• 0

Maatwerk - retourrecht ondeugdelijke producten

Hallo,

 

Ik heb een kleine webwinkel en voor het eerst sinds de oprichting een onenigheid met een klant.

 

De klant heeft meerdere kledingstukken besteld, die speciaal op maat in de klant gevraagde kleur zijn gemaakt.

Nu vindt hij ze niet mooi en heeft de helft van de factuur niet betaald.

 

Hij vindt dat wij hem erop hadden moeten wijzen dat deze kleurencombinatie niet goed was.

 

Bij verkoop op afstand heeft hij geen recht op retour als het maatwerk betreft.

Maar bij ondeugdelijke producten heeft hij dit recht natuurlijk wel.

 

Maar wat is nu ondeugdelijk?

De producten zijn goed afgewerkt, er is niets kapot. Alleen schijnt de kleur van de voering iets door, waardoor hij achteraf voor een andere kleur voering had willen kiezen.

Is dit nou een fout van mij, of zijn eigen verantwoordelijkheid?

Het gaat wel om zo'n 500,- euro wat ik nog van hem moet krijgen.

 

Wie kan mij hierin adviseren?

 

Bij voorbaat heel veel dank.

 

Damon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb zo de indruk dat ze door bluf de prijs proberen te halveren. Je kan suggereren het geval voor te leggen aan De Rijdende Rechter omdat het een interessant conflict is op het randje van wel-of-niet verplicht om te betalen en wanprestatie.

 

Ik vermoed dat de heren hun zaak allerminst openlijk besproken willen zien.

 

En als ze daar niet op ingaan, kan je gewoon doen wat gesuggereerd wordt. Is leuke televisie!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En voor de toekomst: wees erg voorzichtig met mensen die erg veel spoed hebben. Dat is niet jouw probleem, ze hadden gewoon eerder moeten bestellen. Mijn ervaring is dat de mensen die erg veel spoed hebben niet altijd te vertrouwen zijn en altijd problemen geven. Ik laat ze vooraf betalen, en als ze veel haast hebben en te vertrouwen zijn, dan kan een betaling erg snel tegenwoordig. Als ze erg veel haast hebben en de betaling komt niet dan vertrouw ik het niet meer en wordt er dus ook niet geleverd.

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank allemaal voor de reacties en tips.

 

Ik ben er natuurlijk nog mee bezig. Ik heb zijn aanbod om nog een beetje te betalen niet geaccepteerd. Dat ik binnen 3 dagen op dat aanbod moest reageren, is een van de redenen.

 

Ik heb hem een flinke mail gestuurd, waar hij natuurlijk nog niet op heeft gereageerd.

 

Weet iemand een goede deurwaarder?

Het incassotraject via een incassobureau die ook alleen maar brieven sturen, sla ik graag over.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.