• 0

VOF opstarten

Na 3 jaar lang praten, overleggen en nadenken heb ik samen met een neef van mij het besluit genomen om een plan eindelijk eens te gaan ontwikkelen.

 

Daarbij hebben we een tijdje terug besloten dat wij onze samenwerking in een VOF gieten, simpelweg omdat:

 

- Wij alleen nog maar investeren

- Wij geen personeel hebben en daarbij geen grote financiële risico's lopen

 

Nou vraag ik mij af:

 

- Wat zijn de jaarlijkse te verwachten kosten die hangen aan een VOF, ondanks het feit dat we geen winst maken?

- Moeten wij zaken verzekeren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
- Wat zijn de jaarlijkse te verwachten kosten die hangen aan een VOF, ondanks het feit dat we geen winst maken?

- Moeten wij zaken verzekeren?

 

- In ieder geval de jaarlijkse kvk kosten voor je inschrijving. Ergens rond de 80 a 90 euro, afhankelijk van waar ingeschreven. Voor de rest hebben we natuurlijk geen enkel idee welke kosten jij gaat maken, omdat je verder helemaal niets vertelt over wat je gaat doen, welke investeringen je gaat doen, ga je kantoor huren, neem je boekhouder in de arm, enz, enz.

- Ook daar kunnen we geen zinnig woord over zeggen, omdat we niet weten wat je gaat doen en wat je wilt. Een en ander is verzekerbaar zoals aov, wa, enz, maar is niet echt verplicht ofzo

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

misschien ten overvloede maar de samenwerking ook goed op papier zetten. Dat voorkomt wellicht dit soort topics

 

Niet om je te ontmoedigen maar zakelijk en privé met elkaar omgaan zijn 2 verschillende dingen. En jaloerse partners of echtscheiding trekken vaak nog een zwaardere wissel op een vof . (eigen ervaring in een ver verleden)

 

Link naar reactie
  • 0

Stel inderdaad in ieder geval een VOF overeenkomst op met daarin afspraken tussen jullie beiden over zaken als winstverdeling, inbreng, vertegenwoordigingsbevoegdheid, arbeidsongeschiktheid en opheffing van de vennootschap. Mochten er onverhoopt problemen ontstaan dan hebben jullie op deze manier iets concreets om op terug te vallen.

 

Werk daarnaast met algemene voorwaarden die zijn toegesneden op jullie specifieke bedrijfsvoering.

 

Succes ermee !

Jurist bij JuridischAdviesVoorBedrijven.nl: www.juridischadviesvoorbedrijven.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.