• 0

Digitale Agenda App voor Android

Omschrijving van je concept:

DigiCal is een digitale agenda applicatie, waarmee je je agenda kan synchroniseren met google calendar, outlook etc. Je hebt dus je agenda altijd bij de hand en je afspraken worden ook online opgeslagen in bijv google calendar or outlook.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

We hebben onlangs DigiCal gelanceerd op Google Play Store voor Android apparaten. We brengen ook voortdurend updates uit voor onze app om bugs op te lossen of nieuwe features toe te voegen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik heb gemerkt dat er op de Android market weinig kalender apps waren die overzichtelijk waren en ook nog eens gebruiksvriendelijk. Business calendar, aCalendar of Jorte domineren nu de kalendar app marktet, maar hebben nog steeds een vrij ouderwetse Android 2.0 look en feel.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

DigiCal volgt de nieuwe design guidelines van Android 4.0 Holo light theme, waardoor de user interface overzichtelijk en clean is. Verder werkt onze app ook veel intuitiever dan de huidige marktleiders. Overigens hebben wij ook paar vernieuwingen doorgevoerd o.a built-in location search, waardoor je makkelijk het adres van je locatie voor je afspraak makkelijk kan opzoeken.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop meer feedback te krijgen over het product zelf, DigiCal. Verder vraag ik mij af of mensen ook ervaringen willen uitwisselen met apps ontwikkelen en promoten.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de standaard agenda app, die bij mijn telefoon zit. Ik weet niet zeker of die van google of htc is. Maar het synchroniseert o.a. met google agenda, outlook, exchange en facebook. En via een widget op de desktop wordt ik goed op de hoogte gehouden. Ook op de tablet (Asus Transformer) gebruik ik de standaard app, die er bij zat. Werkt voortreffelijk.

 

Wat biedt jouw app meer dan wat ik al gebruik? Ik wil er wel eens een blik op werpen, maar ik vrees dat ik gewoon weer snel terug ga naar de standaard apps, omdat die voor mij uitstekend werken.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het geinstalleerd. Mijn eerste indruk is dat het er leuk uitziet. Vooral weekoverzicht erg handig. Dat mis ik in mijn standaard app of ik kan het niet vinden. Die kan alleen maand of dag.

 

Echter de banner aan de onderkant vind ik storend. Tevens zie ik 2 talen door elkaar. Namen van dagen en maanden e.d. zijn Nederlands, maar de menu's zijn Engels.

 

Ik ga er nog even mee spelen en dan laat ik het wel weten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de standaard agenda app, die bij mijn telefoon zit. Ik weet niet zeker of die van google of htc is. Maar het synchroniseert o.a. met google agenda, outlook, exchange en facebook. En via een widget op de desktop wordt ik goed op de hoogte gehouden. Ook op de tablet (Asus Transformer) gebruik ik de standaard app, die er bij zat. Werkt voortreffelijk.

 

Wat biedt jouw app meer dan wat ik al gebruik? Ik wil er wel eens een blik op werpen, maar ik vrees dat ik gewoon weer snel terug ga naar de standaard apps, omdat die voor mij uitstekend werken.

 

Dank je wel voor je feedback. Ik besef mij net pas dat we op de website nog niet duidelijk hebben gemaakt waarom DigiCal beter is dan de standaard meegeleverde kalender applicatie. Ik ga dit zeker oppaken.

 

DigiCal biedt de volgende mogelijkheden die niet in de standaard agenda app:

 

- 5 verschillende weergaven (dag, week, agenda, maand en lijst) in zowel portret als landschap modus

- pop-up event om snel door je afspraken te flippen zonder dat je elke afspraak opnieuw moet openen en afsluiten

- ingebouwde location search

- smart action bar *

- gestures support*

- Widget met speciale functionaliteiten*

- Event time zone support*

-aanpasbare week nummers & internationale weekeinden

- Search function*

 

Maar het komt ook gewoon op neer dat je met DigiCal makkelijjker en sneller afspraken kan maken, veranderen etc.

 

* sommigen stock kalender apps beschikken wel over deze functionaliteiten.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het geinstalleerd. Mijn eerste indruk is dat het er leuk uitziet. Vooral weekoverzicht erg handig. Dat mis ik in mijn standaard app of ik kan het niet vinden. Die kan alleen maand of dag.

 

Echter de banner aan de onderkant vind ik storend. Tevens zie ik 2 talen door elkaar. Namen van dagen en maanden e.d. zijn Nederlands, maar de menu's zijn Engels.

 

Ik ga er nog even mee spelen en dan laat ik het wel weten.

 

De banner aan de onderkant is er alleen bij de gratis versie van de app. Als je de betaalde versie download dan heb je geen last meer van de advertenties. Er komt ook in de nieuwe update meer opties(customization) beschikbaar voor de betaalde versie. We zijn er mee bezig om language support in te bouwen in onze app.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.