, dat moet hij niet zo (gedetailleerd) openbaar plaatsen.. Laat het me dan aub weten!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.