• 0

Openingszin bij koude acquisitie in een winkel

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van een aangeleerde openingszin van een vertegenwoordiger gaan mijn haren recht overeind staan. De beste openingszin is volgens mij de zin die uit jezelf komt. Neemt niet weg dat je die weer kan samenstellen uit adviezen in dit topic, maar blijf heel dicht bij jezelf.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Trek een spandex superhelden pak aan Voorbeelden laat de schoenen achterwege en introduceer jezelf als "held op sokken". Zal toch wel een gesprekje moeten opleveren...

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heb je helemaal geen openingszin nodig!

 

Loop naar de betreffende persoon toe, zeg: "Ik zal me even voorstellen." Geef hem een hand en noem je naam. Vervolgens laat je je sokken zien en vraag je wat hij/zij ervan vindt. De rest komt dan vanzelf wel!

 

Vergeet niet om een paar sokken daar achter te laten. Je zult lang niet altijd degene treffen die erover gaat: dan is een paar sokken (met visitekaartje) achterlaten essentieel.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

;D johannes :

 

Volgens mij heb je helemaal geen openingszin nodig!

 

Loop naar de betreffende persoon toe, zeg: "Ik zal me even voorstellen." Geef hem een hand en noem je naam. Vervolgens laat je je sokken zien en vraag je wat hij/zij ervan vindt. De rest komt dan vanzelf wel!

 

idd. goh, wat lijkt me dat heerlijk 1 product.

 

je rijdt helemaal van hot naar her met 1 product, kan je dat niet uitbouwen, zonder dat je hoofdproduct ( haha je hebt maar 1 ) in de schaduw komt te staan. dus iets waar je net zo sterk in bent.

die sokken laat je zelf produceren in portugal = sterk. website = lekker strak. kom met nog iets en je verdubbelt je kansen. maar voorkom dat je een marskramer ( beroep, niet de winkelketen ) wordt, die van sokken tot sigaren alles aanbiedt.

 

of, mss nog beter, werk die stomme sokken helemaal uit. ( voor de goede orde, ik vind dat je een mooi en sterk product hebt, ik zeg stom omdat het zo simpel is. geweldig ) bv. passende display en dan een keer niet een sok dubbel gevouwen aan een hangertje, maar dubbel geslagen als een trui. giftboxes. etc.

je verkoopt dan geen sokken, maar een concept.

 

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Je loopt een winkel binnen met het assortiment ( nu nog 1 maar binnen een paar weken 3 modellen) sokken met de wens om het toe te kunnen voegen als verkooppunt. Je wordt aangesproken met Goedemorgen meneer, kan ik u ergens mee van dienst zijn?

 

Wat is jouw openingszin in deze situatie ?

 

Dank!

 

Danny

 

"Ik wil u eigenlijk dezelfde vraag stellen" ;D

 

(Met randvoorwaarde dat je wel de juiste persoon tegen over je hebt)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

of, mss nog beter, werk die stomme sokken helemaal uit. ( voor de goede orde, ik vind dat je een mooi en sterk product hebt, ik zeg stom omdat het zo simpel is. geweldig ) bv. passende display en dan een keer niet een sok dubbel gevouwen aan een hangertje, maar dubbel geslagen als een trui. giftboxes. etc.

je verkoopt dan geen sokken, maar een concept.

goed idee, met een display heb je gelijk een stuk meer, goede binnenkomer!

 

Mij lijkt voorstellen de beste optie en vragen of het gelegen komt.

Informeer naar de verantwoordelijke en vraag of je een afspraak kunt maken, als je gelijk de goede persoon treft kan je daarna ook vragen of het nu even gelegen komt.

Mijn ervaring is dat bij de kleinere zaken dat vaakt werkt, bij grotere is de verantwoordelijke er vaak niet of werkt enkel op afspraak.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Dank allen!

 

Van een aangeleerde openingszin van een vertegenwoordiger gaan mijn haren recht overeind staan. De beste openingszin is volgens mij de zin die uit jezelf komt. Neemt niet weg dat je die weer kan samenstellen uit adviezen in dit topic, maar blijf heel dicht bij jezelf.

 

 

Helemaal mee eens. De winkels die ik tot nu toe bezocht ter orientatie over de gewenste presentatiemiddelen waren na 30min net zo enthousiast over de sokken als ik ben :) Die passie,ja het bestaat, een passie hebben voor sokken :) , kan ik wel overbrengen.

 

Trek een spandex superhelden pak aan Voorbeelden laat de schoenen achterwege en introduceer jezelf als "held op sokken". Zal toch wel een gesprekje moeten opleveren...

 

Gaan we absoluut een keer doen! Al is het alleen al leuk voor een fotoshoot!

 

 

 

 

Vergeet niet om een paar sokken daar achter te laten. Je zult lang niet altijd degene treffen die erover gaat: dan is een paar sokken (met visitekaartje) achterlaten essentieel.

 

Goede!

 

 

Mag een vestigingsmanager of franchise ondernemer zomaar besluiten om jouw sokken te gaan verkopen?

 

 

Nee. Maar die vestigingsmanager kan ik wel warm maken voor het product en dan refereren als ik het hoofdkantoor bel :)

 

 

wat voor type winkels loop je binnen?

 

Voor de casual sok zal de focus liggen op sneakerwinkels,hippe kledingzaken. Voor de meer zakelijkere sok (nu nog niet zichtbaar op de site) de casual ketens in het wat hogere segment en de ''pakkenwinkels''

 

 

@willem en Bas

 

 

goed idee, met een display heb je gelijk een stuk meer, goede binnenkomer!

 

 

De displays zijn nu in de maak. Er komen 3 types. 2 types zijn er nog niet en presenteren de sokken zoals ze zelden worden gedaan in Nederland. De ander is het standaard systeem waar ze hangen maar met een frisser en hippere uitstraling dan ze nu te verkrijgen zijn. Ik wil zelfs zo ver gaan dat we bij bepaalde winkels een display op maat willen maken.(voordeel van een schoonvader die een uitstekende timmerman is :) )

 

Deze displays zullen in een aantal winkels op de foto gezet worden die ik daarna kan showen bij de bezoeken.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Stel je loopt morgen middag een willekeurige V&D binnen is er dan iemand die je een zinnig antwoord kan geven over het wel of niet willen verkopen van jouw sokken in hun assortiment? Mag een vestigingsmanager of franchise ondernemer zomaar besluiten om jouw sokken te gaan verkopen?

 

 

Gewoon doen, vragen naar de manager, je hoort het vanzelf wel of dit op deze manier de bedoeling is en anders weten ze wel waar je dan wel moet zijn. Een brutaal mens heeft de halve wereld ;-)

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie
  • 0

< Wat is jouw openingszin in deze situatie ? >

 

Heb je 1 september bij mijn sessie een beetje opgelet? ;)

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.