• 0

Viskwekerij opzetten in Marokko

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik weet wel iets van viskweek maar dan voornamelijk over de techniek omtrent de waterkwaliteit. Aangezien er hier wordt gesproken over kweek op zee weet ik niet of ik ergens mee kan helpen.

 

Welke informatie ben je naar opzoek?

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

 

Hi Basto ,

 

De info die ik nodig heb is eigenlijk A tot Z , aangezien ik hier geen enkel ervaring of verstand van heb , Hier in Marokko zijn ze terug houdend wat betreft info over deze sector terwijl het een opkomende sector is .

 

Zeekweek lijkt mij een interesant omdat je hier niet afhankelijk bent van onroerend goed / machines / energie wat vrij duur is in Marokko , daaraantegen is binnenkweek rendabel als het om jaarond teelt gaat .

 

bedankt voor je reactie .

Link naar reactie
  • 0

Voor zeekweek heb je ook wel het één en ander aan apparatuur nodig. Of wou je achter elke vis aan duiken om hem te vangen ;D

Voordeel van zeekweek is wel de lagere vaste lasten. Hoewel dit ook afhankelijk is van je visbezetting. Bij hoge visbezetting kan het zijn dat er te weinig natuurlijke doorstroming is waardoor je alsnog in de problemen kunt komen.

 

Met binnenkweek zijn doorgaans hogere visbezettingen te halen maar daartegenover staat een hoog stroom- en waterverbruik.

 

Dat men terughoudend is met informatie geven vind ik niet zo vreemd. Het succes van viskweek is voornamelijk afhankelijk van de kennis en kunde van de kweker.

Heb je al wel een idee over de soorten die je wil kweken?

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
  • 0

idd informatie is niet zo simpel als in Nederland ,

 

rode tonijn , zalm etc . Ik heb nog geen idee welke soort goed zou kunnen zijn voor een gezond bedrijf , ik heb verschillende kwekerijen bezocht in Marokko en het verschilt per regio.

 

binnenkweek lijkt me interessant alleen ben ik bang dat dit een te grote stap is voor me .

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook in Nederland ga je van viskwekers niet veel informatie krijgen, ook niet van de bedrijven die de kwekerijen bouwen.

 

zoals vermeld heb ik niet veel verstand/ervaring betreft zeekweek en hier kan ik je ook niet heel veel praktisch advies in geven. Mogelijk kan ik je wel een boek adviseren maar dat boek moet je echt zien als een bron voor basiskennis.

 

Bij binnenkweek is je initiële investering stukken groter maar de productie per m² is ook veel groter. In Nederland is dit ivm het gebrek aan ruimte van belang. Ik weet of dit argument nog steek houdt in Marokko.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.