• 0

Hoe kies je de juiste webdesigner?

Ik heb voor een project een nieuw design nodig (voor groothandels site).

Nu ben ik aan het rondkijken naar voorbeelden voor wat ik mooi vind maar is erg lastig.

 

In het verleden al vaak designs laten maken en vaak leverde dat designs op die best mooi zijn en waar ik op dat moment tevreden over was.

Maar later er achter kwam dat de indeling eigenlijk toch niet zo functioneel is of dat andere zaken niet praktisch zijn.

Designers die ik gebruikte kunnen mooie designs maken maar doen dat puur uit oogpunt van uiterlijke kenmerken en houden geen rekening met functionele aspecten.

Vaak hebben ze geen idee waarom een button een bepaalde kleur heeft of een bepaalde vorm of waarom welke info waar moet staan.

 

Nu weet ik daar wel iets vanaf maar ook niet voldoende om dat design perfect te krijgen.

 

Nu zijn er wel grafische bedrijven die exact weten wat ze doen maar die bedrijven liggen weer ver buiten mijn budget.

 

Hoe vind ik nu een designer die me kan aanvoelen en weet waarom hij welke functie op een specifieke plek zet en een bepaalde button een bepaalde kleur geeft (of juist geen button van maakt) en dus een layout kan maken die zowel professioneel als functioneel als mooi (maar toch eenvoudig) is en welke de komende jaren mee kan gaan.

 

Wie heeft er tips om mijn zoektocht te stroomlijnen en de juiste persoon te vinden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Grafische bedrijven zijn vooral 'duur', omdat ze naast hogere uurtarieven ook overhead en management kosten e.d. meerekenen.

 

Zoek het eens in de zzp hoek. Hier op HL zullen ze vast wel zitten en anders is freelance.nl wel een goede plek.

 

Als dat nog steeds je budget te boven gaat zul je het meer in de studentenhoek moeten gaan zoeken. Maar dan moet je je afvragen hoe het met de kwaliteit en continuiteit zit.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Je wil dus eigenlijk een niet te dure designer, maar die vergeten (dit is ook mijn ervaring) het usability aspect.

 

Je kan in mijn optiek twee dingen doen, je kan zelf een heel goed doordacht functioneel design maken, en van daaruit hele duidelijke mockups maken in paint, waardoor je eigenlijk zelf al het usability deel voor de designer voorkauwt.

 

Een tweede optie is om een mooie premium template te kopen. Dit is een relatief goedkope oplossing. Het voordeel is dat een premium template vaak door meer mensen op allerlei vlakken is getest en dus mooi is uitgekristaliseerd. Nadeel is uiteraard dat je ooit een tweede webshop tegen zou kunnen komen met de zelfde template. Hoewel die kans relatief laag is.

 

Die laatste optie is prijstechnisch het meest aantrekkelijk en je hebt ook het minste kans op bugs.

 

Ik heb zelf zo ooit dit theme gebruikt om deze site te maken. Site is verder niets meer mee gedaan.

 

Link naar reactie
  • 0

Vossie (,je) zoekt een template designer voor een b2b-site. Misschien eens afkijken bij spelers in een aanpalende branche, zoals mode, lingerie of cosmetica? Voor wat voor platform of project moet een grafisch ontwerp gemaakt worden? Het lijkt me praktisch om dit duidelijk te maken. Misschien kun je portfolio's via relevante fora/communities bekijken?

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Het is inderdaad lastig om een goede designer te vinden en dan ook nog eens voor een B2B-site, en als je een goede designer vindt dan ben je ook nog eens een klein fortuin kwijt. Ik zou een kijkje nemen bij de volgende websites.

 

www.sitedeals.nl

www.ontwerpen-voor-geld.nl

 

Op deze websites kun je een opdracht plaatsen en duidelijk aangeven tot in de details wat je wilt incl. voorbeelden en de opdrachtnemers komen met voorstellen. Heb je meteen veel keuze en met de beste ontwerp kun je verder werken aan je opdracht.

 

Succes,

 

L.A.

Link naar reactie
  • 0

Een 'dure' designer de basis laten ontwerpen en iemand die met stramien verder kan de klus laten afmaken.

 

Daarbij is duur natuurlijk erg relatief. Bij goedkoop maak je een gok, bij 'duur' betaal je, vaak, voor garantie op een goed converterend design. Dat tweede kun je, afhankelijk van omzet en marges, uiteraard binnen een termijn terug verdiend hebben.

 

Moeilijke keuze, is geen eenduidig antwoord op.

Link naar reactie
  • 0

Emiel van Rossum... zelf heb ik ook maar beperkt verstand van usabillity dus kom daar ook maar tot bepaalde hoogte uit.

Templates.... heb er in het verleden wel eens naar gekeken maar vind dat lastig. zijn meestal toch heel erg ontworpen op basis van een bepaald product. Ik kan dan weer niet voor me zien hoe je dat kan ombouwen naar wat ik nodig heb.

 

 

Highio... het is voor een custom build webshop systeem. Maar hoeft ook enkel maar als PSD opgeleverd te worden, slicen doet de programmeur zelf.

Kwa design wil ik ook niet dat het design echt op de producten gericht wordt, als designers daarmee aan de slag gaan wordt het meestal juist niet mooi. Moet egwoon een eenvoudige neutrale maar professionele en goed ingerichte groothandels site worden.

 

L.A. .... sitedeals acht ik geen designer te vinden die verstand van usabillity heeft, 90% daar ontstijgd toch echt de gekleurde tabellen stijl designs nog niet.

Ontwerpenvoorgeld.nl heb ik al geprobeerd, maar 0 reacties dus daar ga ik de rest van de benodigde layouts en logo's niet eens meer plaatsen, is zonde van de tientallen euro's die dat plaatsen op die site kost.

 

Joost Schravendeel.... 2 designers aan een klus laten werken heb ik wel eens gedaan, maar is me slecht bevallen.

 

 

In verleden designs vaak in Buitenland laten maken en was dan meestal voor een 300 tot 500 dollar klaar voor een net ontwerp voor een webshop (4 verschillende pagina's).

Zou echter toch liever met Nederlandse ontwerpers werken en had daarvoor nu een budget van 600 a 800 euro in gedachten, maar kennelijk is dat nog veel te laag om een goed ontwerp te laten bouwen in Nederland.

 

Zal nog eens gaan proberen een goede designer te vinden via freelancer.nl en anders dan helaas toch maar weer in Buitenland laten doen.

Link naar reactie
  • 0
Zou echter toch liever met Nederlandse ontwerpers werken en had daarvoor nu een budget van 600 a 800 euro in gedachten, maar kennelijk is dat nog veel te laag om een goed ontwerp te laten bouwen in Nederland.

 

Uh nee hoor. Er zullen vast designers zijn, die een heel mooi design kunnen maken voor dat geld en dat helemaal aansluit op jouw wensen. Het is alleen goed zoeken naar die ene designer. Het is niet alleen zo dat hoe lager je budget, hoe minder mooi je design, maar ook hoe kleiner de groep van aannemers, die die klus kunnen klaren.

 

Als 800 euro je budget is, zou ik gewoon meer tijd gaan spenderen aan het heel goed zoeken naar de juiste persoon, die het voor dat geld kan en wil doen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

 

In plaats van te zoeken naar een webdesigner die iets afweet van grafisch ontwerp kan je ook op zoek naar een grafisch ontwerper die iets afweet van webdesign. Er zijn zat freelancers die helemaal niet zo duur zijn.

 

misschien stomme vraag maar wat is het verschil tussen webdesigner en grafisch ontwerper?

In mijn opinie doet de eerste websites ontwerpen en de 2de folders/advertenties voor tijdschriften.

Link naar reactie
  • 0

Is dat puur voor het grafisch ontwerp, die 800 euro? (Heb je een apart budget voor het bouwen?)

Een goed gestroomlijnde webshop ontwerpen is nou eenmaal best een hele klus, als je dat wilt laten voldoen aan bepaalde conversie-wetmatigheden.

 

 

Hangt er even vanaf wat je dus onder grafisch ontwerp verstaat.

Maar enige dat ik aangeleverd hoef te krijgen is de PSD files met eventueel gebruikte lettertype en dat soort zaken.

 

het slicen wordt door de programmeur gedaan en de achterliggende software wordt ook allemaal door die programmeur gemaakt (is al grotendeels klaar)

Link naar reactie
  • 0

misschien stomme vraag maar wat is het verschil tussen webdesigner en grafisch ontwerper?

In mijn opinie doet de eerste websites ontwerpen en de 2de folders/advertenties voor tijdschriften.

 

Oei oei, zegt dat nooit tegen een grafische ontwerper, want dan krijg je oorlog. Je bent beetje in de war met dtp'er.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

misschien stomme vraag maar wat is het verschil tussen webdesigner en grafisch ontwerper?

In mijn opinie doet de eerste websites ontwerpen en de 2de folders/advertenties voor tijdschriften.

 

Oei oei, zegt dat nooit tegen een grafische ontwerper, want dan krijg je oorlog. Je bent beetje in de war met dtp'er.

hmmm van wikipedia:

 

Webdesign is in eerste instantie het vormgeven van websites in het internet, maar de term wordt regelmatig in bredere zin gebruikt, waarbij ook het technisch ontwikkelen van websites als onderdeel wordt gezien. Omdat deze twee onderdelen regelmatig niet door dezelfde persoon worden uitgevoerd, kan ook een verdeling worden gemaakt tussen webdesign, dat zich voornamelijk richt op de front-end van websites, en webdevelopment (webontwikkeling) wat zich op de backend, of technische realisatie ervan richt. Webdesign vertoont gelijkenissen met het grafisch ontwerpen van traditioneel drukwerk, maar er zijn opvallende verschillen. Zo kunnen video en audio deel uitmaken van webdesign en verloopt de interactie met de bezoekers anders.

Link naar reactie
  • 0

Daniël,

 

Ik vraag me af of jouw zoektocht niet gewoon wordt veroorzaakt door een verkeerde opzet van je project. Je zoekt een webdesigner maar wel eentje die voldoende afweet van usability (moet hij/zij eigenlijk wel bekend mee zijn), functioneel ontwerp en interactie ontwerp (heel andere disciplines). Het resultaat moet dan zijn een aantrekkelijke en goed converterende shop. Toch?

 

Maar nu komt de crux: de speelruimte van de ontwerper (m/v) is nihil. Je zegt dat de ontwikkeling van de shop al in een vergevorderd stadium is. Jouw ontwerper heeft dus bijna geen invloed op het eindresultaat. Het goed functioneren van jouw shop, lees: usability & conversie, ligt in dit geval in de handen van de programmeur. Ik hoop voor je dat je een hele goede programmeur hebt...

Normaliter is de volgorde toch echt andersom: eerst functioneel en interactie ontwerp, dan grafische vormgeving en vervolgens webdevelopment.

 

De ontwerper die jij zoekt mag de kleur van het behang en de verf nog uitzoeken, voor de rest is de winkel al ingericht! Voor "windows dressing" is je budget hoog genoeg. Ik vraag me alleen af of ervaren en goede ontwerpers binnen jouw raamwerk willen werken. Ze verbinden zich dan aan iets waarbij ze geen invloed hebben op het resultaat en waarbij hun expertise niet zal worden gebruikt. Tricky...

 

Succes met de zoektocht!

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Denk toch echt dat je zelf met een voorbeeld moet komen zodat een designer een richting krijgt. Doe je dit niet dan gaat het mis. En voor dat budget is het absoluut mogelijk als je een richting aangeeft. Kijk eens in google naar wholesale templates met of zonder wordpress of joomla erachter. Wellicht dat je op deze manier ziet wat je wilt en dan ben je zo klaar. Wat moet deze groothandel gaan verkopen? Dan kun je daar ook op zoeken in google als template.

 

Deze vind ik mooi http://www.kanx.org/templates/wholesale-ecommerce-templates.html of hier in het groot http://www.kanx.org/ecommerce-templates/wholesale/wholesale-017/ . Het gaat erom dat je website duidelijk laat zien waar het om gaat, menu met goede omschrijvingen (boven de fold). Verder keep it simple en zeker niet te veel toeters en bellen en koppel er een wordpress blog en laat iemand bloggen over de handel. Moi kan goed schrijven :-))))

 

Groet,

Denise

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Daniël,

 

Ik vraag me af of jouw zoektocht niet gewoon wordt veroorzaakt door een verkeerde opzet van je project. Je zoekt een webdesigner maar wel eentje die voldoende afweet van usability (moet hij/zij eigenlijk wel bekend mee zijn), functioneel ontwerp en interactie ontwerp (heel andere disciplines). Het resultaat moet dan zijn een aantrekkelijke en goed converterende shop. Toch?

De site is specifiek gericht op zakelijke gebruikers.

Het moet dus voornamelijk gebruiksvriendelijk en overzichtelijk zijn (iets wat bij vrijwel elke groothandelssite die ik ken eigenlijk ontbreekt)

Maar nu komt de crux: de speelruimte van de ontwerper (m/v) is nihil. Je zegt dat de ontwikkeling van de shop al in een vergevorderd stadium is. Jouw ontwerper heeft dus bijna geen invloed op het eindresultaat. Het goed functioneren van jouw shop, lees: usability & conversie, ligt in dit geval in de handen van de programmeur. Ik hoop voor je dat je een hele goede programmeur hebt...

Normaliter is de volgorde toch echt andersom: eerst functioneel en interactie ontwerp, dan grafische vormgeving en vervolgens webdevelopment.

ben ik niet (helemaal) met je eens.

De software die als basis gebruikt wordt bestaat al, daar draaien mijn webshops al op.

Deze software wordt momenteel aangepast en uitgebreid specifiek voor groothandel/dropshippings functies.

Er is dus eenvoudigweg bepaald welke functies er nodig zijn en die functies worden momenteel gebouwd.

 

De ontwerper die jij zoekt mag de kleur van het behang en de verf nog uitzoeken, voor de rest is de winkel al ingericht! Voor "windows dressing" is je budget hoog genoeg. Ik vraag me alleen af of ervaren en goede ontwerpers binnen jouw raamwerk willen werken. Ze verbinden zich dan aan iets waarbij ze geen invloed hebben op het resultaat en waarbij hun expertise niet zal worden gebruikt. Tricky...

 

Succes met de zoektocht!

iOptimize

Ik kan moeilijk een grafisch designer/webdesigner de functionaliteiten van het systeem gaan laten bepalen.

Wat ik voor design heb is een lijst van pagina's met per pagina een opsomming van de functies die daarop moeten komen. de indeling/opmaak daarvan moet dus nog bepaald worden.

 

We hebben eerder zo gewerkt, technisch was dat systeem al klaar, maar alles bestond enkel nog uit formulieren en grafieken op witte kale achtergronden. nadat design klaar was zijn die formulieren/grafieken (achterliggende code) dus in het gemaakte ontwerp gezet.

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien stomme vraag maar wat is het verschil tussen webdesigner en grafisch ontwerper?

 

 

Sinds de opkomst van de browser wemelt het van de mensen die zichzelf in een achternamiddag hebben aangeleerd om websites te bouwen en die noemen zich vaak webdesigner. Daar zitten best een paar goeie tussen. Maar een grafisch ontwerper is doorgaans iemand die wat langer doorgeleerd heeft om te kunnen spatiëren. Om het maar wat cru te zeggen.

 

D'r zitten hier een paar grafisch ontwerpers die het vast beter kunnen uitleggen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Denk toch echt dat je zelf met een voorbeeld moet komen zodat een designer een richting krijgt. Doe je dit niet dan gaat het mis. En voor dat budget is het absoluut mogelijk als je een richting aangeeft. Kijk eens in google naar wholesale templates met of zonder wordpress of joomla erachter. Wellicht dat je op deze manier ziet wat je wilt en dan ben je zo klaar. Wat moet deze groothandel gaan verkopen? Dan kun je daar ook op zoeken in google als template.

We gaan lingerie en sextoys verkopen. Maar layout moet juist niet daarop gebaseerd worden.

Als je de meeste designers verteld waarvoor het is (ook als je aangeeft dat daar niks mee gedaan moet worden) dan krijg je allemaal designs met blote vrouwen, roze/paars, hartjes en weet ik veel wat voor bagger.

Deze vind ik mooi http://www.kanx.org/templates/wholesale-ecommerce-templates.html of hier in het groot http://www.kanx.org/ecommerce-templates/wholesale/wholesale-017/ . Het gaat erom dat je website duidelijk laat zien waar het om gaat, menu met goede omschrijvingen (boven de fold). Verder keep it simple en zeker niet te veel toeters en bellen en koppel er een wordpress blog en laat iemand bloggen over de handel. Moi kan goed schrijven :-))))

 

Groet,

Denise

We willen gewoon een proffessioneel bedrijf neerzetten en dat met de website ook uitstralen. verder moet alle info gewoon snel en makkelijk te vinden zijn en moet bij binnenkomst op de site ook direct te zien zijn wat we doen (wederom dus weer zonder allerlei vunzigheid).

In feite moet het niet uitmaken of we nu sextoys/lingerie verkopen of gloeilampen of aanstekers of wat dan ook.

dat zichtbaar wordt wat we verkopen komt snel genoeg uit de inhoud van de site, vanuit de sliders die we erin stoppen met product/merk info.

Met de banners voor de nieuwste promoties, vanuit de productfoto's enz..

 

Probleem dat ik vaak heb is dat designers dus of enkel nog maar aan het thema sex kunnen denken of dat ze ineens een aanval van roomsheid krijgen en het uit geloofs/morele oogpunten echt niet kunnen doen om voor zo een bedrijf een site te ontwerpen.

 

Dit zijn echt de dinegn waar ik koppijn van krijgen.

ben nu al 3 weken bezig om iemand te vinden voor het ontwerp voor deze site en heb dat design eigenlijk zo snel mogelijk nodig.

En net weer een week verpest door een wedstrijd uit te schrijven op ontwerpen-voor-geld.nl waarop 0 reacties kwamen.

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien stomme vraag maar wat is het verschil tussen webdesigner en grafisch ontwerper?

 

 

Sinds de opkomst van de browser wemelt het van de mensen die zichzelf in een achternamiddag hebben aangeleerd om websites te bouwen en die noemen zich vaak webdesigner. Daar zitten best een paar goeie tussen. Maar een grafisch ontwerper is doorgaans iemand die wat langer doorgeleerd heeft om te kunnen spatiëren. Om het maar wat cru te zeggen.

 

D'r zitten hier een paar grafisch ontwerpers die het vast beter kunnen uitleggen.

Of vraag het aan een webdeveloper zoals ik.

 

Ik kan mezelf een prima webdesigner noemen. Met html, css en javascript kan ik uitstekend uit de voeten. Ik bouw ook backendsystemen in elkaar met databasekoppelingen (het development deel dus).

 

Maar van photoshoppen heb ik totaal geen kaas gegeten. Oftewel het grafisch design. En dat wil ik zo houden ook. Echt niet mijn ding.

 

Een grafisch designer is in de weer met foto's, plaatjes, kleurtjes, enz. Maar dat hoeft niet te zeggen dat deze websites in elkaar kan sleutelen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Wat vind je van het design wat ik bij mijn berichtje heb gezet dan? Daar kun je zelf wijzigingen in aanbrengen en zou dan voor de basis zwart/wit nemen want die spullen hebben toch al veel kleurtjes. En dan nog 1 basis kleur voor een bepaald effect dan blijft de website klasse houden zeg maar.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat vind je van het design wat ik bij mijn berichtje heb gezet dan? Daar kun je zelf wijzigingen in aanbrengen en zou dan voor de basis zwart/wit nemen want die spullen hebben toch al veel kleurtjes. En dan nog 1 basis kleur voor een bepaald effect dan blijft de website klasse houden zeg maar.

Vind ik eigeNlijk totaal ongeschikt voor een groothandel. Bijna hele pagina (in elkgeval van wat je direct ziet) is opgeslokt door een grote foto wat er voor zorgt dat je helemaal geen info meer kan geven aan iemand die nieuw binnenkomt.

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien stomme vraag maar wat is het verschil tussen webdesigner en grafisch ontwerper?

 

 

Sinds de opkomst van de browser wemelt het van de mensen die zichzelf in een achternamiddag hebben aangeleerd om websites te bouwen en die noemen zich vaak webdesigner. Daar zitten best een paar goeie tussen. Maar een grafisch ontwerper is doorgaans iemand die wat langer doorgeleerd heeft om te kunnen spatiëren. Om het maar wat cru te zeggen.

 

D'r zitten hier een paar grafisch ontwerpers die het vast beter kunnen uitleggen.

Oke, ik begrijp je punt Voor mij is dat allemaal 1 punt na alleen heb je verschillende categorieën: de prutsers, de amateurs, de designers voor eenvoudige sites en de professionals 9en dan nog talloze gradaties ertussenin)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.