Suggestie: Ruilen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

 

Alvorens de suggestie te doen; ik heb via google gezocht en middels de zoekfunctie van deze site en heb geen resultaten gekregen. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben; bij voorbaat mijn excuses!

 

Is het interresant om een topic te starten met "ruil je dienst"?

 

Bijvoorbeeld, ik ben nu in oprichting en zoek samenwerkingsovereenkomsten. Tegelijkertijd heb ik "alles" nodig voor mijn bedrijf. Van logo tot bureau tot gedrukt briefpapier tot server en alles daartussen. Indien we dergelijk topic zouden hebben zou ik daar een bericht kunnen plaatsten met wat ik specifiek nodig heb en wat ik kan bieden. Via dergelijk kunnen ondernemers elkaar op nog een manier helpen.

 

Wat vinden jullie?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Of je wederzijdse dienstverlening ‘ruilt’, of beide betaald uitvoert maakt weinig verschil.

 

[*]Wederzijds een dienst t.w.v. € 5.000 euro ruilen geeft een balans van € 0,-

[*]Wederzijds betaald een dienst uitvoeren t.w.v. € 5.000 euro geeft ook een balans van € 0,- (jij betaalt mij € 5.000 en jij krijgt van mij € 5.000 betaald)

 

Het klinkt erg nobel, dat ruilen, maar het maakt pas een positief verschil voor je als je t.w.v. een hoger bedrag diensten ontvangt dan je zelf uitvoert (impliceert dat de tegenpartij met de ruil ‘het schip ingaat’).

 

Het is niet verkeerd de portemonnee te trekken, als de geleverde diensten het maar waard zijn. Geld is zelf al bedoeld als ruilmiddel.

 

CNOOP Corporate Finance | M&A | Financiering | Due diligence | Bedrijfswaardering

Boec | Menselijk kapitaal

Link naar reactie

Bij mij is "ruilen" van diensten en producten min of meer vanzelf ontstaan bij een aantal klanten. We helpen elkaar, maken reclame voor elkaar, verwijzen door naar elkaar, etc. Voorwaarde is wel dat je een klik met elkaar hebt en dat je elkaar moet kunnen vertrouwen. Tussen de diensten over en weer kan namelijk best een aantal maand zitten voordat je iets "terugkrijgt".

Helaas doet de bakker nog niet aan ruildiensten, om brood te kunnen kopen moet ik dus een aantal klanten wel een factuurtje sturen.

Link naar reactie

Of je wederzijdse dienstverlening ‘ruilt’, of beide betaald uitvoert maakt weinig verschil.

 

[*]Wederzijds een dienst t.w.v. € 5.000 euro ruilen geeft een balans van € 0,-

[*]Wederzijds betaald een dienst uitvoeren t.w.v. € 5.000 euro geeft ook een balans van € 0,- (jij betaalt mij € 5.000 en jij krijgt van mij € 5.000 betaald)

 

Het klinkt erg nobel, dat ruilen, maar het maakt pas een positief verschil voor je als je t.w.v. een hoger bedrag diensten ontvangt dan je zelf uitvoert (impliceert dat de tegenpartij met de ruil ‘het schip ingaat’).

 

 

Je kan het uitdrukken in geld, maar je kan het ook uitdrukken in tijd, door bijvoorbeeld tijd om tijd te ruilen. Partij A levert 10 uur en krijgt ook 10 uur, terwijl partij B 10 uur krijgt en ook weer 10 uur levert.

 

Verschillende dienstverleners kennen verschillende tarieven, als je dan al nobel wil ruilen, dan is het het meest eerlijke om tijd voor tijd te ruilen, ongeacht de financiële waarde.

Link naar reactie

Het probleem met ruilen is dat er altijd één partij moet beginnen met leveren. Daarna is het maar de vraag of de andere partij de wederdienst nakomt. Om dat ruilen in goede banen te leiden is er al een tijdje een goede garantieregeling uitgevonden. Dat werkt als volgt: Ik doe iets voor jou, jij parkeert de waarde van mijn dienst als geld op mijn bankrekening. Zodra ik jou nodig heb, stort ik dat geld weer terug voor de waarde van jouw dienst ;D

 

Maar alle gekheid op een stokje: Barteren is niet zo eenvoudig als het lijkt. Ik moet maar net nodig hebben wat jij levert, in de kwaliteit die ik verlang. "Van ruilen komt huilen" blijkt maar al te vaak van toepassing. Vooral als de diensten niet helemaal vergelijkbaar zijn. Als jij voor jouw dienst jou €50,- per uur rekent en de andere partij vraagt €250,- per uur kan dat voor scheve gezichten zorgen (Ik moet 5x zo hard werken voor mijn wederdienst). Bij het barteren van diensten tegen producten heb je dat ook. Degene die producten levert, moet toch geld uitgeven voor zijn inkoop. Als je dan een marge van 30% maakt, heb je toch 70% voor de wederdienst 'betaald'.

 

Het kán werken, maar vaker werkt het net niet (maar da's mijn ervaring).

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.