• 0

Distributie tuin verlichting

Ik heb al een tijd interesse om een zaak te starten. Mijn idee is in grote lijnen het volgende:

Tuinverlichting importeren uit China. Deze wil ik opslaan in een fullfilment center ( van shipwire). Winkels kunnen verlichting bij bestellen via mijn (shopify ) website.

 

Hoe overtuig ik winkels mijn verlichting aan te bieden?

Moet ik hiervoor fysiek naar de winkels gaan of kan ik dit via mail doen?

Heeft er iemand relevante websites of boeken die me hierover meer informatie kunnen geven?

Hoe kan ik de afname (per winkel) van mijn product inschatten?

Hoeveel procent moet ik afgeven aan de winkels?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja als ik dat allemaal moet uitleggen ben ik 2 weken bezig en ga ik het misschien zelf wel opzetten! ;D

 

edit: beetje flauw.

 

Zo te lezen wil je iets op gaan zetten in een branche waar je nauwelijks ervaring in hebt. Buiten het feit dat zomaar even importeren uit China niet zo simpel is komt er ook nog eens veel meer bij kijken.

bijvoorbeeld aansprakelijkheid voor de producten zoals in dit topic

 

Heb je al een ondernemingsplan of zit het alleen nog maar in je hoofd? Anders kan Hans je wel van een aardig opzetje voorzien.

 

(kan even niet zo snel zijn geweldige tips hiervoor vinden :-[)

Link naar reactie
  • 0

Wellicht zijn er andere die het verkoop verhaal willen uitleggen. Maar ja dat blijft natuurlijk de "grap" van het zaken doen. Hoe krijg ik het verkocht?

 

Wil wel verder even op je fullfilment reageren? Want hoe gaan ze dit precies voor je doen cq opslaan? Is dit in Nederland of ergens anders in de EU? of gaan ze het "dropshippen" direct vanuit China per zending of van binnen de EU? In geval van per zending zorg dan dat de zaken rondom de douane formliteiten goed geregeld zijn!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn kennis over ondernemen is beperkt tot enkele boeken. Ik zou graag in bijberoep een product verkopen, en pas later naar voltijds overschakelen. Mijn kennis over dit product is inderdaad niet overdreven groot. Ik sta daarom altijd open voor andere product ideeën (nog geen ondernemingsplan). Qua aansprakelijkheid zullen er zeker producten zijn die minder risicovol zijn om te verkopen.

 

Mijn plan was om eerst mijn product eerst in webshops aan te bieden. Hiermee bereik ik veel klanten en kan via mijn fullfilment eenvoudig een backorder systeem aanbieden. Zo hoeven de winkels zich geen zorgen te maken over producten die niet verkocht raken.

 

Sorry, Ik bedoelde trouwens /shipwire in plaats van shipware.

 

Het mooie is dat men shopify aan shopwire kan" koppelen". Besteld er iemand iets op mijn website dan wordt dit automatisch naar de klant verzonden. Shipwire zit voornamelijk in Engeland, de Verenigde Staten en binnenkort ook Duitsland.

 

Bedank voor het snelle antwoord ( Logic4l & henkh)

Link naar reactie
  • 0

toch de gouden tip van Hans weer gevonden.

 

Om jezelf voor te bereiden (voor de trouwe lezers: 'komt-ie weer, mensen!'), neem je vijf A-4tjes.

 

Op het eerste A4-tje schrijf je 'Wie ben ik?', op de tweede 'Wat kan ik?', op de derde 'Wat wil ik bereiken?', op de vierde 'Hoe is dat te bereiken?' en op de laatste 'Wat is ervoor nodig om het te bereiken?'

 

Ga gedurende een aantal weken gedisciplineerd elke dag een uur ervoor zitten om deze vragen in willekeurige volgorde te onderzoeken en te beantwoorden. Je zult merken dat deze vragen de hele dag door je hoofd gaan spoken, maak meteen notities van die gedachten en vul die op de betreffende A4-tjes in. Na een tijd kun je de A4-tjes in bovenvermelde volgorde leggen en heb je de basis voor jouw persoonlijke ambities en je ondernemingsplan.

 

Begin hier eens mee, het dwingt je om in ieder geval eerst in grote lijnen je ideeën in je hoofd op papier te zetten.

 

@mods kan er voor deze tip geen permanente link gemaakt worden? ;)

Link naar reactie
  • 1
@mods kan er voor deze tip geen permanente link gemaakt worden?

 

Ja dat kan: ga naar de post waar de tip staat, en druk vervolgens op "bladwijzer toevoegen (Chrome/Firefox) of "Favoriet toevoegen (IE)". Dat is meestal een stervormig knopje rechts in de adresbalk. Vervolgens wordt je link permanent opgeslagen, in je bladwijzers of favorieten

 

Deze tip is ook bruikbaar voor andere posts en tips op Higherlevel die je graag wilt bewaren of snel wil terug vinden. Je kunt ze bijvoorbeeld in een speciaal "Higherlevel tips" bladwijzer- of favorietenmapje opslaan

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Niet negatief bedoeld maar toch het komt op mij over dat je een soort van product(groep) gevonden hebt, tegen een e-commerceoplossing bent aangelopen en daar een makkelijke logistieke oplossing bij gevonden hebt. Drie stukjes van een puzzel met enorm veel meer stukjes.

 

De vragen die mij te binnen schieten:

 

[*]Mag je je product hier verkopen?

[*]Voldoet het aan de eisen?

[*]Heb je al een leverancier gevonden?

[*]Wat is er uniek aan je producten?

[*]Waarom via winkels verkopen of waarom niet zelf op de markt?

[*]Waarom met shopify en niet met een ander e-commerce systeem?

[*]Waarom überhaupt een e-commerce oplossing als winkels bij je gaan inkopen?

[*]Waarom wil je werken met een fulfillment oplossing?

[*]Weet je wat de kosten zijn van fulfillment?

[*]Heb je enige idee überhaupt hoe je kosten en je marges zijn?

[*]Wie is je doelgroep?

[*]Waarom ben jij degene die dit goed kan?

[*] etc. en zo kan ik nog 100 vragen verzinnen die met het ondernemersproces te maken hebben, maar de belangrijkste staan niet niet bij.

 

Probeer het eens om te draaien en begin aan de consumentenkant: Waar zit de consument op te wachten, Waarom zit hij er op te wachten, Welke oplossing heb je daarvoor, Hoe ga je die bij de consument krijgen en is die consument bereid de prijs te betalen die jij minimaal wil hebben.

 

Dat is een stuk lastiger dan het logistieke proces wat je nu voor elkaar denkt te hebben.

 

Maar je bent verder dan veel anderen. Nu even hard aan het werk met de rest

Link naar reactie
  • 0
@mods kan er voor deze tip geen permanente link gemaakt worden?

 

 

Ja dat kan: ga naar de post waar de tip staat, en druk vervolgens op "bladwijzer toevoegen (Chrome/Firefox) of "Favoriet toevoegen (IE)". Dat is meestal een stervormig knopje rechts in de adresbalk. Vervolgens wordt je link permanent opgeslagen, in je bladwijzers of favorieten

 

Deze tip is ook bruikbaar voor andere posts en tips op Higherlevel die je graag wilt bewaren of snel wil terug vinden. Je kunt ze bijvoorbeeld in een speciaal "Higherlevel tips" bladwijzer- of favorietenmapje opslaan

 

soms zijn oplossingen te simpel om er zelf op te komen. :-[

 

@Sandyman: de vragen van Frans zijn een mooi begin om die 5 a4tjes mee vol te krijgen. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.