• 0

Wat mag ik vragen voor een overdracht modelregistratie

Als creatieveling heb ik een model bedacht en geregistreerd in de benelux wat bij een producent belangstelling heeft opgewekt.

Tot zover gaat mijn kennis over dit onderwerp. Ik heb gezocht naar informatie over gangbare overdrachts-situaties, wat er zoal gevraagd/geboden wordt voor een modelovername, niet gevonden.

 

Hoe moet ik hier verder mee omgaan? Kan een producent zomaar een voorstel doen om het model over te nemen of een licentie bij mij aan te vragen en zoja, wat is dan reëel of verstandig om te doen?

 

Ik snap dat dit ook afhankelijk is van het product, maar met marges ben ik ook al blij, ik weet nu echt niet of we het over tientjes of duizenden euro's hebben.

 

Het gaat over een product wat niet bestaat, waar potentie in zit voor de toekomst en ongeveer voor 60-70 euro in de winkel kan komen liggen, voor 10 % van de bevolking bruikbaar.

 

BVD, Antoontje

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ken deze pipo niet, maar weet enkel van zijn bestaan: http://www.merkwerk.nl/

Wellicht kan dit een interessant startpunt zijn, maar hopelijk krijg je nog meer tips.

Ik denk dat een goed advies op dit terrein zeer snel terugverdiend kan zijn.

Daarnaast raad ik je aan na te denken over wat JIJ wil met dit product. Wil je in de toekomst betrokken blijven bij de ontwikkeling? Wil je je naam er aan verbinden? Wil je het verkopen, een zak geld krijgen en er van af zijn? Jouw wensen (en de mate van risico die je wilt lopen) bepalen natuurlijk hoe je hier het beste mee om kan gaan.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reactie.

Het is inderdaad precies zoals je al aangeeft, wat ik met het model wil weet ik nog niet. Dat komt omdat ik het niet kan uitontwikkelen zonder hulp van de producent. Het zit wel in mijn hoofd maar ik heb de middelen en benodigde technische kennis niet om dit idee toepasbaar te maken. Dus daarmee kan ik toch niet eisen dat de producent toestaat dat het product van mijzelf blijft inclusief de licenties? In mijn eentje kan ik er ook niks mee, het enige wat ik heb is een in de benelux geregistreerd model.

En zelf materialen en mensen inschakelen om het uit te ontwikkelen is niet betaalbaar, los van het risico en de terughoudende banken/geldverstrekkers.

Het zal wel helemaal afhangen van de voorstellen van de producent wat ik ermee doe, maar wat is een reëel voorstel?

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.