• 0

in de klem met auto op grijs kenteken

ik heb sinds 1 nov 2007 een bestel auto (Mitsubishi Pajero)!op grijs kenteken, deze staat nu als alleen zakelijke ritten aangemeld bij de BD. Nu kan en mag ik op drs. advies niet veel meer werken per 1 januari 2013 dus wordt het lastig zo niet onmogelijk om deze auto op alleen zakelijke kilometers aangemeld te laten staan want dit zou betekenen dat ik wellicht slechts 1000 km per jaar erin rij.

Dit is te belachelijk voor woorden want dan zou hij +_ 10 maanden per jaar stil staan met alle gevolgen van dien .

Wat is nu wijsheid per 1 jan 2013.

Ik heb de BD gebeld en dan wordt je doorverbonden van de een naar de ander maar geen goed antwoord of advies gehad

Ik zal er wel per jaar meer dan 10%?zakelijk mee rijden.

Help me please anders moet ik hem verkopen maar wil dit helemaal niet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

De regels zijn afaik duidelijk: privé rijden betekent bijtelling. Privé rijden is een keuze, dat de dokter zegt dat je niet meer mag werken wil nog niet zeggen dat je privé moet rijden.

 

Aangezien je nog wel blijft ondernemen zijn er geen zwaarwegende redenen om alsnog de auto naar privé te kunnen halen.

 

Het lijkt alsof je relatief weinig zult rijden. Je weet dat bij de bijtelling niet hoger is dan de werkelijke kosten?

Link naar reactie
  • 0

Nee dat wist ik niet, wat houd het dan precies in< bijtelling niet hoger dan werkelijk gemaakte kosten>> ,svp heel graag een duidelijke begrijpelijke uitleg van dit item please.....forever dankbaar zou ik zijn als dit meevalt en niet op die 25% uit zou draaien want dan moet de autovweg en heb ik een afschuwelijke kapitaals vernietiging.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nee dat wist ik niet, wat houd het dan precies in< bijtelling niet hoger dan werkelijk gemaakte kosten>> ,svp heel graag een duidelijke begrijpelijke uitleg van dit item please.....forever dankbaar zou ik zijn als dit meevalt en niet op die 25% uit zou draaien want dan moet de autovweg en heb ik een afschuwelijke kapitaals vernietiging.

Als je als IB ondernemer een auto niet alleen voor de BTW maar ook voor de IB zakelijk hebt gezet (dus alle kosten aftrekken, ook de afschrijving aftrekken) en die kosten zijn in een jaar lager dan de 25% van de catalogusprijs, dan hoef je alleen maar de werkelijke kosten bij te tellen.

 

Dus stel:

- onderhoud 500

- verbruik 1000

- afschrijving 2000

- BTW 700 (even voor het gemak)

Totaal 4200

Cataloguswaarde incl BTW / BPM 40.000,--

Dan is de bijtelling niet meer dan 4200,--

 

 

Per saldo betekent dit dat je geen kostenaftrek hebt, maar bij een grijs kenteken heb je dan nog steeds het BPM-voordeel en de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.