• 0

Woonhuis met bedrijfspand

Goiedemiddag allen,

Ik ben Renzo en ik heb een aantal vragen ivm eventuele aankoop huis met woonruimte.

De situatie is als volgt, wij huren met een paar goede vrienden een loods, hier word door ons hobby-matig aan onze eigen auto's gesleuteld. Er is ook een woonhuis bij welke inpandig is..

Als de eigenaar dit wil verkopen, heb ik de intense om dit in zijn geheel te willen kopen.

 

Waar moet ik als Particulier aan voldoen om dit te kunnen kopen?

Heb ik iets van een BV nodig om het überhaupt te kunnen kopen?

De bestemming van het pand is garage bedrijf, wellicht is dit nuttigge informatie

 

De huurders, de vriendengroep dus, zal er gewoon bij blijven.

Dus er komt dan inkomsten uit voort, het woonhuis zou ik dan zelf willen betrekken, de huidige eigenaar woont er ook en zxal dus niet zo een twee drie een probleem gaan geven bij de gemeente..

Nu speelt het kopen nog niet, maar mocht het zich binnen nu en 2 jaar voordoen, wil ik goed beslagen ten ijs komen bij de bank. Wij willen hier graag blijven namelijk en dit zou een mooie oplossing wezen.

 

Alvast bedankt voor enige vorm van informatie, alles is welkom!

 

Renzo

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt geen BV nodig om een huis met garage te kopen, dat mag je gewoon als particulier doen.

Als je een deel van het gebouw gaat verhuren, is dat een activiteit waarmee je ondernemer voor de btw wordt.

De verhuur van onroerend goed is echter vrijgesteld van btw, dus je hoeft niks af te dragen en kunt ook niks terugvragen. Het aanvragen van een btw-nummer heeft dan ook niet zoveel zin.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook opteren voor btw bij verhuur ;)

 

Maar dat kan alleen als de ruimte voor meer dan 90% voor met BTW belaste activiteiten wordt gebruikt. Dat is al snel niet aan de orde als er aan hobbyisten verhuurd wordt (hoewel hobbyisten heel wel BTW-ondernemer kunnen zijn).

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

M.i. wordt dit vraagstuk teveel in de fiscaliteit betrokken in dit stadium

 

TS schrijft: De bestemming van het pand is garage bedrijf, wellicht is dit nuttigge informatie

 

De huige bewoner van de woning verhuurt het bedrijfsgedeelte , dit maakt het echter niet vanzelfsprekend dat dit bij de overdracht van het pand zo nog mag worden voortgezet. Wellicht is de huidige eigenaar de voormalige garagehouder en dat de huidige situatie word gedoogd.

 

Daarnaast vraag ik me af hoe een bank tegen zoiets aankijkt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.