• 0

Het gebruiken van bedrijfsgegevens

Beste Higherlevel bezoekers,

 

Ik zit al een tijdje met de vraag of het mogelijk is om bedrijfsgegevens (contactgegevens) te gebruiken op mijn website zonder hiervan melding te maken bij de desbetreffende bedrijven.

Het gaat om de volgende gegevens: naam bedrijf, telefoonnummer, e-mail adres en het vestigingsadres.

 

Ik wil een bedrijvengids samenstellen waarin ik de bedrijfsgegevens vermeld van de bedrijven.

Zou ik deze gegevens kunnen gebruiken zonder dat er juridische stappen tegen mij worden ondernomen?

 

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel vroeger schreef ik als kind alle kentekens op :P was wel leuk maar leverde niks op ;D

 

wat voor verdienmodel heb je voor ogen?

 

Heb eigenlijk geen idee of dit soort gegevens beschermd zijn. De gouden gids heeft me altijd wel gebeld voor advertenties maar mij nooit om toestemming gevraagd voor gratis plaatsing van mijn bedrijfsgegevens. :-\

 

Heb er zelf geen moeite mee als ze mijn gegevens ergens plaatsen zolang ze maar niet gaan bellen voor het betalen hiervoor. ;D

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad ik gebruik tegenwoordig nog maar een gids gewoon uit luiigheid. Even nadenken wat je zoekt, omschrijven en gelijk alle info voorhanden. Een enkele keer de telefoongids voor als ik een particulier nummer moet hebben. Gouden Gids zelden of nooit en de papieren versie doneren we graag aan de zwemclub als deze binnenkomt.

 

Ben toch wel nieuwsgierig hoe jij denkt je te onderscheiden van de inmiddels vele collega gidsen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Het is de bedoeling om een bedrijvengids doormiddel van google maps te intergreren op onze website. We willen graag wel met logo's en email adressen werken maar hoe kunnen we er achterkomen of dit juridisch mogelijk is zonder goedkeuring van het bedrijf? Bij wie kunnen we hier meer informatie over vinden? (websites of instanties).

 

We zien jullie reactie graag tegemoet?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Deze week is bij ons de telefoongids/goudengids weer bezorgd in de wijk, dat wordt weer sjouwen voor de sportclub ;D

 

Echt? Als ik zoek naar een bedrijf, en eerst 3 pagina's met vage bedrijvengidsen tegenkom trek ik juist de conclusie dat ze het niet goed aanpakken.

 

Ja of je krijgt allemaal weer van die zoekpagina's, wordt ik ook niet vrolijk van :-\

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.