• 0

Persoonlijke bedrijfspresentatie houden.

Ik heb tot nu toe mijn opdrachten vooral uit adwords en uit mijn bestaande netwerk gekregen. Maar ik wil wat meer persoonlijke acquisitie bij nieuwe contacten. Dus ik wil een commerciële telefoniste een afspraak laten maken, dat ik dan een bedrijfspresentatie kan houden en kan vertellen wat wij potentieel voor de klant kunnen betekenen.

Ik heb tot nu toe heel erg vraag-gestuurd gewerkt, mensen die mij via adwords vinden of die mij vanuit mijn netwerk benaderen hebben een probleem, waar ik de oplossing voor kan bieden. Maar ik heb dus nooit koud vanuit mijn initiatief mijn bedrijf gepresenteerd. Nu ben ik alvast begonnen om een soort van beknopte papieren bedrijfspresentatie te maken. Om in elk geval iets in handen te hebben.

Mijn idee is dat zo’n gesprek uit twee componenten bestaat, een deel is dat je op de klant zijn reacties, vragen en andere dingen die ter tafel komen reageert. Op dat punt denk ik dat ik er wel uit kom. Ik luister goed, en kan daar inhoudelijk op reageren. Maar ik denk dat het ook goed is, om een beetje substantie te geven aan de presentatie door een verhaaltje. Een monoloog als basis om geen gevoel te krijgen van ”wat zitten we hier eigenlijk te doen” en geen pijnlijke stiltes te krijgen.

 

Dat laatste heb ik zelf absoluut geen ervaring mee. Waar zou ik hiervoor kennis kunnen opdoen, dus specifiek het eenrichtingsdeel van een bedrijfspresentatie. Het gelikte verhaaltje om het zo maar eens te noemen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vanuit mijn werk als jobcoach heb ik veel te maken met (persoonlijke) acquisitie, een onderdeel wat ik persoonlijk erg leuk vind om te doen. Ook ik bel vaak koud op om het hele concept aan te bieden. Belangrijk is om net zoals je bij de huidige klanten al doet geïnteresseerd zijn in wat de ander doet en daarop inspelen.

 

Een té gelikt praatje werkt vaak averechts, vanuit de gesprekken die ik voer en die in mijn ogen vaak een beetje hakkelig zijn gegaan, komen vaak de beste banen voor mijn clënten).

Een informatiemap is altijd belangrijk, dan hebben ze als je er eenmaal bent nog een goed overzicht van wat je allemaal te bieden hebt.

 

Verder moet je duidelijk hebben wat je usp's zijn (lijkt me logisch). Volgens mij moet je daar wel uitkomen, gezien je nu ook al aan je huidige klanten een verkooppraatje houdt. Eigenlijk scheelt het niet eens zoveel van wat je nu al doet, als mensen bij je aankloppen moet je ook kunnen vertellen wat jij te bieden hebt.

 

Een paar weken geleden heb ik een hele verfrissende acquisitie training gehad, niet zo eentje dat je na de cursus weer naast je neerlegt, maar waar je juist iets mee gaat doen.

Mocht je info hierover willen, dan hoor ik het wel (weet niet of ik dat zo online mag zetten hier).

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, mocht je nog wat tips nodig hebben of je presentatie willen checken let me know!

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.