• 0

Faillissementsaanvraag in de bus gehad van Rechter door MN services

Hoi!

 

Momenteel zit ik met een bonzend hart in mijn keel. Ik heb een brief gehad van MN services dat ze een faillissementsaanvraag hebben gedaan, ze wilden niets weten van een betalingsregeling want het staat al te lang open.

 

Ik heb nu mogelijkheden om het in in een half jaar aan te pakken, door 3K per maand op te hoesten , dan is het voldaan. De oorspronkelijke som is 13000 Euro maar het is nu 19000 Euro met alle incassokosten en dergelijke.

 

Ik ben heel bang, ik wil echt graag verder met het bedrijf en de klanten lopen nu weer binnen. Het is een auto bedrijf en we hebben het afgelopen jaar gewoon erg rustig gehad. Mensen bleven weg, en omzet konden we niet draaien.

 

Ik heb kan uit prive 3K per maand missen en stel ze dat voor, dan is het in iets meer dan 6 maanden afbetaald maar dat wil MN Services niet. Ze stappen liever naar de rechter en doen een faillissementsaanvraag. Ik ben welwillen en wil het heus betalen.

 

Ik ben erg bang dat het nu mis gaat, terwijl we net weer op stoom komen. Wat zal de rechter gaan besluiten? Ik vind het zo erg, ik ben al 7 jaar bezig en de crisis nekte mij, ik kom net weer op stoom en dan dit...

 

Kan een rechter dit weigeren als we aangeven het in 6 maanden afbetaald te hebben, wellicht 8 maanden maar niet langer?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het een achterstand of is het vooruitbetaling voor dit jaar waarover deze zaak gaat?

 

Ik heb een dienstverlenings contract (Internet diensten) wat ik wil stopzetten en nu krijg ik te horen dat het contract 'van rechtswege' nog 14 maanden doorbetaald moet worden en dat gaat pas in nadat we bij zijn met de betalingen (wat ik zeker weet dat dat niet kan).

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Er ligt een faillissementsverzoek uit naam van MN Services. Dat is op zich een lastige kwestie omdat het gaat om pensioen (dus aanspraken en betalingen van werknemers) en de af te dragen pensioenpremie gaat meestal naar meerdere fondsen (Ouderdomspensioenfonds, Vroegpensioenfonds, Invaliditeitspensioenfonds etc.).

 

Faillissement kan door de rechter uitgesproken worden. Als het faillissement wordt uitgesproken verkeer je in staat van faillissement. Om het zo ver te laten komen moet de rechter constateren dat je ook in staat van faillissement verkeert (het is dan ook niet zozeer een handeling van de rechter, maar meer een vaststelling van de feiten die door de rechter bevestigd wordt).

De faillissementswet geeft de voorwaarden waaraan voldaan moet worden om een lichaam in staat van faillissement te verklaren:

 

[*]er moeten twee schuldeisers zijn --> dit is het grote voordeel van MN Services, omdat zij waarschijnlijk voor meerdere fondsen incasseren voldoen ze al snel aan deze eis;

[*]De schuldenaar moet gestopt zijn met betalen.

 

En bij dat laatste zit hem de crux. Als jij niet gestopt bent met betalen voldoe je niet aan de eisen voor het faillissement en zal het dan ook niet uitgesproken worden. Dus maak vooral geld over, zorg dat er maandag een betaling bij MN Services bijgeschreven wordt. Het hoeft niet de volle € 3.000,00 te zijn, al begin je maar met € 500,00. Je bent dan niet gestopt met betalen en is er geen grond om het faillissement uit te spreken. Wacht dus niet op een akkoord van MN Services, dat komt er toch niet, maar begin gewoon met betalen.

 

Wat is het voordeel van MN Services bij een faillissement? Het UWV betaalt bij een faillissement een groot deel van de achterstallige pensioenpremie. Zo in een pensioenfonds bijna altijd zeker dat een groot deel van de vordering betaald wordt.

 

Enfin, vervelende situatie maar zeker niet hopeloos. Maar ga alsjeblieft hierover in beraad met een adviseur die je echt kan helpen in deze specifieke status en haal je kennis niet primair van een forum. Daar is het allemaal veel te ernstig voor. Wij zijn er alleen maar voor de eerst hulp ;)

 

Er zijn natuurlijk wel een hoop punten die echt dringend aandacht verdienen:

 

[*]Hoe is het mogelijk dat de vordering zo lang niet betaalt wordt;

[*]Hoe is je liquiditeitsbeheer, je laat door de betaling uit te stellen de kosten bijna met 50% toenemen;

[*]Hoe betaal je de lopende pensioenlasten;

[*]Is de vordering juist of zijn de nota's ambtshalve opgelegd (is de administratie op orde);

[*]Geld vanuit privé zakelijk investeren kan zinnig zijn, maar hoe realistisch is dat (m.a.w. kun je het nog terug verdienen?).

 

Allemaal vragen waar je eens diep over na moet denken, bij voorkeur samen met een adviseur die jou situatie kent of in ieder geval van wanten weet.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hartelijlk dank voor je reactie. ik was al van plan inderdaad om direkt wat te gaan storten. In dat geval kunnen ze al niet meer tot faillissement over gaan? Dat is een hele geruststelling.

 

Tsja, het geld investeren heeft alleen zin als je verwacht dat het terug komt, maar dat verwacht ik wel. We hebben een hoop extra ideeen in gang gezet en we gaan inlopen, hoe snel weet ik niet precies maar het zal goed moeten komen. Ik geloof in de nieuwe plannen die we aan het opbouwen zijn. Juist daarom kwam dit zo hard aan nu, je krijgt meteen weer een trap terug en bent bang dat het allemaal te laat komt.

 

Maar of het zin heeft er prive geld in te stoppen, dat is eerlijk gezegd ook niet zo aan de orde. het is een VOF en daarin ben je toch aansprakelijk. Dus als dit de boel zou nekken moet ik het toch betalen. Dan kan ik het nu beter betalen met de kans op het bloeien van het bedrijf, in tegenstelling tot dat het bedrijf nu kapot gaat en ik als nog voor de kosten prive moet opdraaien.

 

Ik ben echt van goede wil, en ik heb geloof in de firma. Hoe het zo ver gekomen is? We hebben wat tegenslagen gehad maar veel mensen hebben bij de politieke en economische onzekerheden gewoon erg lang gewacht met hun auto's weer te brengen voor onderhoud. We hebben inmiddels weer vrij grote projecten binnen gehaald dus quitte draaien we in elk geval maandelijks al wel weer. De hoop is gevestigd op de nieuwe plannen, maar dat heeft wat oogst tijd nodig.

 

Ik ben blij te horen dat ik met betalen het faillissement kan voorkomen.

 

Het beheer van de liquiditeit en de admnistratie hadden we netjes geregeld bij een buro, maar omdat we die rekeningen ook niet konden betalen zijn zij gestopt met de diensten. Dat is juist het vervelende, het moment dat je de hulp nard nodig hebt kan je ze juist niet betalen... :-(

We hebben weer betalingen richting t advies en administratie buro gedaan dus die zijn weer aan het werk. Ik zal ze maandag raadplegen, ik kon ze vandaag niet bereiken.

 

In elk geval hartelijk dank voor je antwoord, mijn hart klopt weer normaal. Ik kan nu hopelijk ook slapen..

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hartelijlk dank voor je reactie. ik was al van plan inderdaad om direkt wat te gaan storten. In dat geval kunnen ze al niet meer tot faillissement over gaan? Dat is een hele geruststelling.

 

Voor het goede begrip: ze kunnen de rechter gewoon vragen om faillissement uit te spreken. Je loopt dus de kans dat je naar de rechter toe moet om jouw verhaal te doen. Maar als jij kunt aantonen dat jij niet gestopt bent met betalen verkeer je niet in staat van faillissement en zal dat waarschijnlijk ook niet uitgesproken worden.

 

Vraag jouw adviseur maandag om MN Services schriftelijk te laten weten hoe je de achterstand gaat wegwerken en houd je ook aan dat schema. Trek je niets aan van afwijzingen of andere opmerkingen van hun kant maar houd je aan het schema dat je opstelt. Zorg dan ook voor een realistisch schema. Weet je niet zeker of je iedere maand € 3.000,00 vrij kunt maken? Zet dat dan ook niet in dat schema. Zeg dan liever dat je iedere maand tenminste €1.500,00 zult betalen. Kom na wat je toezegt!

 

En als de sodemieter met jouw adviseur om tafel waarbij je ook de genoemde punten bespreekt. Het is werkelijk doodzonde om € 6.000,00 aan kosten te betalen, zeker als je het al zo zwaar hebt. Bovendien staat dit bedrag niet in verhouding tot de staffel BIK en het kan zijn dat hier nog een wereld te winnen valt.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Een rechter zou het toch ook niet uitspreken als de gedaagde bereidwillig is te betalen? Het faillissements gebeuren duurt sowieso al langer dan een half jaar volgens mij. ik vind het niet erg om het verhaal voor de rechter te doen. Ik kan dan ook mijn bereidwilligheid tonen en laten zien dat ik niet onder de kosten uit probeer te komen, maar ze gewoon niet direkt kan voldoen...

 

Die BIK staffel, geldt dat ook voor ondernemers? Ik weet dat de incassokosten aan banden zijn geleg, maar ik dacht dat dat alleen in particuliere sfeer goldt en niet voor ondernemers?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Een rechter zou het toch ook niet uitspreken als de gedaagde bereidwillig is te betalen?

Zeker wel, want de rechter gaat niet over betalingsregelingen, tenzij die al vooraf afgesproken zijn tussen partijen.

 

Wat wel vaak gebeurt is dat dan bij de behandeling betalingsafspraken worden gemaakt en de aanvraag voor de duur van de betalingsafspraken aangehouden wordt. Je kunt maximaal 8 weken aanhouding krijgen, dus dat betekent dat elke regeling die je verzint binnen 8 weken het hele bedrag moet opleveren.

 

Wat is de rechtsvorm?

Link naar reactie
  • 0

Maar daar is MN Services toch ook niet sneller mee, als we met een voorstel komen om het in 6 maanden te betalen? Dan zal een rechter toch niet besluiten om over te gaan tot faillissement? En hoe zit het dan volgens jou met het punt dat er door de schuldhebbende tocht betaald wordt?

 

De faillissementswet geeft de voorwaarden waaraan voldaan moet worden om een lichaam in staat van faillissement te verklaren:

 

er moeten twee schuldeisers zijn --> dit is het grote voordeel van MN Services, omdat zij waarschijnlijk voor meerdere fondsen incasseren voldoen ze al snel aan deze eis;

De schuldenaar moet gestopt zijn met betalen.

 

Ik zou maandag al voor 3000 Euro kunnen zorgen in elk geval.

 

Nu schrik ik me dus weer rot...

 

De rechtsvorm is een VOF.

 

Link naar reactie
  • 1

 

Ik zou maandag al voor 3000 Euro kunnen zorgen in elk geval.

 

 

Niet langer wachten en starten met betalen of er nu een regeling ligt of niet.

 

 

Nu schrik ik me dus weer rot...

 

Gelukkig maar, een faillisementsaanvraag is "serieous as a hartattack" en ik denk dat het een beetje in jou aard ligt om van 0 naar 100 te schieten, je schiet hier in het topic van "mijn hart bonst in mijn keel" naar de status van oww, al ik maar een beetje betaal dan hoef ik me nergens zorgen om te maken. beide is niet nuttig in deze situatie. paniek lost niks op, maar gerust gesteld worden door de eerste de beste opmerking dat het faillisement te voorkomen is ook niet.

 

De tijd van aanklooien en hopen is nu voorbij (sorry niet lullig bedoeld), het word nu een kwestie van aanpakken en oplossen, laat het niet op een faillissementszitting aankomen want dan kom je vrijwel zeker met een faillissement aan je broek naar buiten.

 

Wat voor stukken heb je nu precies per post gehad? was dit een dagvaarding met een zittingsdatum of heeft MN services je "alleen nog laten schrikken" door een concept dagvaarding te sturen om hun standpunt kracht bij te zetten dat de voorstellen te mager zijn en het uitblijven van betalingen onacceptabel.

 

Als er al een zittingsdatum ligt moet je vandaag nog regelen dat je maandag bij een advocaat terecht kan, de crux bij een faillisementsaanvraag is de zitting te voorkomen, tijdens de zitting je verhaal proberen te doen loopt meestal uit op een drama (toch faillisement uitgesproken)

 

Als er nog wat meer tijd is en je kunt zoals je zegt per maand 3000 euro afbetalen dan zou ik ook kijken of je geld kan lenen zodat je in één keer de hoofdsom kan betalen, dan kun je daarna gerust nog even ruzie maken over de hoogste van de invorderingskosten, maar de tijd van pappen en nathouden is voorbij want Mn services bijt echt door! Het niet betalen van pensioenpremies word je ook net zo zwaar aangerekend als het niet betalen van (loon)belastingschulden., niet mee sollen dus.

Link naar reactie
  • 0

Er is een verschil tussen het treffen van een betalingsregeling en het weer opstarten van de betalingen. Als je voor het hekje staat én niet in staat bent om een betalingsregeling te produceren én niet in staat bent om aan te tonen dat je niet gestopt bent met betalen heb je het probleem waar Steven op doelt: de rechter gaat niet over betalingsregelingen, de rechter gaat over feitelijkheden. Zorg dat je maandag die eerste betaling de deur uit doet en met je adviseur om tafel gaat.

 

Het maakt meer indruk als je iedere week een bedrag over maakt dan één maal in de maand € 3.000,00. Continuïteit in betalingsverkeer is belangrijk, voor jou (om het in het systeem te krijgen) en voor de ander (om te zien dat er regelmatig betaalt wordt). Bovendien, als je een keer een paar dagen later moet betalen omdat het geld er niet is komt het beter over als je in plaats van na zeven dagen na 10 dagen betaalt dan als je in plaats van na 30 dagen na 35 dagen betaalt. Het is allemaal psychologie die de insteek en houding van MN Services bepaalt.

Je moet er over nadenken of je de volgende maandag (29/10) € 750,00 kunt overmaken. Lukt dat niet, maak dan nu geen € 3.000,00 over maar bijvoorbeeld € 1.500,00. Je kunt dan in ieder geval de volgende twee maandagen € 750,00 overmaken. Als je 29/10 wel € 750,00 kunt overmaken én nu een maandag € 3.000,00 doe zou ik dat vooral doen!

 

Met betrekking tot de staffel BIK, deze vloeit voort uit het rapport voorwerk II en geldt voor alle civiele zaken waarin de schuldenaar voor 1 juli 2012 in verzuim is geraakt. Het maakt niet uit of het om particulieren of ondernemers gaat. Pak dit dus op. en kijk goed naar eventuele ambtshalve nota's! Deze ambtshalven worden opgelegd als MN Services geen gegevens van de werkgever ontvangen. Dat kan heel wel gebeurd zijn op het moment dat jouw administrateur de werkzaamheden gestaakt heeft.

 

*** EDIT: En lees goed het uistekende advies dat Roel vlak voor mij gepost heeft en handel daar naar! ***

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Eh, huh?

 

Het ligt niet in mijn aard, maar het is wel prettig om te weten of je nog door kan gaan met serieus afbetalen tov dat een faillissement wordt doorgezet. Ik kom graag weer terug op een denknivo dat mijn firma niet nu per direkt ten dode opgeschreven is, vandaar weer even terug in de rust stand zijn is prettig. Ik schiet niet van de ene naar de andere kant, mocht dat je indruk zijn. Het blijft SERIEUS dit.

 

"Als er al een zittingsdatum ligt moet je vandaag nog regelen dat je maandag bij een advocaat terecht kan, de crux bij een faillisementsaanvraag is de zitting te voorkomen, tijdens de zitting je verhaal proberen te doen loopt meestal uit op een drama (toch faillisement uitgesproken) "

 

Hoe kom je daarbij? Een oplossing is toch niet meteen van de baan wanneer je met de rechter spreekt? Zeker als ze zien dat in die tussen tijd ook enkele duizenden Euro's zijn betaald toch?

 

Het betreft een zittingsdatum, geen dreiging. Althans, het is een aanvraag, volgens mij gaat de rechter dat eerst beoordelen nog, daar gaan weer 3 weken over heen. Lenen kan niet.

 

EDIT:

Ik zal deze wekelijkse betalingen gaan doen, 1500 nu en dan wekelijks 750 Euro. Ik wil ook niet voor het hekje komen te staan maar het zal wel prettig zijn als MN me ook wel een mogelijkheid wil geven om dit nog recht te zetten. Als ze wekelijks 750 Euro krijgen dan hebben ze daar volgens mij meer aan dan een faillissement.

 

Bedankt voor deze staffel, dat zal wel helpen want de originele som is veel lager, heel veel. Wellicht dat er ook ambtshalve aanslagen tussen zitten inderdaad.

 

Link naar reactie
  • 0

Eh, huh?

 

Het ligt niet in mijn aard, maar het is wel prettig om te weten of je nog door kan gaan met serieus afbetalen tov dat een faillissement wordt doorgezet. Ik kom graag weer terug op een denknivo dat mijn firma niet nu per direkt ten dode opgeschreven is, vandaar weer even terug in de rust stand zijn is prettig. Ik schiet niet van de ene naar de andere kant, mocht dat je indruk zijn. Het blijft SERIEUS dit.

 

Waarvan akte.

 

"Als er al een zittingsdatum ligt moet je vandaag nog regelen dat je maandag bij een advocaat terecht kan, de crux bij een faillisementsaanvraag is de zitting te voorkomen, tijdens de zitting je verhaal proberen te doen loopt meestal uit op een drama (toch faillisement uitgesproken) "

 

Dat stukje ben ik niet helemaal met Roel eens. Ik heb een aantal faillissementsaanvragen begeleid en het is werkelijk waar van de zotte hoeveel begrip en geduld een rechter kan opbrengen voor een schuldenaar, ook als het verhaal kant noch wal raakt, en de zaak maar blijft aanhouden. Dat neemt niet weg dat ik het helemaal eens ben met het feit dat een zitting voorkomen beter is dan deze plaats te laten vinden. Vandaar nogmaals de vraag: ligt er een dagvaarding die afgegeven en betekent is door een deurwaarder of heb je via de post een concept dagvaarding gehad?

 

Hoe kom je daarbij? Een oplossing is toch niet meteen van de baan wanneer je met de rechter spreekt? Zeker als ze zien dat in die tussen tijd ook enkele duizenden Euro's zijn betaald toch?

 

Dat zijn Roel en ik helemaal met je eens. Vandaar dat wij beiden je met klem oproepen om maandag die betaling de deur uit te doen!

 

Het betreft een zittingsdatum, geen dreiging. Althans, het is een aanvraag, volgens mij gaat de rechter dat eerst beoordelen nog, daar gaan weer 3 weken over heen. Lenen kan niet.

 

Dus de deurwaarder is nog niet ingeschakeld? Er staat nergens concept op de dagvaarding en het stuk is aangetekend verzonden?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Dank je voor je bericht. Het is de post van de rechtbank. De deurwaarder is nog niet ingeschakeld, het stuk is aangetekend verzonden. Ik was er niet dus heb het stuk niet in kunnen kijken, ik hoorde het van mijn compagnon.

Het was geen concept en dus aangetekend verzonden.

 

Het zal dus een berichtgeving zijn van de rechtbank dat de aanvraag is ingediend door MN Services denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Dank je voor je bericht. Het is de post van de rechtbank. De deurwaarder is nog niet ingeschakeld, het stuk is aangetekend verzonden. Ik was er niet dus heb het stuk niet in kunnen kijken, ik hoorde het van mijn compagnon.

Het was geen concept en dus aangetekend verzonden.

 

Het zal dus een berichtgeving zijn van de rechtbank dat de aanvraag is ingediend door MN Services denk ik.

 

Helder. Niks concept, gewoon een echte zitting. Dat onderstreept het belang van al het bovenstaande.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

zelfs met een betaling van 3k kan je tijdens de zitting gewoon failliet verklaard worden. Ook al heb je goede wil,wil je een regeling.. Als je de verkeerde rechter hebt wordt je gewoon failliet verklaard,wat voor uitstekend verhaal je ook hebt tijdens de zitting.

 

BELANGRIJK! :

 

Zorg er in ieder geval voor dat je hulp zoekt die een verklaring met het verzoek tot toetreding tot de WSNP voor je opmaakt en neem die mee naar de zitting. Dan zal de rechter in geen geval het faillissement uitspreken. Je ''koopt'' daar in ieder geval flink wat tijd mee omdat de je dan weken(vaak) maanden moet wachten tot de WSNP zitting. In de tussentijd heb je dus meer tijd orde op zaken te stellen. BBZ,lening of andere hulp.

 

Ga niet op de bonnefooi naar die zitting zonder hulp/verzoekschrift. Je zal verbaasd zijn hoeveel mensen de deur daar uit komen en schreeuwend boos zijn dat ze ''onterecht'' failliet verklaard zijn...

Link naar reactie
  • 0

zelfs met een betaling van 3k kan je tijdens de zitting gewoon failliet verklaard worden. Ook al heb je goede wil,wil je een regeling.

 

Vandaar het belang van een patroon in de betalingen. Een eenmalige betaling van € 3.000,00 toont inderdaad niet aan dat je weer begonnen bent met betalen. Een regelmatig patroon van kleinere elkaar snel opvolgende betalingen onderstreept dit feit veel meer.

 

Maar je hebt nu vier mensen die op jouw casus gereageerd hebben met ieder hun eigen meningen en ervaringen. De grote lijn is hetzelfde, in de details zit het verschil. Ik herhaal nog maar eens wat ik eerder schreef:

 

Maar ga alsjeblieft hierover in beraad met een adviseur die je echt kan helpen in deze specifieke status en haal je kennis niet primair van een forum. Daar is het allemaal veel te ernstig voor. Wij zijn er alleen maar voor de eerst hulp ;)

 

Nu er een concrete zitting is vastgesteld is die adviseur dus een advocaat wat betreft de zitting. Voor het overige hief je niet terug te vallen op die advocaat, daar zijn ze over het algemeen veel te duur voor.

 

M.b.t. de mogelijkheid tot lenen: maken jullie al gebruik van BBZ? Daar zou de vrouw van Danny je heel goed mee kunnen helpen.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hoi,

 

Dank je voor je bericht. Het is de post van de rechtbank. De deurwaarder is nog niet ingeschakeld, het stuk is aangetekend verzonden. Ik was er niet dus heb het stuk niet in kunnen kijken, ik hoorde het van mijn compagnon.

Het was geen concept en dus aangetekend verzonden.

 

Het zal dus een berichtgeving zijn van de rechtbank dat de aanvraag is ingediend door MN Services denk ik.

Nee, het is de officiële aankondiging dat het aangevraagd is, met daarbij waarschijnlijk ook de brief dat je nu twee weken hebt om te kennen te geven dat je de WSNP in wilt. Maak je van die gelegenheid nu geen gebruik en volgt toch het faillissement, dan kun je niet later alsnog WSNP aanvragen.

 

Schakel aub zsm iemand in met verstand van zaken om de hele situatie te beoordelen!

 

Nog steeds zie ik jou aannemen dat als je maar betaalt een faillissement niet mogelijk is, maar dat _is_niet_zo_.

 

Het enige wat voor een faillissement nodig is, is dat je opeisbare schulden onbetaald laat en dat dat niet je enige schuldeiser is.

 

Dus stel dat jij naast je achterstand bij MN een bankkrediet hebt of een BBZ lening, dan is dat al genoeg om jou failliet te verklaren.

 

Daarbij heeft MN, zoals al gezegd, de luxe dat zij meer dan één schuldeiser zijn en dus al helemaal niet aannemelijk hoeven te maken dat jij andere schulden hebt.

Link naar reactie
  • 0

het zal wel prettig zijn als MN me ook wel een mogelijkheid wil geven om dit nog recht te zetten. Als ze wekelijks 750 Euro krijgen dan hebben ze daar volgens mij meer aan dan een faillissement.

 

Ik wil voor de zekerheid even herhalen wat Dennis zei:

Het UWV betaalt bij een faillissement een groot deel van de achterstallige pensioenpremie. Zo is een pensioenfonds bijna altijd zeker dat een groot deel van de vordering betaald wordt.

Redenerend vanuit MN Services (ik ken die hele toko niet, laat ik dat maar zo houden) is een faillissement bijna efficient te noemen,want de betaling wordt ineens een stuk zekerder.

 

Kortom: reken niet teveel op goodwill van MN Services. Dankzij het UWV-vangnet hebben ze nauwelijks voordeel als jij overeind blijft, wellicht hebben ze het geld via het UWV zelfs sneller als je failliet verklaard wordt.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Ik schakel direkt hulp in vandaag, ik ben op zoek naar juridische hulp en stuitt op mkb-bedrijfsadviseurs.nl.

 

Heeft iemand ervaring met hen? Ik wil namelijk niet naast de huidige problemen nog een heel duur traject in gaan.

 

 

er zitten hier op het forum een aantal mensen die hier zeer veel ervaring mee hebben.

daarvan hebben er zelfs al in het topic gereageerd.

Plaats anders een berichtje bij vraag en aanbod (rechterzijde van het scherm) en je zal nog wel meer reacties krijgen

Link naar reactie
  • 0

Ik schakel direkt hulp in vandaag, ik ben op zoek naar juridische hulp en stuitt op mkb-bedrijfsadviseurs.nl.

 

Heeft iemand ervaring met hen? Ik wil namelijk niet naast de huidige problemen nog een heel duur traject in gaan.

 

Waarom op een forum vragen of een of andere partij die je via Internet hebt gevonden betrouwbaar is, terwijl we hier een paar uitstekende insolventiespecialisten, juridisch adviseurs en topadvocaten op dit forum hebben rondlopen?

 

Edit: Vossie was me weer eens voor

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Ik zou dat zeker interessant vinden, maar 175 Euro 't uur kan ik niet betalen helaas.

Je kan privé wel € 3.000,- per maand missen voor aflossing, maar een paar uur met een goede advocaat kun je niet betalen?

Lijkt me dat je keuzes moet maken. In dit geval zou ik je sterk aanraden te kiezen voor kwaliteit.

 

( Bovendien: een "insolventie abonnement" bij mkb bedrijfsadviseurs kost je sowieso ook al € 1.500,- excl btw blijkens hun site )

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

na alle adviezen en vragen hier kom je met dit antwoord.....

 

 

Ga naar de gemeente met je faillissementsaavraag en vraag of ze een verzoekschrift WSNP opmaken voor je. Zijn ze verplicht en is gratis. Met de tips hier doe je niks,dan maar daarheen.

 

daarmee werk je niet aan het redden van je bedrijf maar het beeindigen ervan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.