• 0

franchisen

Zo daar ben ik weer .

Door mijn vorige topic over management , ben ik door jullie aan het denken gezet .

Velen van julie kwamen met de redenatie dat ik dan voor mezelf moest beginnen .

Noob als ik ben in het opzetten van een bedrijf heb ik wat speurwerk verricht op het internet .

Na een week heb ik het dan gevonden . Een ideale oplossing zo lijkt mij .

Nu graag nog de mening van de mensen die het beter weten .

 

http://www.jouweigenbedrijf.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wanneer je serieus aan de slag wilt in de financiële dienstverlening dan zou ik niet voor deze werkwijze kiezen. Het is uiteraard prettig dat je gedurende de eerste 6 maanden een "basissalaris" krijgt maar daarna zul je met het beperkte assortiment van Spaarbeleg zelf je inkomen moeten genereren. Het louter werken met het assortiment van 1 verzekeraar is al helamaal niet slim in deze sector. Je moet er daarnaast rekening mee houden dat het adviesgehalte zeer laag zal zijn en dat de nadruk zal liggen op het verkopen van polissen cq beleggingsproducten. Tijdens de produkt- en commerciële trainingen wordt je goed geleerd hoe je zo snel mogelijk een "JA" kunt krijgen van de prospects. Je wordt getraind om alle bezwaren die een prospect heeft te weerleggen met standaard vage antwoorden. Wanneer je een commercieel talent bent, zul je redelijk snel succes kunnen hebben. De vraag is alleen hoelang dit succes duurt! Vind je omzet belangrijker dan een eerlijk en goed advies dan kun je uiteraard "Spaarbelegger" worden. Ik heb in ieder geval geen hoge pet op van deze organisatie.

 

Je zult je in ieder geval moeten verdiepen in de huidige marktomstandigheden want die bepalen voor een groot gedeelte of het haalbaar is. De financiële markt staat de laaste tijd behoorlijk onder druk. Sparen via een levensverzekering (behoudens wanneer er ook daadwerkelijk iets verzekerd moet worden) beleggingsplannen en dergelijke is volledige onzin! En toch worden er nog steeds spaarpolissen verkocht door organisaties die uit zijn op de hoge provisies die hier tegenover staan. Een veelgebruikte truc is nog steeds dat men een lopende levensverzekering afkoopt en vervolgens de klant een nieuwe laten afsluiten. Dit levert altijd financieel nadeel op voor de cliënt, alleen vergeet men dit vaak te vertellen. De verzekeraars zien gelukkig wel de omzet in dit segment flink dalen omdat veel adviseurs dit slechte advies dan ook niet meer geven. Ook bij Aegon en Spaarbeleg loopt deze omzet behoorlijk terug.

Ook in het hypotheeksegment wordt er veel jacht gemaakt op de provisies waarbij de cliënt vaak de dupe wordt van de geweldige adviezen van de snelle jongens!

 

Medio 2005 zal de Wet Financiële Dienstverlening van kracht gaan worden. Hierdoor komen onder andere de adviesorganistaies gelukkig onder een strenger toezicht te staan. Ook op het gebied van de deskundigheid en zorgplicht worden dan strenge eisen gesteld. Louter een assurantie B diploma is dan niet meer afdoende om je vergunningen te kunnen krijgen. Voor veel kantoren zal dit de nodige impact gaan hebben. (en maar goed ook)

 

Voor Aegon/Spaarbeleg is de voorgestelde samenwerking erg zinvol. Het risico komt namelijk volledig bij jou te liggen. Wanneer polissen worden opgezegd binnen 5 tot 10 jaar dan mag jij netjes een deel van de provisie gaan terugbetalen. De hoogte van de fee is mij niet bekend maar laag zal die niet zijn, zeker wanneer je ook nog leads en een coole auto toebedeeld krijgt. Ik zou erg voorzichtig zijn met het aangaan van een franchise overeenkomst in deze tijd.

 

Heb je de zelftest op de site al gedaan? Ik was in ieder geval niet geschikt voor de "Spaarbelegger" ;D

 

Heb je nog vragen, stel ze gerust.

 

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Zo daar ben ik weer .

Door mijn vorige topic over management , ben ik door jullie aan het denken gezet .

Velen van julie kwamen met de redenatie dat ik dan voor mezelf moest beginnen .

Noob als ik ben in het opzetten van een bedrijf heb ik wat speurwerk verricht op het internet .

Na een week heb ik het dan gevonden . Een ideale oplossing zo lijkt mij .

Nu graag nog de mening van de mensen die het beter weten .

 

http://www.jouweigenbedrijf.nl

 

 

He Nytertje,

Ik kan de link tussen management en het leuren met spaarproducten echt niet leggen. Je bent zoekende zoveel is wel duidelijk. Je hebt het over "de ideale oplossing". Oplossing waarvoor ?

 

Ga nu eerst eens bij je zelf te rade wat je sterke en zwakke punten zijn. Wat vind je leuk, waar ben je goed in,waar wil je "helemaal voor gaan" en verdiep je in de branches waar je interesses liggen. Dat kan de financiële dienstverlening zijn maar onderbouw jouw keuze met rationele argumenten. Zet die op papier en praat met mensen uit jouw directe omgeving. Mijn persoonlijke ervaring als starter is dat ik erg veel negatieve reacties krijg (ik kom niet uit een ondernemersfamilie). Daarnaast ga ik mij ook nog in een branch begeven die totaal geen relatie heeft met mijn huidige werk. De feedback heeft mij echter wel geholpen om mijn doelstelling scherp te krijgen en voor alle verontstelde "zwakheden" oplossingen te zoeken..

 

Oja, zoek eens op usenet met de term "spaarbeleg". Ben je dan nog steeds zo enthousiast dan heb je in ieder geval de juiste instelling om dit soort producten te verkopen. ;)

 

gr, Niek

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.